2026-05-02, 01:26
Medlem
BombaySaphires avatar
Sverige är numera en vasallstat till USA och USA i sin tur är en vasallstat till Israel.

Det gäller som svensk nationalist att ta ställning mot USA:s och Israels gangstermetoder i Mellanöstern och annorstädes. Det menar Gustav Kasselstrand i denna video.

Har Kasselstrand rätt?

https://youtu.be/mlzNfJndUJs?si=I3kk94iL535m16_Y
Citera
2026-05-02, 02:04
Medlem
Voloteas avatar
Han har rätt om Israel, utöver det är han en idiot. I partiprogrammet kan man läsa:
"Partiet förespråkar också att dödsstraffet återinförs".
https://alternativforsverige.se/politik/lag-och-ordning/

Vidrigt. Hade aldrig röstat för ett parti som förespråkar en återgång till medeltida bestraffningar så som dödsstraff eller kroppsbestraffningar.
Senast redigerad av Volotea 2026-05-02 kl. 02:10.
Citera
2026-05-02, 07:01
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Sverige är numera en vasallstat till USA och USA i sin tur är en vasallstat till Israel.

Det gäller som svensk nationalist att ta ställning mot USA:s och Israels gangstermetoder i Mellanöstern och annorstädes. Det menar Gustav Kasselstrand i denna video.

Har Kasselstrand rätt?

https://youtu.be/mlzNfJndUJs?si=I3kk94iL535m16_Y
Kasselstrand är uppenbart en idiot och en foliehatt av rang. Kommer knappast bli nån ökning i riksdagsvalet för denna dåre.
Citera
2026-05-02, 07:47
Medlem
Att Sverige ligger i händerna på USA var väl tydligt när vi skulle in i NATO på nolltid? Sverige har tveklöst vikt sig för USA vid flera, kända, tillfällen. TPB-tillslaget och Egypten-"utvisningarna" är ett par.

Trump var mycket kritisk till USAs bekantskap med Israel innan hans första period. Hans inställning ändrades nästan omgående när han tillträtt.

Kasslern sparkar in öppna dörrar.
Citera
2026-05-02, 08:06
Avslutad
Givetvis har han rätt i det. Sverige som land har sålts ut och getts bort till EU, Nato, USA, Israel, dca, wef, bilderberg och partiet sd med Åkesson i spetsen är idag helt uppenbart Israels parti i Sverige, man går Israels och sionisters ärenden vad det än gäller. Men även andras ärenden som också går Israels ärenden som svenskt näringsliv och timbro, olika skolkoncerner som tjänar stora pengar på skolor. Med mera. Allt detta kan ju alla se själva, hur man kan vilja ha det så och tycka det är rätt är väldigt märkligt i sig självt.
Citera
2026-05-02, 11:35
Medlem
KELLAKEBABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volotea
Han har rätt om Israel, utöver det är han en idiot. I partiprogrammet kan man läsa:
"Partiet förespråkar också att dödsstraffet återinförs".
https://alternativforsverige.se/politik/lag-och-ordning/

Vidrigt. Hade aldrig röstat för ett parti som förespråkar en återgång till medeltida bestraffningar så som dödsstraff eller kroppsbestraffningar.
Döds straff för mördare och våldtäksmän tycker jag är enda rätta det är brott som inte går att straffa med skattefinansierade hotell.

Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Kasselstrand är uppenbart en idiot och en foliehatt av rang. Kommer knappast bli nån ökning i riksdagsvalet för denna dåre.
Det blir nog en rätt stor ökning för Alternativ för Sverige, eftersom de tar upp frågor som efterfrågas i den svenska opinionen men som inte representeras av något parti inom åttaklövern.
Och jag vet inte varför han ska vara någon särkild foliehatt när han tar upp saker som har riktiga bevis.
Citera
2026-05-02, 12:07
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KELLAKEBAB
Döds straff för mördare och våldtäksmän tycker jag är enda rätta det är brott som inte går att straffa med skattefinansierade hotell.

