2026-05-01, 11:18
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Det har blivit Socialdemokraternas tur i programmet Fördomsshowens partiledarintervjuer.

I programmet medger Magdalena Andersson (S) att hon inte vet hur Brad Pitt ser ut.

Hon vet inte vem som var frontman i Nirvana

Helt världsfrånvänd med andra ord. Till och med mina gamla föräldrar vet vem Brad Pitt är, eller åtminstone hur han ser ut.

Är det normalt i Magdalena Anderssons ålder att vara så oallmänbildad när det gäller populärkultur?

https://www.svt.se/kultur/magdalena-andersson-vem-ar-brad-pitt

https://www.svtplay.se/video/KqPPyzX/fordomsshowen/magdalena-andersson
Citera
2026-05-01, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Helt världsfrånvänd med andra ord. Till och med mina gamla föräldrar vet vem Brad Pitt är, eller åtminstone hur han ser ut.

Är det normalt i Magdalena Anderssons ålder att vara så oallmänbildad när det gäller populärkultur?

https://www.svt.se/kultur/magdalena-andersson-vem-ar-brad-pitt

https://www.svtplay.se/video/KqPPyzX/fordomsshowen/magdalena-andersson

Det är klart att man inte skulle kunna sätta alla stor skådisar, men Brad Pitt?
Det kvittar ju om man ens tittar på film, klart att alla vet vem det är, speciellt i hennes ålder.

Hon framstår som direkt korkad när hon inte vet vem det är, men å andra sidan så har hon ju bevisat det många ggr om.
Citera
2026-05-01, 11:29
Medlem
Connykrims avatar
JudeMaggan vet vem det är bara ej hur han ser ut. Vem fan bryr sig ens om något kärringen säger eller gör.
Citera
2026-05-01, 11:40
Medlem
Det har funnits andra exempel (hon som inte visste vad en hektar är osv) som gjort att jag börjat ifrågasätta om inte allt bara är en show för att få röstboskapet att skratta lite åt hur "dumma" de är.

Nu i och med Brad Pitt-tramset så har jag blivit helt säker, programmet är bara en lättsmält show och saknar helt substans.

För att få lite nyheter så har Maggan kommit överens om att säga något ofattbart dumt som ger lite rubriker utanför programmet, hon vet självklart hur Brad Pitt ser ut och fånar sig extra för lite rubriker!

Programmet är rent trams och har ingen trovärdighet överhuvudtaget!
Citera
2026-05-01, 11:46
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
JudeMaggan vet vem det är bara ej hur han ser ut. Vem fan bryr sig ens om något kärringen säger eller gör.

Var kan man läsa mer om hennes judiska sida?
Citera
2026-05-01, 11:55
Medlem
kyrkstockens avatar
Brad får ta fram en bag-in-box som GW. Haggan fl'åt maggan kan namnen på alla de bästsäljande boxarna.
Citera
2026-05-01, 12:08
Bannlyst
Jag gillar verkligen inte kossan men tycker det är positivt hon inte vet vem Pitt och Nirvana är.

Det tyder på, att hon inte är lika amerikaniserad/fördummad som vanliga svenskar.
Citera
2026-05-01, 12:11
Medlem
centralts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikasmakeravbajs
Jag gillar verkligen inte kossan men tycker det är positivt hon inte vet vem Pitt och Nirvana är.

Det tyder på, att hon inte är lika amerikaniserad/fördummad som vanliga svenskar.

Du gillar att en potentiell statsminister är autistisk och inte vet basala saker som vet som helst kan? Okej..
Citera
2026-05-01, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av centralt
Du gillar att en potentiell statsminister är autistisk och inte vet basala saker som vet som helst kan? Okej..

Det är inte basala saker att veta vem Brad Pitt och Nirvana är.

Bara dumma lågutbildade wt människor bryr sig om Hollywood och amerikansk junk kultur.
Citera
2026-05-01, 12:17
Medlem
Brad Pitt har varit med i så mycket filmer att någon i Magdalena Anderssons ålder måste nog ha varit ganska avskärmad från populärkultur för att inte veta vem han är.

Har hon verkligen aldrig sett en film med Brad Pitt är det ytterst underligt eller så är något fel på hennes minne...

Thelma & Louise? En vampyrs bekännelse? Fight Club? Hur kan hon ha missat?
Citera
2026-05-01, 12:19
Medlem
Ludvig.Rudolfs avatar
Hahaha, man blir ju mörkrädd när man tänker på att folk faktiskt röstar på denna korkade kärring
Citera
2026-05-01, 12:39
Medlem
FetOrvars avatar
Tycker bara det är sunt att hon inte har koll på en massa meningslösa kändisar. Det är inte kändiskunskap som avgör om man är lämplig att styra ett land. Då är det betydligt värre att Annie Lööf inte visste vem Gustav II Adolf var. En viktig person som har haft enorm betydelse för Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in