2026-05-03, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskalle1
Nu när du nämner det har jag faktiskt fått ett simborgarmärke. Men fick inte alla det? Alla kan ju väl simma 200m?
Alla kan inte simma 200m. Sedan finns ju mer avancerade märken att ta, typ Baddaren där du även ska kunna bubbla under vatten.

Jag har för övrigt två militära medaljer, sådana med medföljande "ribba" som man kan ha på uniformen. Inte i nivå med vår öb, men ändå. Tycker det är ganska coolt
Senast redigerad av Stiffinger 2026-05-03 kl. 17:46.
Citera
2026-05-03, 17:45
Avstängd
triptykens avatar
Men sluta. Du är säkert toppen (förutom din tråd om undersköterskor) och en medalj är bara hårdvara
Citera
2026-05-03, 17:48
Medlem
Citat:
Det känns som att du projekterar dina känslor på mig

Jag vill ogärna sparka på någon och absolut inte på någon som redan ligger ner, men jag projicerar inte mina känslor på dig.

Du verkar ha självförtroende, men samtidigt bristande självkänsla. Tråden om uskor och hur du jämför dig med din omgivning speglar det.

Att arbeta med självkänslan kan vara svårt, men det ger något för livet.
Citera
2026-05-03, 17:52
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Jag är snarare rätt så medelmåttig. Vad tycker ni jag ska göra?

Ja du kan ju bli bäst på att vara medelmåttig. Tävla mot dig själv, istället för att jämföra dig med andra.
Citera
2026-05-03, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsunspect
Jag vill ogärna sparka på någon och absolut inte på någon som redan ligger ner, men jag projicerar inte mina känslor på dig.

Du verkar ha självförtroende, men samtidigt bristande självkänsla. Tråden om uskor och hur du jämför dig med din omgivning speglar det.

Att arbeta med självkänslan kan vara svårt, men det ger något för livet.
Tycker faktiskt att det är mer talande med projekterar, även om det är formellt fel.
Citera
2026-05-03, 19:05
Medlem
Jordgubbes avatar
Så du är deprimerad för att du inte fått en medalj, fast aldrig ställt upp i nåt?
Citera
2026-05-03, 19:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Så du är deprimerad för att du inte fått en medalj, fast aldrig ställt upp i nåt?
Typ så
Citera
2026-05-03, 19:31
Avslutad
Med vemodet eller med avsaknaden av medaljer eller med det att du vet att du egentligen skiter i alla andra eller med det att du ännu längre in vet att du inte gör det?
Citera
2026-05-03, 19:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsunspect
Spring vilket lopp som helst så får du en medalj OCH en banan.

Förslag är typ Köpenhamn halvmaraton eller liknande. Platt och bra.

Vill du vara bäst på något så får du kämpa och gnälla mindre. Få är bäst på en sak.

Du var väl bäst sjuksköterska på VFUn, trots att du är student eller hur var det?

Att bara få är det få som får.
Citera
2026-05-03, 19:35
Medlem
Någon medalj har inte jag heller fått
Citera
2026-05-03, 19:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Med vemodet eller med avsaknaden av medaljer eller med det att du vet att du egentligen skiter i alla andra eller med det att du ännu längre in vet att du inte gör det?
Varför skiter jag i alla andra?
Citera
2026-05-03, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldner.Spessart
Tycker faktiskt att det är mer talande med projekterar, även om det är formellt fel.

Projekterar gör jag på jobbet och mina känslor är tveklöst inblandade.

Brukar nog inte projektera mina känslor, eftersom jag känner dem och har svårt att planera dem i förväg.

Däremot kan man ju projektera någon form av plan för att lära sig hur man ska hantera sina känslor och egenbild, så man minskar sin projicering av känslor, exempelvis när man ser ner på andra, trots att man själv står ganska lågt i kurs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in