Citat:
Ursprungligen postat av
Anthraxious
Slutade läsa efter den meningen. Vadå "som bekant"? Var och vem säger detta? Vilka yrken pratar vi om? Och vafan betyder "osolidarisk" i den här bemärkelsen? Mot vem?
99& av arbetplatser, något ni aldrig tar upp, samt på era vänstermöten och vänsteredaktioner
Jag följde med mina föräldrar som barn och tonåring på deras sossemöten och vet vilken "klipp dig och vä upp, pojk"-attityd som förekommer där
Jag har aldrig stött på en högerinriktad aktoritetsfigur som har hindrat min klädesfrihet, har dock stöt på många vänsterinrikatde autkoritetsfigurer som har gjort det
Om jag har fel, vad är då DITT argument till hut förbudet för smink och tighta och uttrycksfulla kläder på 99% av arbetplatser för män ej är exempel på könsspecifk orättvisa?
Vid uniformsyrke som sjuksköterska kan kvinnliga fortafrande bära smink och ha rosa hår
Osolidarisk mot den arbetarklass som ej kan ha kul dygnet runt genom att bära smink och alternativmode, därför ni blir arga som bin när ni stöter på män över 30 som bär smink och alternativmode och stänger ute sådanna män från politiken och mediebranschen