2026-05-02, 20:30
Medlem
För ett par veckor sedan satt ett groteskt spackel-ansikte i TV och basunerade ut att hon i valet vem som skulle få dö mellan hennes hund och en annan människa (ett barn i det här fallet) så hade hon valt barnet.

Med tanke på hur grotesk hon såg ut så var jag inte direkt överraskad att hon är kapabel till ondska. Vad jag dock blev överraskad över var debatten som följde. Många människor, speciellt unga kvinnor, gick ut i sociala medier och sa i princip samma sak. Om de fick välja mellan att ett barn eller deras katt (eller whatever) skulle dö så skulle de välja barnet. Helt utan skam.

Då insåg jag att det är många empatistörda människor som går bland oss. Vad ska vi göra åt dessa direkt livsfarliga individer ?

De med barn har ett stort intresse av att landet ska gå bra. De utan barn har inte det. Bör dessa överhuvudtaget få rösta och delta i beslutet vem som ska styra landet?

Notera: frågeställningen är alltså inte vare sig det är rätt eller fel att rädda en ohyra istället för ett barn. Alla med vett borde veta det svaret. Om det mot förmodan inte skulle vara så enkelt så finns det trådar som avhandlar detta. Vänligen ta er dit och diskutera med andra psykfall.
Citera
2026-05-02, 20:37
Medlem
tobbeskinheads avatar
Absolut inte. Man måste även ha gjort lumpen.
Citera
2026-05-02, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Absolut inte. Man måste även ha gjort lumpen.

Lumpen är faktiskt inte dumt. Vill även lägga till att man måste äga en bit av Sverige. Dvs mark. Då bryr man sig ännu mer och tar röstandet på allvar.
Citera
2026-05-02, 20:41
Medlem
Full-Retards avatar
Själva meningen med demokrati är att det är ett självreglerande system. Därför borde alla myndiga få rösta. Att nödbromsen aktiverades i sista sekunden vad gäller senaste valet är en reflektion av det
Senast redigerad av Full-Retard 2026-05-02 kl. 20:43.
Citera
2026-05-02, 20:48
Medlem
jcockers avatar
Endast egenföretagare bör får rösta, för det är bara dom som skapar värde. Ju större företag desto fler röster. Men jag håller med om att bara dom företagare som har hund bör få rösta.
Citera
2026-05-02, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
För ett par veckor sedan satt ett groteskt spackel-ansikte i TV och basunerade ut att hon i valet vem som skulle få dö mellan hennes hund och en annan människa (ett barn i det här fallet) så hade hon valt barnet.

Med tanke på hur grotesk hon såg ut så var jag inte direkt överraskad att hon är kapabel till ondska. Vad jag dock blev överraskad över var debatten som följde. Många människor, speciellt unga kvinnor, gick ut i sociala medier och sa i princip samma sak. Om de fick välja mellan att ett barn eller deras katt (eller whatever) skulle dö så skulle de välja barnet. Helt utan skam.

Då insåg jag att det är många empatistörda människor som går bland oss. Vad ska vi göra åt dessa direkt livsfarliga individer ?

De med barn har ett stort intresse av att landet ska gå bra. De utan barn har inte det. Bör dessa överhuvudtaget få rösta och delta i beslutet vem som ska styra landet?

Notera: frågeställningen är alltså inte vare sig det är rätt eller fel att rädda en ohyra istället för ett barn. Alla med vett borde veta det svaret. Om det mot förmodan inte skulle vara så enkelt så finns det trådar som avhandlar detta. Vänligen ta er dit och diskutera med andra psykfall.

Tycker väl det är lite tvärtom.
Dom med barn så fort det är lite mycket på jobbet så vabbar dom.
Det säger ganska mycket av hur mycket dom bryr sig.
Citera
2026-05-02, 20:56
Avstängd
Citat:
Lumpen är faktiskt inte dumt. Vill även lägga till att man måste äga en bit av Sverige. Dvs mark. Då bryr man sig ännu mer och tar röstandet på allvar.
"Det är skam, det är fläck på Sveriges banér, att medborgarrätt heter pengar."

Verner von Heidenstam
https://sv.wikisource.org/wiki/Medborgars%C3%A5ng
Citera
2026-05-02, 21:05
Medlem
Otroligt korkad TS eftersom det bara är väldiga jagsvaga personer som går och röstar. Det är förnedrande eftersom man då finner sig i att ens betydelse motsvarar cirka 1 på 10 miljoner. Totalt onödigt.
Citera
2026-05-02, 21:34
Medlem
Det var då ett djävla tjat i detta forum om vilka som inte borde få rösta. Personligen tycker jag att de som startar trådar på Flashback om vilka som inte borde få rösta inte borde få rösta.
Citera
2026-05-02, 21:48
Medlem
Förbjud idioter från att rösta, då får ingen rösta. Total anarki
Citera
2026-05-02, 22:04
Medlem
Citat:

Det är ett nästan lika idiotisk ide från dig, som de du refererar till, som offrar ett barn för ett husdjur.
Citera
2026-05-02, 22:10
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Endast egenföretagare bör får rösta, för det är bara dom som skapar värde. Ju större företag desto fler röster. Men jag håller med om att bara dom företagare som har hund bör få rösta.
Men jag tycker att jag som vanlig löneslav borde få rösta. Jag tycker att jag är tämligen intelligent och medveten om vad som händer i såväl Sverige som utlandet. Till skillnad från en ung tjej jag känner som har en egen dropshippingbutik. Hon är dummare än tåget men verkar försörja sig själv i alla fall. Varför borde hon ha rösträtt men inte jag?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in