2026-05-05, 15:45
Medlem
stevielads avatar
Hejsan. Som rubriken lyder är jag i akut behov av pengar. Närmare bestämt 20 000. Det är räkningar som måste betalas och kommer gå till kronofogden annars. Kan inte be familj eller vänner. Får inget lån någonstans.

Så vad skulle i teorin vara realistiskt att göra för att få ihop dessa pengar på några dagar?

Någon typ av stöld? Vad är enkelt att sno?

Vill inte råna någon kärring eller liknande, börja sälja knark, eller sälja mitt arsle.

Jag har ett jobb men det räcker inte.

Alla realistiska tips som möjligen hade fungerat i teorin uppskattas!!
Citera
2026-05-05, 15:47
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Du är inte i akut behov annars hade du frågat dina föräldrar eller vänner.

Pajas.
Citera
2026-05-05, 15:54
Avslutad
Inga teknik prylar du kan sälja av? Fordon?
Citera
2026-05-05, 15:55
Medlem
AutofyllarNs avatar
Kommunen i den skithåla där du bor i har skuld- och budgetrådgivning. Kommunen kan även ge ekonomiskt bistånd. Försäkringskassan har s.k. akutstöd man kan ansöka om.

Räkningarna som skall betalas - där kan du höra av dig till företaget och be om att få en betalningsplan, uppskov, pausade påminnelseavgifter m.m.

I annat fall är lån via SMS en bra lösning akut, något som jag själv använder mig mycket utav till vardagen - då det är extremt snabba pengar för lite möda.
Citera
2026-05-05, 16:10
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevielad
Hejsan. Som rubriken lyder är jag i akut behov av pengar. Närmare bestämt 20 000. Det är räkningar som måste betalas och kommer gå till kronofogden annars. Kan inte be familj eller vänner. Får inget lån någonstans.

Så vad skulle i teorin vara realistiskt att göra för att få ihop dessa pengar på några dagar?

Någon typ av stöld? Vad är enkelt att sno?

Vill inte råna någon kärring eller liknande, börja sälja knark, eller sälja mitt arsle.

Jag har ett jobb men det räcker inte.

Alla realistiska tips som möjligen hade fungerat i teorin uppskattas!!
Här är realistiska tips.

1. Gör en budget.

2. Betala av dina konsumtionslån.

3. Börja spara till en buffert.
Citera
2026-05-05, 16:14
Avstängd
Om de redan är på väg till Kronofogden, så har du redan haft minst en (1) månad på dig att betala. Då kan det inte vara akut för dig nu.
Citera
2026-05-05, 16:19
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Ibland kan det vara så att det behöver gå till kronofogden för att du ska kunna ta tag i allt och få rätsida på livet. Du skriver ju att du jobbar och har trots detta dragit på dig en massa grejer som du egentligen inte har råd med.

Dags för en omstart och pånyttfödelse. Förstår att det känns otänkbart just nu, men om några år står du där skuldfri och utan anmärkningar.

Lycka till.
Citera
2026-05-05, 16:22
Medlem
TS detta är en bra anledning till att sluta röka och all annan skit då verkar ha hållit på med.
Citera
2026-05-05, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutofyllarN
I annat fall är lån via SMS en bra lösning akut, något som jag själv använder mig mycket utav till vardagen - då det är extremt snabba pengar för lite möda.
Varför inte bara ha en buffert istället?
Citera
2026-05-05, 17:20
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Här är realistiska tips.

1. Gör en budget.

2. Betala av dina konsumtionslån.

3. Börja spara till en buffert.
Toppentips!

TS är nog inte intresserad av långsiktiga planer som funkar, det ska gå fort och åt skogen. Antagligen har det gjort så förr och därför vill ingen låna ut pengar till honom.
Citera
2026-05-05, 18:19
Medlem
stevielads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Inga teknik prylar du kan sälja av? Fordon?

Har redan sålt allt jag har av värde tyvärr.
Citera
2026-05-05, 18:19
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevielad
Det har du koll på alltså? Bra tips din tönt.

Du har ju för fan alternativ men vill inte fråga, då kan det ju inte vara så seriöst. Du vill hellre råna eller sälja skit i stället för att fråga.

Undrar vem det är som är en liten jävla tönt här.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in