Igår, 11:46
Medlem
Någon annan som sitter i skiten för att det inte går att få tag på propavan? Har recept men finns ingenstans då det är restnoterat....

Har testat över 40+ läkemedel under 14 år mot min kroniska spänningshuvudvärk och propavan är en del av min sömn cocktail (2 propavan, 1 imovane, 50mg saroten, 1 circadin) och sömn är super viktigt för att min huvudvärk inte ska bli värre. Har 2 propavan kvar nu sen blir det en för jävlig helg.

Bad om läkarsamtal igår på psykiatrin, fick istället skräp theralen utskrivet och läkare som skriver "Hör av dig efter helgen om du fortfarande har problem"...... Så jävla trött på psykiatrin..
Citera
Igår, 11:56
Medlem
Dä får du väl kontakta vården igen för ett annat alternativ. Propavan beräknas tillbaka först under hösten. Lergigan är kanske ett alternativ?
Citera
Igår, 11:56
Medlem
Sverige har idag väldigt begränsad egen tillverkning av läkemedel. Trots globalt stora bolag som Astra Zeneca så har vi främst utveckling och forskning i Sverige, produktionen köps in i tredjepartsfabriker utomlands.
Citera
Igår, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Dä får du väl kontakta vården igen för ett annat alternativ. Propavan beräknas tillbaka först under hösten. Lergigan är kanske ett alternativ?
Vilken vård på helgen? Det är helg idag. Akuten? Kul att sitta där 5h för att höra att de inte skriver ut medicin, jag har varit med om den resan många gånger...
Citera
Igår, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnusEllerBus
Vilken vård på helgen? Det är helg idag. Akuten? Kul att sitta där 5h för att höra att de inte skriver ut medicin, jag har varit med om den resan många gånger...
Åker du till akuten för något sånt så hoppas jag att de låter dig vänta i 12 timmar och inte skriver ut något.

Man ringer 1177 när det inte är akut. Troligtvis kommer de att rekommendera dig att vända dig till en jourmottagning.

Frågan är vad du vill ha istället? Du har ju redan en ganska redig mix och har även fått Theralen. Vad vill du ha istället? Jag fick också Theralen istället, men har inte hunnit prova det ännu, är det verkligen så dåligt och vad borde man välja annars?
Senast redigerad av Ballooong Igår kl. 12:29.
Citera
Igår, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooong
Man ringer 1177 när det inte är akut. Troligtvis kommer de att rekommendera dig att vända dig till en jourmottagning.

Frågan är vad du vill ha istället? Du har ju redan en ganska redig mix och har även fått Theralen. Vad vill du ha istället? Jag fick också Theralen istället, men har inte hunnit prova det ännu, är det verkligen så dåligt och vad borde man välja annars?
Jag ringde 1177 nu och de hänvisade till doktor.se eller kry, så väntar på samtal nu från doktor.se.

Jag blir mest bara dåsig av theralen, inte trött och kan dessutom ge huvudvärk. Lergigan är något jag funderat på då det var längesen jag testade det men antar det troligtvis är liknande som theralen.. Verkar inte finnas något som direkt kan ersätta propavan av vad jag vet, men förhoppningsvis så kanske en läkare kan komma på något bättre. Många sömn medel som egentligen skrivs ut för psykotiska symptom ska man vara jävligt försiktig med att de lurar på en, dom är verkligen inte att leka med.
Citera
Igår, 13:04
Medlem
Citat:
Jag ringde 1177 nu och de hänvisade till doktor.se eller kry, så väntar på samtal nu från doktor.se.

Jag blir mest bara dåsig av theralen, inte trött och kan dessutom ge huvudvärk. Lergigan är något jag funderat på då det var längesen jag testade det men antar det troligtvis är liknande som theralen.. Verkar inte finnas något som direkt kan ersätta propavan av vad jag vet, men förhoppningsvis så kanske en läkare kan komma på något bättre. Många sömn medel som egentligen skrivs ut för psykotiska symptom ska man vara jävligt försiktig med att de lurar på en, dom är verkligen inte att leka med.

Propavan, theralen, lergigan och atarax är ändå relativt snarlika enligt min erfarenhet. Som någon redan har påverkat är nog lergigan den mest lovande kandidaten för att ersätta propavan.
Citera
Igår, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Propavan, theralen, lergigan och atarax är ändå relativt snarlika enligt min erfarenhet. Som någon redan har påverkat är nog lergigan den mest lovande kandidaten för att ersätta propavan.
Ja möjligtvis. Jag läste också om något nytt sömnmedel som kommit: Quviviq, som ska vara snällare än Propavan och fungerar annorlunda än dessa antihistaminer.
Citera
Igår, 13:21
Medlem
Citat:
Ja möjligtvis. Jag läste också om något nytt sömnmedel som kommit: Quviviq, som ska vara snällare än Propavan och fungerar annorlunda än dessa antihistaminer.
Där ser man, intressant! Om du får ut det får du gärna recensera den i tråden.
Citera
Igår, 13:25
Medlem
JustTrollings avatar
Först hade man ett beräknat leveransdatum den 20e. Sedan blev det flyttat till den 30e, alltså igår. Det var informationen man fick från leverantören, fast det uppdaterades inte datumet på Fass. Nu står det beräknat leveransdatum den 7e, så om en vecka. Såklart får man se om det blir framflyttat igen.

Propavan kan nog ses som praktiskt taget helt slut på alla apotek överallt. Är nog bara några få apotek som har kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Ehm, finns över huvud taget inga likheter mellan propiomazin och lergigan.
Citera
Igår, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Först hade man ett beräknat leveransdatum den 20e. Sedan blev det flyttat till den 30e, alltså igår. Det var informationen man fick från leverantören, fast det uppdaterades inte datumet på Fass. Nu står det beräknat leveransdatum den 7e, så om en vecka. Såklart får man se om det blir framflyttat igen.

Propavan kan nog ses som praktiskt taget helt slut på alla apotek överallt. Är nog bara några få apotek som har kvar.

komiska är att jag hittade propavan igår på ett apotek (i alla fall enligt webben).. I kiruna.. När man bor i sthlm.. Var nästan jag började fundera på om en flygresa var värt det eller inte...
Senast redigerad av SnusEllerBus Igår kl. 13:37.
Citera
Igår, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
farmakologiskt har du rätt. Jag själv tycker att effekten är ganska snarlik, det var bara det jag menade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in