Citat:
Ursprungligen postat av
Einzelgaenger
För ett par veckor sedan satt ett groteskt spackel-ansikte i TV och basunerade ut att hon i valet vem som skulle få dö mellan hennes hund och en annan människa (ett barn i det här fallet) så hade hon valt barnet.
Med tanke på hur grotesk hon såg ut så var jag inte direkt överraskad att hon är kapabel till ondska. Vad jag dock blev överraskad över var debatten som följde. Många människor, speciellt unga kvinnor, gick ut i sociala medier och sa i princip samma sak. Om de fick välja mellan att ett barn eller deras katt (eller whatever) skulle dö så skulle de välja barnet. Helt utan skam.
Då insåg jag att det är många empatistörda människor som går bland oss. Vad ska vi göra åt dessa direkt livsfarliga individer ?
De med barn har ett stort intresse av att landet ska gå bra. De utan barn har inte det. Bör dessa överhuvudtaget få rösta och delta i beslutet vem som ska styra landet?
Notera: frågeställningen är alltså inte vare sig det är rätt eller fel att rädda en ohyra istället för ett barn. Alla med vett borde veta det svaret. Om det mot förmodan inte skulle vara så enkelt så finns det trådar som avhandlar detta. Vänligen ta er dit och diskutera med andra psykfall.
Jag tycker definitivt att vi ska låta oss vägledas av såna som dig om vem som ska få eller inte få rösta.
Jag ser endast bra grejer hända inom den framtiden för sverige. Du verkar vara en väldigt sympatisk människa👌😊