2026-05-01, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Helt världsfrånvänd med andra ord. Till och med mina gamla föräldrar vet vem Brad Pitt är, eller åtminstone hur han ser ut.

Är det normalt i Magdalena Anderssons ålder att vara så oallmänbildad när det gäller populärkultur?

https://www.svt.se/kultur/magdalena-andersson-vem-ar-brad-pitt

https://www.svtplay.se/video/KqPPyzX/fordomsshowen/magdalena-andersson

Om hon kandiderade till posten som kulturminister hade jag kanske höjt på ögonbrynen lite. Att hon har dålig koll på populärkultur (och kanske även mer akademisk kultur) känns inte jätteförvånande. Kan tänka mig att hennes kulturkonsumtion främst består i att hon läser en nobellpristagare eller bestseller någon gång då och då. Är inte särskilt oroad över detta pga. att jag inte tror det gör henne så mycket sämre kvalificerad för sitt jobb. Däremot blir man ju inte vrålsugen på att umgås med henne privat.
Citera
2026-05-01, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Om hon kandiderade till posten som kulturminister hade jag kanske höjt på ögonbrynen lite. Att hon har dålig koll på populärkultur (och kanske även mer akademisk kultur) känns inte jätteförvånande. Kan tänka mig att hennes kulturkonsumtion främst består i att hon läser en nobellpristagare eller bestseller någon gång då och då. Är inte särskilt oroad över detta pga. att jag inte tror det gör henne så mycket sämre kvalificerad för sitt jobb. Däremot blir man ju inte vrålsugen på att umgås med henne privat.
Parisa Molagholi är ju knappast någon som kan betraktas som väl bevandrad i kulturvärlden heller.
Citera
2026-05-01, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valsmoms
Parisa Molagholi är ju knappast någon som kan betraktas som väl bevandrad i kulturvärlden heller.
Nej, hon är ju en katastrof. Men hennes okunskap och/eller ointresse av att förstå kulturvärden är ju ett problem på riktigt eftersom att hon är kulturminister. Sveriges fattiga kulturintresse speglas av att inget regeringsunderlag har orkat vaska fram en kulturminister med ordentlig insyn i kulturlivet sedan Bengt Göransons tid.
Citera
2026-05-01, 13:23
Medlem
Epimaness avatar
Lite udda är det allt. Just med tanke på hur det var förr i tiden med underhållning. När exempelvis Blade kom ut så var en viss scen en snackis på hela skolan. Den typen av delad upplevelse är ju idag helt fragmenterad, har du sett den där showen på Netflix? Nä men har du sett den här showen på Disney+?

Men politiker är i regel udda fåglar. Det här är hur som haver mest trams. Så varför öda tid på det?
Citera
2026-05-01, 13:24
Medlem
Vem fan är Magdalena Andersson? Nån slags sossepotentat?
Senast redigerad av brakfesten009 2026-05-01 kl. 14:05.
Citera
2026-05-01, 13:31
Medlem
Queutards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Vem fan är Margareta Andersson? Nån slags sossepotentat?

Moderat riksdagsledamot, tror jag.
Citera
2026-05-01, 13:31
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av centralt
Du gillar att en potentiell statsminister är autistisk och inte vet basala saker som vet som helst kan? Okej..
Trots jag inte gillar haggan Maggan kan jag ändå förstå henne. Jag vet inte hur Zara Larsson låter. Säkert hört det men har ingen aning, såg henne i morse i tidningen men skulle inte kunna peka ut henne bland 10 andra blonda bimbos.

Är inte så jävla lätt om man är ointresserad av den sortens kultur. Givetvis vet jag hur Brad pitt och Curt ser/såg ut. Men då ser jag också actionfilm och lyssnar på rock också.
Citera
2026-05-01, 13:32
Medlem
Grontarskonts avatar
Hellre att hon inte har koll på skådisar och artister än att som några partiledare att inte ha koll på vad en hektar är!
Citera
2026-05-01, 13:35
Medlem
Libertarismuss avatar
Tror att hon medvetet låtsas som om hon inte vet. Hon vill verka statsmannamässig.
Citera
2026-05-01, 13:37
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Det är en felhörning. Hon sa VAR är Brads pitt.
Citera
2026-05-01, 13:43
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Vet iofs inte heller vem som är frontfigur in Nirvana, men om jag googlar kommer Kurt Cobain upp.
Citera
2026-05-01, 13:44
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludvig.Rudolf
Hahaha, man blir ju mörkrädd när man tänker på att folk faktiskt röstar på denna korkade kärring
Man är inte korkad för att man inte har koll på Hollywoodskådisar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in