Citat:
Ursprungligen postat av
borrow
Men hur är det med amish och haredim?
De har varit bra på att bevara sin kultur och avskilja sig från samhällena i övrigt, samtidigt som de har stöd från sina relativt välfungerande stater (Israel och USA). Det kan mycket väl hända att de kvinnor som är amish och haredi verkligen vill ha barn.
Citat:
Ursprungligen postat av
borrow
Om islam hade kontrollerat kvinnor på samma sätt som amish och haredim, borde födelsetalen också ligga över 6,0. Men om man tittar på de flesta muslimska länder ligger födelsetalen runt 2,0 eller lägre.
Många av oss andra tror inte att vi behöver kontrollera våra fruar för att få dem att föda barn.
Citat:
Ursprungligen postat av
borrow
Och visst kan muslimer uppfattas som ett hot.
Först handlade tråden om hurvida muslimer hotar. Sen ändrade du till att diskutera om islam var ett hot. Nu försöker du ta oss in på HMF-territorium genom att ändra frågeställningen till hurvida muslimer vore ett hot. Jag vet inte om jag gillar din debatteknik, och du verkar helt klart mer intresserad av att påverka än av att lära dig något nytt.
Jag känner flera muslimer och ser dem inte som hot.
För att ta över en västerländsk stat behöver de konvertera den infödda befolkningen till islam, vilket sker. Ibland sker det på ett smygande sätt, bl a genom att kristna kyrkor i majoritetsmuslimska stater bytar ut vissa av sina traditioner mot muslimska traditioner och accepterar vissa av islams läror, ofta för att undvika våld eller diskriminerande skatter eller särlagstiftning.
Citat:
Ursprungligen postat av
borrow
Dessutom är påståenden om att stress eller preventivmedel skulle vara huvudorsaker till låga födelsetal inte särskilt välgrundade.
Vilken tur att ingen har gjort det påståendet i tråden då.
Jag tog upp de sakerna som exempel på saker som kan hindra kvinnor som vill ha barn från att få barn.