2026-05-02, 09:04
Medlem
Jag är 58 år. Tränat i typ 10 år. semester 2 månader utan träning.
När man kommer tillbaks är man lite mjukare och har inte samma styrka. Det tar ca 3 veckor, 9 träningspass att komma tillbaks igen.
I din ålder 29, pfft. Tror du kommer igen på 1 vecka eller 3.5 träningspass.
Inget bråttom ska du veta. Jag är ju dubbelt så gammal som du!
Nöt på bara. du kommer säkert ha fler uppehåll i livet så du kan inte vara orolig för det hela tiden.
Missar du en dag. Spelar ingen roll då du vet att du kommer att träna i ÅRATAL framöver...
Citera
2026-05-02, 09:20
Medlem
maxatdunders avatar
Tar typ 1 månad att faktiskt tappa massa, men styrkan går lite fortare har jag för mig
Citera
2026-05-02, 09:33
Medlem
Är själv 54år, inte tränat på 4år, gick upp 15kg i vikt, starta träna i Mars, blev förvånad över muskelminnet hur snabb respons man fick, allt från löpträning där jag fick sikta på ta lycktstolpe för lycktstolpe o sedan klara hela rundan för att sedan börja springa för att få ner tiden, likande med vikter, börja fösiktigt med låga vikter, nu uppe o kör på 70kg i lutande bänk 6-8or snart upp på 100-110kg om kurvan fortsätter, genom muskel minnet och uppbyggnaden bränner kroppen fett mycket bra, snart tappat hälften av dessa 15kg o har andra hälften kvar, det kommer även utgöra löptider blir snabbare.

Tappa på en 1vecka handlar mer om att du fått vila o kommer mest troligt göra nya framsteg när du friskna till, för mig blev det skador nu med löpningen, först behinnor, vila en stund från löpning, öka direkt jag började körda igen, fick gubbvader vila igen öka ännu mer när jag kom igen, det var som vila tog mig förbi nästa platå, just nu ligger jag på zon2 träning, mest effektivt mot just fettförbränning o ta sig upp ännu ett snäpp.
Citera
2026-05-02, 15:24
Medlem
Som sagts, du behöver inte oroa dig. Jag var sjuk 6 veckor i dec-jan och efter 3 pass så var jag tillbaka där jag var innan.
Citera
2026-05-02, 16:56
Medlem
Luismis avatar
Fokusera på att ta det lugnt och återhämta dig. Börjar du träna för tidigt, när du fortfarande är lite småsjuk, riskerar du komplikationer som det tar betydligt längre tid att återhämta dig från. Krya på dig!
Citera
2026-05-02, 21:46
Medlem
Ilimitados avatar
Man tappar inte muskler så lätt. Har inte tränat på fem år nu och har fortfarande kvar bra muskelmassa från mina tidigare år med träning. Det här med muskelminne stämmer verkligen. Bara man ser till att få i sig proteiner, men det säger sig självt.
Citera
2026-05-03, 09:48
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
29

Målet är att bli biff

Då måste du ta dig själv i kragen, din posthistorik visar att du är på gränsen till att vara hypokondriker, en hypokondriker blir inte "biff".

Ät proteinrik mat medan du är sjuk och sluta du tycka synd om dig själv.
Senast redigerad av trottwell 2026-05-03 kl. 09:52.
Citera
2026-05-11, 19:41
Medlem
Hej igen !

Jag mår mycket bättre. Dock inte helt återställd.
Massa slemhosta och rinnande näsa kvar. Annars är jag jätte pigg.

Vågar man gå och träna imorgon ?
Citera
2026-05-12, 20:57
Medlem
Det gick inte så bra! Nu mår jag dåligt igen med samma sjukdomskänsla , ont i kroppen, skakar och huvudvärk och jätte hängig :-(
Citera
2026-05-12, 21:04
Medlem
zombie-nations avatar
Men ta dig samman. Vill du få hjärtproblem eller vad håller du på med? Är du så rädd att tappa muskler har du en störning, killars motsvarighet till tjejernas anorexia. Träningshets. Ska du träna för att hålla dig frisk eller tränar du bara för siffrorna och kontrollen?

Det är väl bara att krypa ned och sova, dricka mycket, äta lagom och bli frisk. Det tar den tid det tar att bli frisk. Förstör inte din kropp, du har bara en.

Träna ska du inte göra när du är sjuk. Och du ska inte kontrollfråga folk för att bli lugn om det är OK att du inte tränar. Dålig vana, sluta med det. Livet kan inte kontrolleras på den nivån.
Citera
2026-05-13, 13:24
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Idag är det exakt en vecka sedan jag tränade sista gång.

Sen dess har jag legat hemma jätte sjuk.
Troligtvis influensa.
Hög feber. Ont i hela kroppen. Ont i huvudet. Och jätte jobbig hosta.

Jag är så orolig att dessa muskler jag byggt upp på dessa 2 år försvinner eller minskar på något sätt.

Visst övertänker jag?

Det är helt lugnt. Det du ev tappar kommer tillbaka igen på nolltid när du är frisk och tränar igen.
Citera
2026-05-13, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Men ta dig samman. Vill du få hjärtproblem eller vad håller du på med? Är du så rädd att tappa muskler har du en störning, killars motsvarighet till tjejernas anorexia. Träningshets. Ska du träna för att hålla dig frisk eller tränar du bara för siffrorna och kontrollen?

Det är väl bara att krypa ned och sova, dricka mycket, äta lagom och bli frisk. Det tar den tid det tar att bli frisk. Förstör inte din kropp, du har bara en.

Träna ska du inte göra när du är sjuk. Och du ska inte kontrollfråga folk för att bli lugn om det är OK att du inte tränar. Dålig vana, sluta med det. Livet kan inte kontrolleras på den nivån.

Det var jätte dumt att träna igår !!

Jag vaknade ganska bra idag och gick ut på en lätt
Promenad till affären.

Och mår jätte dåligt igen !!

Sån värk i ben, rygg och huvud. Värst som vanligt är huvudet som snart exploderar känns det som !

Tog tempen som ligger på 37,9

Jag har haft influensa innan flera gånger som varit i typ 1 vecka , 10 dagar max på sin höjd. Snart är jag inne på fjärde veckan med detta. Jag börjar tro att detta är nåt annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in