2026-05-01, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Trans är män med smink enligt mig.
Och ändå så blir du ursinnig vid antydan om samma sminkförbud för transor och S förbjuder smink på män som ej har kapat ballen
2026-05-01, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Om jag enbart svarar på rubriken och inte på inlägget:

Intressant fråga!
Varför är det ok för kvinnor att styra ut sig till fån i varierande grad, men inte för män?
Eller, varför "måste" vissa kvinnor styra ut sig till Kalle-Ankabimbos?
Män är generellt befriade från sånt.
Och vem tvingade då dina kära transor till att göra det?
Din hårdföra arbetarattityd gentemot män är anledningen till att du inte kan förvänta dig att män är transtoleranta
2026-05-01, 17:29
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtrty
Fast även feminsiter kräver att män bär enkla säckiga kläder

Ja, självklart kommer förtryck från kvinnor med.

Och man måste verkligen inte vara pretentiös.
2026-05-01, 17:29
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Och ändå så blir du ursinnig vid antydan om samma sminkförbud för transor och S förbjuder smink på män som ej har kapat ballen
Inte alls ursinnig, bryr mig inte så mycket.. Lite störande ungefär som du klär ut dig till GB glass-clownen.

Ickefråga för mig (så länge ingen trans raggar på mig då skulle den få stryk) Icke troligt de skulle ragga på mig faktiskt.
2026-05-01, 17:30
Medlem
Citat:
Som bekant så är ju en man osolidarisk om han i det vuxna arbetslivet fortfarande bär smink och alternativmode
Även om vänstern skall förespråka mångfald och öppenhet, så blir sminket och alternativmodet en orättvis ekvation då arbetare behövs för att hålla samhället i rullning och de som t ex jobbar i gruva eller på värmeverket kan inte klä ut sig och sminka sig varje dag
Följdfrågan blir ju då varför denna regel ej gäller kvinnor eller transkvinnor
Kvinnor och transkvinnor kan utan problem som politiker eller skribenter representera arbetarklassen samtidigt som de bär smink och tight och uttrycksfull klädsel som daglig stil, dvs lever livsstilen med daglig klädlek och dygnet runt kul vänstern hatar när män gör
Samtidigt måste då cismanlig politiker eller skribenter vara nedklädda med enkla säckiga kläder designade att väcka så lite anstöt som möjligt
Om någon anmärker på en kvinnas eller transkvinnas klädstil för ren egoboost, stärkning av jag-känsla och att få känna friheten att synas, då väcks något aggressivt i vänstermannen och han kommer till undsättning och i värsta fall börjar slåss
Samtidigt är det då "klipp dig och väx upp" som gäller för cismän
Förklara er, varför blir det inte en orättvis ekvation mot de som måste bära arbetskläder när en kvinna eller transkvinna klär upp och sminkar sig varje dag som varje dag vore en fest och tonåren aldrig slutade?
Så väl höger och vänster anser att män inte bör bära smink och alternativmode som daglig stil ute i det vuxna arbetslivet, i vänsterns fall så är det för det är osolidariskt mot den uniformerade arbetarklassen, vi får alltså samma strikta klädkoder för män med röst på vänstern och det var så Sverige såg ut i årtionden då S regerade innan SDs intåg i riksdagen

Slutade läsa efter den meningen. Vadå "som bekant"? Var och vem säger detta? Vilka yrken pratar vi om? Och vafan betyder "osolidarisk" i den här bemärkelsen? Mot vem?
2026-05-01, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatore
Det spelar ingen roll om du är vänster eller höger. Du ka lika gärna dela upp dessa i långa och korta, Bajjare eller Gnagare, pingisspelare eller fotbollsspelare, ljusa eller mörka.

Vart du en jobbar finns en dresscode som man kan följa. Jobbar du på bank är det ofta kostym för män och kjol för kvinnor.
Jobbar du i en bilverkstad har du förmodligen en verkstadsoverall.
Jobbar du som läkare har du en vit rock och proper klädsel under.
Smink är för tjejjer som vill ha det.Män ska inte ha smink eller nagellack.
Vill man få uppmärksamhet kan man åstadkomma någonting bra eller beundransvärt.

Varför kan inte folk vara normala bara?
1. Varför bör inte denna dresscode då även gälla för transkvinnor? Försök lägga aggresionen om "transfobi" åt sidan en stund och fundera på varför vi har klädkoder:
Om klädkoerna ej tar hänsyn till individen och är till för att visa hänsyn till kunder eller arbtekollegor, varför i helvete skulle dessa då vara OK med transor?
2. Kvinnor har fortfarande friare klädkoder
jag fick service av en sjuksköterska med rosa hår och överdrivet gotharsmink
3. Om du vill att folk ska vara "normala bara", varför gnäller du då över sexism och transfobi?
2026-05-01, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Slutade läsa efter den meningen. Vadå "som bekant"? Var och vem säger detta? Vilka yrken pratar vi om? Och vafan betyder "osolidarisk" i den här bemärkelsen? Mot vem?
99& av arbetplatser, något ni aldrig tar upp, samt på era vänstermöten och vänsteredaktioner
Jag följde med mina föräldrar som barn och tonåring på deras sossemöten och vet vilken "klipp dig och vä upp, pojk"-attityd som förekommer där
Jag har aldrig stött på en högerinriktad aktoritetsfigur som har hindrat min klädesfrihet, har dock stöt på många vänsterinrikatde autkoritetsfigurer som har gjort det
Om jag har fel, vad är då DITT argument till hut förbudet för smink och tighta och uttrycksfulla kläder på 99% av arbetplatser för män ej är exempel på könsspecifk orättvisa?
Vid uniformsyrke som sjuksköterska kan kvinnliga fortafrande bära smink och ha rosa hår
Osolidarisk mot den arbetarklass som ej kan ha kul dygnet runt genom att bära smink och alternativmode, därför ni blir arga som bin när ni stöter på män över 30 som bär smink och alternativmode och stänger ute sådanna män från politiken och mediebranschen
2026-05-01, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Ja, självklart kommer förtryck från kvinnor med.