Det blir nog en rätt stor ökning för Alternativ för Sverige, eftersom de tar upp frågor som efterfrågas i den svenska opinionen men som inte representeras av något parti inom åttaklövern.
Och jag vet inte varför han ska vara någon särkild foliehatt när han tar upp saker som har riktiga bevis.
Från 0,3% till 0,5 då kanske? Det tror jag inte men om det stämmer så gör det ingen större skillnad...
Citera
2026-05-02, 12:49
Medlem
Vem är denne Gustav Kasselstrand?
Citera
2026-05-02, 13:36
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:

Jag kan naturligtvis ha fel så det skriker om det men jag har då inte upplevt att det här är en fråga som efterfrågas i den svenska opinionen. Snarare tvärtom tror jag att den väger extremt lätt jämfört med ekonomi, invandring, arbetsmarknad, lag och ordning etc.

Med risk för att jag får äta upp mina ord tror jag att det här är ett ganska tydligt kännetecken till varför Afs befinner sig bland bottenslammet i opinionssiffrorna.
Citera
2026-05-02, 14:00
Medlem
KELLAKEBABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Från 0,3% till 0,5 då kanske? Det tror jag inte men om det stämmer så gör det ingen större skillnad...
Nja, de klarar nog lätt 1% spärren med Gustavs realistiska anti zionistiska och återvandrings åsikter, det kan nog sätta käppar i hjulen för tidö det här valet.

Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Jag kan naturligtvis ha fel så det skriker om det men jag har då inte upplevt att det här är en fråga som efterfrågas i den svenska opinionen. Snarare tvärtom tror jag att den väger extremt lätt jämfört med ekonomi, invandring, arbetsmarknad, lag och ordning etc.

Med risk för att jag får äta upp mina ord tror jag att det här är ett ganska tydligt kännetecken till varför Afs befinner sig bland bottenslammet i opinionssiffrorna.
De växer och växer, men det tar tid för ett parti att växa med den minimala synligheten i etablerade medier. Det handlar nog definitivt inte om partiets åsikter, utan mer om att de är så pass osynliga för vanligt folk.
Citera
2026-05-02, 17:10
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Nja, de klarar nog lätt 1% spärren med Gustavs realistiska anti zionistiska och återvandrings åsikter, det kan nog sätta käppar i hjulen för tidö det här valet.

De växer och växer, men det tar tid för ett parti att växa med den minimala synligheten i etablerade medier. Det handlar nog definitivt inte om partiets åsikter, utan mer om att de är så pass osynliga för vanligt folk.

Men tror du verkligen att Sveriges relation till Israel och USA är en vinnande valfråga?

Med risk för att jag kraftigt underskattar den svenska väljarkåren tror jag att den frågan kommer väääldigt långt ner i folks prioriteringar i den mån den överhuvudtaget existerar.

Det är vanskligt att utgå ifrån hur det ser ut på Flashback. Här får man lätt intrycket att var och varannan person har det högt på agendan men det beror med största sannolikhet på att de människorna är grovt överrepresenterade på forumet.
Citera
2026-05-03, 08:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Men tror du verkligen att Sveriges relation till Israel och USA är en vinnande valfråga?

Med risk för att jag kraftigt underskattar den svenska väljarkåren tror jag att den frågan kommer väääldigt långt ner i folks prioriteringar i den mån den överhuvudtaget existerar.

Det är vanskligt att utgå ifrån hur det ser ut på Flashback. Här får man lätt intrycket att var och varannan person har det högt på agendan men det beror med största sannolikhet på att de människorna är grovt överrepresenterade på forumet.

Folk är åtminstone jävligt trötta på Israel och USA och ännu mer trötta på det allt mer uppenbara i att det är uppenbart att dessa styr Sverige och har köpta lydpartier i det här landet som sd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in