Flashback bygger pepparkakshus!
2006-10-18, 17:03
Medlem
Boofs avatar
Demot var kul.. dock verkade det vara ganska krävande för datorn..
Nu hoppas jag bara att AI är förbättrad i fullversionen. Striderna var alldeles för lätta i de tidigare spelen och datorn var oftast korkad på kampanjkartan.
Citera
2006-10-19, 10:31
Medlem
Bulawayos avatar
Jag hoppas också på det, och här ger CA mig en massa hopp
Citera
2006-10-19, 13:48
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insignificunt
Har samma kort som dig men lite mer ram, och funkar demot så borde spelet fungera, daah.

Det är ju skillnad på om det funkar och om det flyter fint och bra på inställningar som gör upplevelsen trevlig. Det jag främst tänker på är antalet individer per enhet där man i ROME:BI i varje fall kunde gå från alla mellan 60 till 120.
Citera
2006-10-19, 18:04
Medlem
Andolorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Jag tänkte starta en tråd om uppföljaren till världens enligt mig roligaste realtidsstrategispel, Rome: Total War, nämligen det kommande spelet Medieval II: Total War som skall komma till butik någon gång i slutet av november 2006. Att se fram emot dataspel vid min ålder är något som jag behöver hålla väldigt hemligt för vänner och kvinnliga bekanta, men för i helvete vad jag ser fram emot det här.

Lite info:

http://www.totalwar.com/
http://pc.ign.com/objects/800/800327.html

Screens:
http://media.pc.gamespy.com/media/80...27/imgs_1.html

Trailer:
http://www.fileplanet.com/165345/160...al-War-Trailer

Tydligen så skall det landa ett demo inom bara några veckor. Någon här som vet mer?

Det lite tråkiga är att dom kör med samma grafikmotor som i Rome, kritiker säger att spelet är i princip detsamma som Rome Total War fast med lite nya upgrades och annat tema.
Citera
2006-10-22, 19:21
Medlem
fågelmannens avatar
Ska bli riktigt mysigt att försjunka i medeltiden igen.

Mitt första intryck av demot är dock framförallt att det känns rörigt. Svårt att hänga med och att få en bra överblick, men det tar kanske ett tag att vänja sig vid det nya gränssnittet.

Jaja, det är strategiläget som är roligast.
Citera
2006-10-26, 20:42
Medlem
Bulawayos avatar
Ny demo ute

I dagarna släpptes en ny demo av MTW2, efter mycket kritik om att den första inte funkade för en hel del spelare. Denna ska däremot funka för alla processorer som stöder SSE i motsats till SSE2, och det lär vara så gott som alla moderna processorer. Torrent finns här. Jag vet ännu ingenting eftersom jag befinner mig mitt i nedladdningen, men snart så...
Citera
2006-10-26, 20:46
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
I dagarna släpptes en ny demo av MTW2, efter mycket kritik om att den första inte funkade för en hel del spelare. Denna ska däremot funka för alla processorer som stöder SSE i motsats till SSE2, och det lär vara så gott som alla moderna processorer. Torrent finns här. Jag vet ännu ingenting eftersom jag befinner mig mitt i nedladdningen, men snart så...

Intressant. Min demo fungerade relativt bra, även om jag var tvungen att dra ner rejält på grafiken för att det skulle flyta. Kan denna spelas i högre upplösning måntro, eller är det bara att spelet inte fungerade ALLS för vissa?
Citera
2006-10-26, 22:41
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insignificunt
Intressant. Min demo fungerade relativt bra, även om jag var tvungen att dra ner rejält på grafiken för att det skulle flyta. Kan denna spelas i högre upplösning måntro, eller är det bara att spelet inte fungerade ALLS för vissa?

Det var för att det inte alls fungerade för vissa som den nya demon kom. Jag vet inte riktigt, men jag tror att det kan vara högre krav för denna i åtminstone processorkraft, men å andra sidan är det en senare 'build' som tydligen ska ha bättre AI i fältslagen. Utöver det så får vi även möjligheten att slakta azteker som spanska conquistadorer med Hernán Cortés i ledning, under slaget vid Otumba. Jag har inte provat än, för jag vill ju vara lite snäll och seeda till andra en stund nu
Citera
2006-10-28, 21:18
Medlem
Damortes avatar
Fick äntligen testa den fungerande versionen för dom som inte har processorer med SSE2. Jag blev verkligen glatt överraskad av all detaljrikedom och, skall bli riktigt intressant att se hur en färdiga versionen blir.
Citera
2006-10-29, 01:00
Moderator
farbror_barbros avatar
Förhoppningarna är höga.

Jag fastnade för ett par år sedan i ful-kopia av Shogun köpt i Asien och tillbringade många helgnätter med att skicka ut mina No-dachi till höger i dimman för att sedan vända in i mitten och hacka kon-hattarna i bitar.

Mediveal var ju bättre på alla sätt, men led lite av att man kunde slå datorn med 8 enheter Italian infantery + arbalersters oavsett vad han hade.

Rome fick överlägsen grafik men egentligen tyckte jag aldrig det nådde Mediveal. Allting gick åt h-e för fort och det fanns få lägen att ändra ett slag när det väl startat. Ett slag skall ta åtminstone 10-15 minuter realtid, annars blir det för mycket arkadspel enligt mig. Något för lätt också: jag tyckte att makedonierna fick pisk för lätt av mina romare, och sedan när jag spelade selucid så malde jag i stället lätt ner legionerna på 'hard'.

Detta sagt så köper jag MTW-II så snart det släpps. Har inte sett trailern (kör AMD-64...) men hoppas några av 'felen' ovan fixats!
Citera
2006-10-29, 10:51
Medlem
Bagarens avatar
Får det fortfarande inte att funka.. När jag ska starta ett slag så bli skärmen svart. Som på förra demon.
Har athlon AMD 64.

10:43:07.390 [system.rpt] [always] CPU: SSE2
10:43:07.390 [system.rpt] [always] ==== system log start, build date: Oct 23 2006 version bld-medieval2-demo2-17 (29761) ===
10:43:07.390 [system.io] [always] mounted pack packs/data.pack
10:43:07.406 [system.io] [warning] open: preferences/player.txt is missing
10:43:07.406 [system.io] [warning] open: preferences/keys.dat is missing
10:43:07.406 [system.io] [warning] open: preferences/keys.dat is missing

Så står det i "system.log" plus massa annat, att den inte hittar vissa saker. Är det demon som är korrupt eller något annat?
Citera
2006-11-06, 12:50
Medlem
Ariess avatar
ska visst släppas om 4dagar borde väl snart vara ute på torrent....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in