2026-05-05, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Fast sedan har vi ju ändå regler att förhålla oss till. Och trådstarten bryter mot regel 0,03.
Jag har läst trådstarten flera gånger och kan inte se vad som bryter mot regelverket. Jag vet att du kastade tråden enbart på den hypotetiska åldern (12 år) som TS tyckte var en lämplig ålder för hans son att bo själv i ett hus uppe i Norrland.

Det här är ett diskussionsforum och det är meningen att vi ska kunna diskutera och komma med argument för/emot saker och ting.
Citera
2026-05-05, 17:43
Medlem
Zeimines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Jag har läst trådstarten flera gånger och kan inte se vad som bryter mot regelverket. Jag vet att du kastade tråden enbart på den hypotetiska åldern (12 år) som TS tyckte var en lämplig ålder för hans son att bo själv i ett hus uppe i Norrland.

Det här är ett diskussionsforum och det är meningen att vi ska kunna diskutera och komma med argument för/emot saker och ting.

går du igenom TS posthistorik faller trovärdigheten att just denna posten skulle innehålla ett uns av sanning
Citera
2026-05-05, 17:53
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeimine
går du igenom TS posthistorik faller trovärdigheten att just denna posten skulle innehålla ett uns av sanning
Det finns inget krav på sanning i inlägg. Jag tror inte att jag är ensam om att ibland formulera om verkliga händelser lite. En klassiker på det temat är "en kompis".

Därmed inte sagt att det berörda inlägget inte bryter mot 0.03.
Citera
2026-05-05, 17:57
Medlem
Citat:
Att faktagranska detta skulle bryta mot användarens anonymitet. Det behöver inte finnas någon sanning i någons funderingar för att diskutera.

Många i det här forumet (inklusive en del moderatorer) har totalt missförstått syftet med forumet samt vad yttrandefrihet innebär.
Senast redigerad av obyn 2026-05-05 kl. 18:01.
Citera
2026-05-05, 18:02
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Inte jag om du läser lite nogrannare i trådstarten här.
Citera
2026-05-05, 18:24
Medlem
Citat:
Inte jag om du läser lite nogrannare i trådstarten här.
Okej, det skulle ha stått "moderatorn" där istället för "du". Hur som helst så tycker inte jag att varningar ska delas ut för:
Olagliga eller oetiska tankar
Omdömeslösa tankar
Forumet är till för att dryfta saker genom att komma med sakliga argument för/emot saker och ting.
Citera
2026-05-05, 18:29
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Okej, det skulle ha stått "moderatorn" där istället för "du". Hur som helst så tycker inte jag att varningar ska delas ut för:
Olagliga eller oetiska tankar
Omdömeslösa tankar
Forumet är till för att dryfta saker genom att komma med sakliga argument för/emot saker och ting.

Användaren fick heller ingen varning. Tråden hamnade dock i papperskorgen med stöd av regel 0,03.
Citera
2026-05-05, 19:19
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Användaren fick heller ingen varning. Tråden hamnade dock i papperskorgen med stöd av regel 0,03.

Nej det fanns inget regelstöd för att papperskorga tråden då 0.03 är trams och OT, och min tråd var ingenting av det. Yttrandefriheten på det här forumet har verkligen sänkts något otroligt mycket sedan jag registrerade mig för bara 4 år sedan.

Om du eller Blomvattnare tror att 12-åringar inte är kapabla till att klara sig själva i en lägenhet en sommar så kan du diskutera det och kanske ändra min uppfattning istället för att stänga ner hela diskussionen och kasta min tråd i papperskorgen.
Citera
2026-05-05, 19:22
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:

Även om det var påhittat (vilket det inte är) så är det totalt irrelevant. Det finns hur många trådar som helst där folk skriver om sina högkvalificerade jobb, flashbackdasar och allt möjligt uppenbart skitsnack, som inte blir censurerade.
Citera
2026-05-05, 19:47
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Vill du diskutera hur du ska lära ett barn svenska på distans, så skriv ett seriöst inlägg om saken.
Om du inte förstår skillnaden på ditt första försök och ett seriöst försök, så, tja, då är det väl bara för dig att inse att du saknar förmågan.

Jag ville inte alls diskutera hur man lär sig svenska på distans, jag ville diskutera hur jag ser till att just mitt barn lär sig svenska på ett sätt som passar mig. Jag har inte tid eller möjlighet att lära ungen svenska på distans då jag har en egen familj i Sverige. Vad du tycker är ett "seriöst inlägg" är fullkomligt ointressant. Mitt inlägg bröt inte mot någon regel.
Citera
2026-05-05, 20:52
Medlem
Citat:
Jag nämnde varning på grund av vad du skrev för två dagar sedan. Man borde inte dela ut varningar för sådant som är enbart subjektivt.
Citera
2026-05-05, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Jag ville inte alls diskutera hur man lär sig svenska på distans, jag ville diskutera hur jag ser till att just mitt barn lär sig svenska på ett sätt som passar mig. Jag har inte tid eller möjlighet att lära ungen svenska på distans då jag har en egen familj i Sverige. Vad du tycker är ett "seriöst inlägg" är fullkomligt ointressant. Mitt inlägg bröt inte mot någon regel.

Ok, du saknar förmågan. Gott så.
Lycka till med ditt barn som du uppenbarligen inte bryr dig ett skvatt om egentligen.

Vad du anser om vad jag tycker skiter jag fullständigt i. Jag påtalade bara för tröga lilla dig att om du vill diskutera saken på flashback så måste du skriva ett seriöst inlägg om saken. För annars blir det papperskorgat. Jag förstår nu att du inte förstår detta. Vilket må så vara. Men att du är trög förändrar inte faktum. Att du därtill är en fegskit som inte kan stå upp för ditt eget barn och erkänna att du har det gör dig bara till en ännu sämre människa. Man får hoppas att mamman utanför Minsk hittar en karl som är man nog att ta på sig pappa-rollen för barnet. Bra i alla fall att hon ser till att barnet får lära sig engelska. För ett så ungt barn i Vitryssland är det ett privilegie som kan vara betydelsefullt i livet framgent. Något du aldrig lär bli.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in