2026-05-03, 12:05
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
För ett par veckor sedan satt ett groteskt spackel-ansikte i TV och basunerade ut att hon i valet vem som skulle få dö mellan hennes hund och en annan människa (ett barn i det här fallet) så hade hon valt barnet.

Med tanke på hur grotesk hon såg ut så var jag inte direkt överraskad att hon är kapabel till ondska. Vad jag dock blev överraskad över var debatten som följde. Många människor, speciellt unga kvinnor, gick ut i sociala medier och sa i princip samma sak. Om de fick välja mellan att ett barn eller deras katt (eller whatever) skulle dö så skulle de välja barnet. Helt utan skam.

Då insåg jag att det är många empatistörda människor som går bland oss. Vad ska vi göra åt dessa direkt livsfarliga individer ?

De med barn har ett stort intresse av att landet ska gå bra. De utan barn har inte det. Bör dessa överhuvudtaget få rösta och delta i beslutet vem som ska styra landet?

Notera: frågeställningen är alltså inte vare sig det är rätt eller fel att rädda en ohyra istället för ett barn. Alla med vett borde veta det svaret. Om det mot förmodan inte skulle vara så enkelt så finns det trådar som avhandlar detta. Vänligen ta er dit och diskutera med andra psykfall.

Jag tycker definitivt att vi ska låta oss vägledas av såna som dig om vem som ska få eller inte få rösta.
Jag ser endast bra grejer hända inom den framtiden för sverige. Du verkar vara en väldigt sympatisk människa👌😊
Citera
2026-05-03, 12:34
Medlem
Vi kanske rent av ska sterilisera oliktänkande och inrätta arkiv med information om iq, sexuell läggning, hur man röstar, etnicitet och etc. Det kan ju sedan ligga till grund om man ska få rösta eller inte.

Jag tror du är inne på ett bra spår här
Citera
2026-05-03, 13:31
Medlem
glockenreins avatar
Nej men det positiva är ju att deras dåliga gener dör ut när de inte skaffar ungar så problemet löser sig självt.
Citera
2026-05-03, 13:49
Medlem
Folk som inte kan rädda sina egna barn från ett brinnande hus kanske är de som inte borde få rösta. Hadde också hellre räddat en oskyldig hun framför någon ur din skadade genpool

Citat:
För ett par veckor sedan satt ett groteskt spackel-ansikte i TV och basunerade ut att hon i valet vem som skulle få dö mellan hennes hund och en annan människa (ett barn i det här fallet) så hade hon valt barnet.

Med tanke på hur grotesk hon såg ut så var jag inte direkt överraskad att hon är kapabel till ondska. Vad jag dock blev överraskad över var debatten som följde. Många människor, speciellt unga kvinnor, gick ut i sociala medier och sa i princip samma sak. Om de fick välja mellan att ett barn eller deras katt (eller whatever) skulle dö så skulle de välja barnet. Helt utan skam.

Då insåg jag att det är många empatistörda människor som går bland oss. Vad ska vi göra åt dessa direkt livsfarliga individer ?

De med barn har ett stort intresse av att landet ska gå bra. De utan barn har inte det. Bör dessa överhuvudtaget få rösta och delta i beslutet vem som ska styra landet?

Notera: frågeställningen är alltså inte vare sig det är rätt eller fel att rädda en ohyra istället för ett barn. Alla med vett borde veta det svaret. Om det mot förmodan inte skulle vara så enkelt så finns det trådar som avhandlar detta. Vänligen ta er dit och diskutera med andra psykfall.
Citera
2026-05-03, 14:08
Medlem
Borasare1980s avatar
Ska de som har storfamiljer på 16 ungar få extra mycket rösträtt i så fall? Kunna lägga 16 extra röster till sossarna? Även om man är barnlös så har man väl intresse av att landet ska styras så vettigt som möjligt medan man själv fortfarande lever.

Kvinnan som valde sina egna husdjur före andras ungar är åtminstone ärlig med det. Majoriteten människor skulle göra exakt samma sak i ren ryggmärgsreflex om det vore skarpt läge, även om de vägrar erkänna det för andra eller ens sig själva, men att rädda de som står en närmast ÄR det empatiska valet även om det bara är ens husdjur.

Är man mer benägen att rädda andra än sin egna familj är det i själva verket en själv som är empatistörd nog att göra pliktmässiga uppoffringar i ren godhetssignalering. Är ju enklare att rädda främlingar om man inte ens älskar sin egna familj och ser sina husdjur som ohyra.

I övrigt är överbefolkning det största problemet av alla i världen. De som skaffar storfamiljer är de absolut största miljöbovarna. Vi som inte skaffat ungar borde ha extra stark rösträtt eftersom vi motverkar framtidens växande miljöbelastning.
Senast redigerad av Borasare1980 2026-05-03 kl. 14:16.
Citera
2026-05-04, 10:40
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Det är ju sådana som du som inte borde få rösta snarare. Med ditt inlägg har du visat att du är missanpassad i en demokratiskt samhälle.
Citera
2026-05-08, 18:27
Avslutad
Om jag stod utanför ett brinnande hus med Einzelgaengers barn i ena handen och en okänd byracka i den andra så hade jag kastat in både hundkräket och barnkräket i infernot för att sedan lugnt lämna platsen.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in