2026-05-03, 17:15
Avslutad
Min lillebror kom nyligen hem och visade upp en medalj han hade vunnit på friidrotten som han tränar på. Jag blev inte avundsjuk, jag tycker att det är konstigt att avundas över någon annan människas framgångar. Ändå kände jag mig lite vemodig. Jag har aldrig vunnit en medalj. Jag har aldrig fått någon utmärkelse på att jag är bäst. Jag är snarare rätt så medelmåttig. Vad tycker ni jag ska göra?
Citera
2026-05-03, 17:16
Medlem
Spring vilket lopp som helst så får du en medalj OCH en banan.

Förslag är typ Köpenhamn halvmaraton eller liknande. Platt och bra.

Vill du vara bäst på något så får du kämpa och gnälla mindre. Få är bäst på en sak.

Du var väl bäst sjuksköterska på VFUn, trots att du är student eller hur var det?
Senast redigerad av Badkarsunspect 2026-05-03 kl. 17:19.
Citera
2026-05-03, 17:17
Medlem
Dom flesta är medelmåttor. Jag har några medaljer från pojkidrott men inte betyder dom nåt.

Du får väl tillverka en egen medalj.
Citera
2026-05-03, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskalle1
Min lillebror kom nyligen hem och visade upp en medalj han hade vunnit på friidrotten som han tränar på. Jag blev inte avundsjuk, jag tycker att det är konstigt att avundas över någon annan människas framgångar. Ändå kände jag mig lite vemodig. Jag har aldrig vunnit en medalj. Jag har aldrig fått någon utmärkelse på att jag är bäst. Jag är snarare rätt så medelmåttig. Vad tycker ni jag ska göra?

En av grundreglerna i livet är att aldrig jämföra sig med andra.
Citera
2026-05-03, 17:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsunspect
Spring vilket lopp som helst så får du en medalj OCH en banan.

Förslag är typ Köpenhamn halvmaraton eller liknande. Platt och bra.

Vill du vara bäst på något så får du kämpa och gnälla mindre. Få är bäst på en sak.

Du var väl bäst sjuksköterska på VFUn, trots att du är student eller hur var det?
Nej, det påstod jag inte. Bara för att man relativt sätt är bättre än andra blir man inte bäst.
Citera
2026-05-03, 17:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaaaaaaa
En av grundreglerna i livet är att aldrig jämföra sig med andra.
Du har nog rätt. Man glömmer det ibland. Rätt så enkelt att trassla in sig i sina egna tankar
Citera
2026-05-03, 17:28
Medlem
Citat:
Nej, det påstod jag inte. Bara för att man relativt sätt är bättre än andra blir man inte bäst.

Sant det.

Relativt sett var du iallafall arrogantast i din egen tråd så du har förtjänat en virtuell medalj.

Grattis och bra jobbat! Känns kul att få tilldela dig den första!
Citera
2026-05-03, 17:32
Avslutad
Citat:
Sant det.

Relativt sett var du iallafall arrogantast i din egen tråd så du har förtjänat en virtuell medalj.

Grattis och bra jobbat! Känns kul att få tilldela dig den första!
Rätt off topic att nämna en annan tråd, tycker du inte?
Citera
2026-05-03, 17:39
Medlem
Citat:
Rätt off topic att nämna en annan tråd, tycker du inte?

Det är direkt relaterat till ämnet och forumet psykologi.

Du hade en medalj och tog den inte. Du anser dig förmer än andra och därför missar du det som finns rakt under näsan på dig.

Du behöver arbeta med din självkänsla.
Citera
2026-05-03, 17:40
Medlem
Citat:
Vad tycker ni jag ska göra?
Du kan låta göra en egen medalj, det kostar inte så mycket. Kanske ett par hundra med gravyr, https://www.pokalhuset.se/

Räknas för övrigt inte simmärken som medaljer?

En tanke jag har haft, är att låta göra ett gäng medaljer med diverse gravyr och mitt namn, och sedan gömma i en låda för att låta mina efterlevande hitta dem. Typ, förtjänst till Stiffinger som gjorde att vi kunde fånga spionen x, och underteckna med FRA och SÄK.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-05-03 kl. 17:42.
Citera
2026-05-03, 17:41
Avslutad
Citat:
Det är direkt relaterat till ämnet och forumet psykologi.

Du hade en medalj och tog den inte. Du anser dig förmer än andra och därför missar du det som finns rakt under näsan på dig.

Du behöver arbeta med din självkänsla.
Det känns som att du projekterar dina känslor på mig
Citera
2026-05-03, 17:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Du kan låta göra en egen medalj, det kostar inte så mycket. Kanske ett par hundra med gravyr, https://www.pokalhuset.se/

Räknas för övrigt inte simmärken som medaljer?
Nu när du nämner det har jag faktiskt fått ett simborgarmärke. Men fick inte alla det? Alla kan ju väl simma 200m? Är inte det också ett "märke". En medalj är ju en medalj..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in