Citat:
Jag vet att du älskar sidospår, speciellt när det gäller frågor som du inte riktigt bottnar i, och det amerikanska rättssystemet är uppbarligen ytterligare en av många sådana frågor, men beslutet i fallet Louisiana v. Callais togs alltså inte av Callais själv, utan av en majoritet i den amerikanska högsta domstolen.
1. Trumps politik handlar om Louisiana Vs Callais.
Jag skrev då om att Callais är en valförnekare.
2. Du försökte omgående att attackera källan i långa utsvävningar.
Totalt misslyckat.
3. För faktum kvarstår att Callais är en valförnekare som deltog i Stop the Steal. konspirationsteoretiker likt annat Maga-slödder.
Ergo. Du försvarar Trumps politik rätt i från reptilhjärnan. Instinktivt.
Förstår du eller ska jag behöva sänka nivån ytterligare till din nivå?
Jag skrev då om att Callais är en valförnekare.
2. Du försökte omgående att attackera källan i långa utsvävningar.
Totalt misslyckat.
3. För faktum kvarstår att Callais är en valförnekare som deltog i Stop the Steal. konspirationsteoretiker likt annat Maga-slödder.
Ergo. Du försvarar Trumps politik rätt i från reptilhjärnan. Instinktivt.
Förstår du eller ska jag behöva sänka nivån ytterligare till din nivå?
Alltså av några av de mest meriterade och framstående juristerna i världen. Minus KBJ såklart, som enligt din egen sektledare Joe Biden själv var en så kallad ”DEI hire” tillsatt med kön och hudfärg som främsta kriterier. Efter att Stephen Breyer meddelat sin avgång uttalde sig Biden i januari 2022 och sa att "While I've been studying candidates' backgrounds and writings, I've made no decision except one: the person I nominate will be someone with extraordinary qualifications, character, experience and integrity - and that person will be the first Black woman ever nominated to the United States Supreme Court. It's long overdue, in my view" (Källa)
KBJ, vars förkärlek för barnsexförbrytare samt oförmåga att kunna svara på något så självklart som vad en kvinna är rimligtvis borde diskvalificera henne från en plats i högsta domstolen. Mer övergripande kritik har riktats mot hennes track record av juridisk aktivism. Gång på gång har hon låtit vänstervridna politiska ideal få företräde framför vad lagtexten faktiskt säger. Exempelvis i hennes dissent i fallet Students for Fair Admissions där hon återigen helt väljer att bortse från vad konstitutionen säger.
Vad gäller Louisiana v. Callais motiverar domarna inte sitt ställningstagande med kontroverserna i valet 2020 utan med hänvisning till 14:e och 15:e tillägget i konstitutionen. Enligt tilläggen är det inte tillåtet för någon delstat att behandla medborgare olika med anledning av ras. Detta innebär även att det är oförenligt med konstitutionen att utforma valdistrikt specifikt baserat på hudfärgen hos människor som bor i området.
Ditt resonemang vittnar inte bara om grav TDS genom att du ser en Trump bakom varje buske trots att beslut om valdistrikt är något som fattas på delstatsnivå utan presidentens inblandning. Din reflex att försöka spinna en konspirationsteori kring domare Alitos kristna tro bekräftar återigen att ditt korståg mot kristna förblindar dig från att se de mer uppenbara aspekterna som faktiskt återges i majoritetens beslut i detta fall, ett beslut som du inte bemödat dig om att ens försöka bemöta, eftersom resonemanget av allt att döma övergår din uppenbarligen högst begränsade intelligens.