Och man måste verkligen inte vara pretentiös.
Man är pretentiös om man bär svenssonkläder till vardags men smink och alternativmode på helger
De vänstermän som skryter om hur "frigjorda från sin könsroll" de är bär inte smink och alternativmode till vardags och inte på sin profilbild på fejjan, det finns sällan bildbevis på deras skryt hur de "vågar klä sig som de vill"
De lever inte full ut som sina vänninor som har den utstickande stilen som en del av en daglig identitet och inte som en del av en alternativ personlighet de träder in i
Något annat vänstermän har noll koll på är vilket klädutbud det faktist finns för män om man letar på internet, män behöver inte längre göra "drag" eller "crossdressing", finns kläder sydda för manskroppen som fortfarande är lika uttrcyksfulla som de kvinnliga ute på bl a ebay, mycket vanligt i Asien
Vänstermänsskryt sträcker sig inte längre en helglajvande, de är hämmade av dem marxistiska arbetarmoralen som hindrar dem att bära uttrycksfulla kläder till vardags, de har då så att säga "för kul" och bör känna dåligt samvete av att inte vara i arbetsdrönarläge
2026-05-01, 17:52
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Man är pretentiös om man bär svenssonkläder till vardags men smink och alternativmode på helger
De vänstermän som skryter om hur "frigjorda från sin könsroll" de är bär inte smink och alternativmode till vardags och inte på sin profilbild på fejjan, det finns sällan bildbevis på deras skryt hur de "vågar klä sig som de vill"
De lever inte full ut som sina vänninor som har den utstickande stilen som en del av en daglig identitet och inte som en del av en alternativ personlighet de träder in i
Något annat vänstermän har noll koll på är vilket klädutbud det faktist finns för män om man letar på internet, män behöver inte längre göra "drag" eller "crossdressing", finns kläder sydda för manskroppen som fortfarande är lika uttrcyksfulla som de kvinnliga ute på bl a ebay, mycket vanligt i Asien
Vänstermänsskryt sträcker sig inte längre en helglajvande, de är hämmade av dem marxistiska arbetarmoralen som hindrar dem att bära uttrycksfulla kläder till vardags, de har då så att säga "för kul" och bör känna dåligt samvete av att inte vara i arbetsdrönarläge

Aha, var möter man dessa?
2026-05-01, 17:55
Medlem
Citat:
99& av arbetplatser, något ni aldrig tar upp, samt på era vänstermöten och vänsteredaktioner
Jag följde med mina föräldrar som barn och tonåring på deras sossemöten och vet vilken "klipp dig och vä upp, pojk"-attityd som förekommer där
Jag har aldrig stött på en högerinriktad aktoritetsfigur som har hindrat min klädesfrihet, har dock stöt på många vänsterinrikatde autkoritetsfigurer som har gjort det
Om jag har fel, vad är då DITT argument till hut förbudet för smink och tighta och uttrycksfulla kläder på 99% av arbetplatser för män ej är exempel på könsspecifk orättvisa?
Vid uniformsyrke som sjuksköterska kan kvinnliga fortafrande bära smink och ha rosa hår
Osolidarisk mot den arbetarklass som ej kan ha kul dygnet runt genom att bära smink och alternativmode, därför ni blir arga som bin när ni stöter på män över 30 som bär smink och alternativmode och stänger ute sådanna män från politiken och mediebranschen

Till att börja med, vilka "ni"? Jag är inte en del av denna grupp som du nu hittat på.

För det andra blir jag fortfarande förvånad. 99% av arbetsplatser säger du. jahapp? Taget ur röven? Eller tänker du att din anekdot om att följa med pappa till firman 1935 räcker för att dra slutsatsen att alla företag fungerar som du erfarit?

Jag har fortfarande svårt att förstå vad du dillar om. Kanske dags att ta sin medicin och gå ifrån datorn en stund? Såvida du inte är ett troll såklart för då får mods gärna agera här.
2026-05-01, 17:57
Medlem
Citat:
Inte alls ursinnig, bryr mig inte så mycket.. Lite störande ungefär som du klär ut dig till GB glass-clownen.
Och varför då när du samtidigt nyss sa att övriga män bör anpassa sig och visa hänsyn? Så din "öppenhet" innebär alltså att du ej kräver att en man visar hänsyn och anpassar sig så länge han kapar ballen och tar hormoner?
Citat:
Ickefråga för mig (så länge ingen trans raggar på mig då skulle den få stryk) Icke troligt de skulle ragga på mig faktiskt.
Inte alls då du sa att övriga män bör anpassa sig och du är helt OK med transan inom S medans du hade klagat över att det inte går att ta en manlig politiker med smink och tighta och färgglada kläder på allvar i vanliga fall
2026-05-01, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Aha, var möter man dessa?
Socialen, kommunhuset, psykiatrin, inom skolor och arbetsförmedlingen, knappast högermänniskor som jobbar där, specielt inte i den sossehålla jag bor i
Exempel på auktoritetsfigurer som har tryckt ned mig och sagt till mig att klä mig normalt
samtidigt skall dessa då gorma över att man är antiindividualist om man inte gillar mångkultur, feminism och transnormalisering
Jaha, de gillar individualism nu helt plötsligt, efter att ha sagt till mig att klä mig normalt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in