https://www.reddit.com/r/europe/comments/1pyjh1j/turkeys_fertility_rate_2025_136_drops_below_the/?rdt=49156
Jag har faktiskt nästan aldrig träffat en muslim personligen, eftersom det inte bor några muslimer i min stad. Därför vet jag inte om de är hotfulla eller inte.
Även om jag saknar personlig erfarenhet, så ljuger inte statistiken. Jag råkade se statistik på Reddit om att Turkiets fertilitetstal är så lågt som 1,36, vilket fick mig att undersöka saken närmare. Det visar sig att de flesta muslimska länder – bortsett från afrikanska länder som Niger och Tchad – har fertilitetstal nära 2,0 eller till och med betydligt lägre. Till och med Bangladesh ligger på 1,9, och länder som Tunisien, Libanon, Azerbajdzjan, Iran, Bosnien och Albanien har mycket låga tal mellan 1,3 och 1,7.
De flesta muslimska länder upplever nu ett drastiskt fall i födelsetalen jämfört med förr.
Detta tyder på att kvinnors rättigheter i dessa länder inte är så extremt förtryckta som det ofta påstås. Men det märkliga är att man på sociala medier ser kvinnor från till exempel Iran eller Turkiet som bor i väst, som utger sig för att vara offer för kvinnoförtryck för att lättare få medborgarskap.
Logiskt sett, om kvinnor behandlades som ägodelar, borde födelsetalen vara över 6,0, precis som hos Amish-folket eller Haredi-judarna. Det får mig att tro att deras påståenden är osanna.
Därför är de enda religioner jag faktiskt respekterar Amish och Haredi. Alla andra religioner känns som bedrägerier. Amish och Haredi bevisar sin hängivelse till traditionella värderingar genom resultat – deras fertilitetstal överstiger faktiskt 6,0.
För att komma till huvudsaken: Är islam verkligen ett så stort hot mot den västerländska civilisationen som det sägs? Om de hade haft födelsetal på över 6,0 som Amish eller Haredi skulle jag kunna förstå oron, men när de flesta muslimska länder ligger under 2,0 och siffrorna fortsätter att sjunka, hur skulle de då kunna störta väst genom demografi?
Vad tänker ni om detta?