2026-04-29, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
Idag rymde en av mina hundar runt kl 8 på morgonen.
Han var ensam ute i rastgården och lyckades riva upp grinden.
Jag var tvungen att springa in en sväng och upptäckte att det var tomt.
Jag ropade och han kom tillbaka.
Tänkte inte mer på detta.
10 timmar senare står det en skitförbannad tjej som ser ut som en tjackpundare utanför min dörr och skriker att hon på morgonen har blivit jagad och biten av min hund.
Ja det måste vara denna då säger jag för han hade rymt.
Nej säger hon det var en annan.
Nej säger jag det var denna för han hade rymt.
Jag får skållning efter skållning med skäll men hon har inte trasiga byxor och då jag vill se såret vägrar hon.
Ja säger jag men vi får ta det via mitt försäkringsbolag då måste du ju ta bild på såret och gå till läkaren för att få det dokumenterat annars kommer ju inte mitt försäkringsbolag godkänna något.
Ja jag skulle minsann få se vad hon skulle göra för hon kanske skulle ringa länsstyrelsen.
Ja gör det sa jag för jag har godkänts av dom för att jag följer djurskyddslagen.
Ja det är inte första gången dina hundar rymt. En annan gång stod det en annan hund utanför.
Jaha sa jag. ibland rymmer hundar.
Ja du får ju uppfostra dom bättre så dom inte rymmer eller biter folk.
Ja sa jag detta har ju inget med uppfostran att göra.
Ja det jag dina jävla äckel hundar igen ska jag sparka på dom. Ja gör det svarar jag.
Sen går hon.
Vad tror ni kommer hända?

Det har visst med uppfostran att göra. Din hund, ditt ansvar. Ni är trash allihopa
Citera
2026-04-29, 22:06
Medlem
Svidmyras avatar
Försäkringsbolaget kräver vanligen att ”offret” gör en polisanmälan och kan visa upp bettet, el. lämna intyg från vårdgivare ifall bettet behövt behandla, innan de betalar ut ersättningar. Även trasiga kläder ska kunna presenteras. Offret måste också kunna bevisa att det var just din hund - och då också rätt hund - som har attackerat henne.

Med största sannolikhet händer ingenting mera eftersom tjejen knappast polisanmäler händelsen och komme4 med något krav. OM hon anmäler kan du lugnt låta ditt försäkringsbolag hantera ärendet.

Se nu till att säkra stängsel och grindar så ingen av dina hundar kan rymma igen. Hundägaren har ju alltid strikt ansvar för vad hundarna gör. Även ”snälla” hundar kan orsaka fruktansvärda olyckor som kräver skyhöga ersättningar av hundägaren och t.o.m. att hunden avlivas eller omhändertas.
Citera
2026-04-29, 22:11
Medlem
zombie-nations avatar
Det var svårt att hänga med. Menade hon att rymlingen inte bitit henne, utan det var en annan av dina hundar som hon sa har bitit henne?
Citera
2026-04-29, 22:21
Medlem
NyGammmmals avatar
Citat:
10 timmar senare står det en skitförbannad tjej som ser ut som en tjackpundare utanför min dörr och skriker att hon på morgonen har blivit jagad och biten av min hund.
Jag får skållning efter skållning med skäll men hon har inte trasiga byxor och då jag vill se såret vägrar hon.
Ja säger jag men vi får ta det via mitt försäkringsbolag då måste du ju ta bild på såret och gå till läkaren för att få det dokumenterat annars kommer ju inte mitt försäkringsbolag godkänna något.
Ja jag skulle minsann få se vad hon skulle göra för hon kanske skulle ringa länsstyrelsen.
Ja gör det sa jag för jag har godkänts av dom för att jag följer djurskyddslagen.
Ja det är inte första gången dina hundar rymt. En annan gång stod det en annan hund utanför.
Ja det jag dina jävla äckel hundar igen ska jag sparka på dom. Ja gör det svarar jag.
Sen går hon.

Varför finns det ett undantag där du enligt lagar du stödjer och inte vill ändra på, som du kan använda när du avgör vem undantaget gäller?

Du vill ha möjlighet att kunna utsätta en tjackis för ex en grov misshandel utan att riskera straff om du gör på ett i förväg planerat tillvägagångssätt.

Självklart finns det inga omständigheter eller förutsättningar där din idé är möjlig eller har anledning att fungera.
Det krävs en diktatur likt Nordkorea där du ingår i den högsta ledningen för att din idé skulle vara möjlig och även då endast teoretiskt, under din omständigheterna kan du straffknulla och plåga vem du vill då det är en del av arbetsbeskrivningen.
Citera
2026-04-29, 22:43
Medlem
Låter som det är du som är en tjackis som har massa ouppfostrade stora hundar för att framstå som tuffar och kompensera för din avsaknade manlighet.
Så du och tjejen passar bra med varandra.
Citera
2026-04-29, 22:58
Avstängd
Citat:
Sen går hon.

Jag tror du kommer få avliva din ouppfostrade byracka till hund.
Citera
2026-04-30, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Försäkringsbolaget kräver vanligen att ”offret” gör en polisanmälan och kan visa upp bettet, el. lämna intyg från vårdgivare ifall bettet behövt behandla, innan de betalar ut ersättningar. Även trasiga kläder ska kunna presenteras. Offret måste också kunna bevisa att det var just din hund - och då också rätt hund - som har attackerat henne.

Med största sannolikhet händer ingenting mera eftersom tjejen knappast polisanmäler händelsen och komme4 med något krav. OM hon anmäler kan du lugnt låta ditt försäkringsbolag hantera ärendet.

Se nu till att säkra stängsel och grindar så ingen av dina hundar kan rymma igen. Hundägaren har ju alltid strikt ansvar för vad hundarna gör. Även ”snälla” hundar kan orsaka fruktansvärda olyckor som kräver skyhöga ersättningar av hundägaren och t.o.m. att hunden avlivas eller omhändertas.
Jag tittade på hennes byxor
Dom var hela
Citera
2026-04-30, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det var svårt att hänga med. Menade hon att rymlingen inte bitit henne, utan det var en annan av dina hundar som hon sa har bitit henne?
Ja när hon kom så kom jag tillbaka från en runda med rymmaren
Men hon hävdade att det var en annan hund
Omöjligt eftersom jag vet vem som hade rivit upp grinden
Han var nämligen ute ensam
Citera
2026-04-30, 09:10
Medlem
Citat:
Sen går hon.
Det är bara att neka hela vägen. Fittan kommer intr kunna bevisa ett skit
Citera
2026-04-30, 09:25
Medlem
DelightfulMuffins avatar
Det kommer troligtvis inte hända någonting alls.

Hon har absolut valet att göra en anmälan till både länsstyrelsen och försäkringsbolaget och förklara sin sida av historien. Efter det kommer du bli kontaktad för eventuellt yttrande.
Länsstyrelsen kommer inte göra något alls och troligtvis inte försäkringsbolaget heller, i synnerhet inte om det inte finns några dokumenterade skador.

Har själv varit med om en incident där min ena hund hoppade över staketet på tomten när en hund passerade som hon var lite för ivrig att leka med.

Ägaren till hunden hade tydligen tolkat min hund som livsfarlig och aggressiv, och senare gjort en anmälan till LS där han beskrev min hund som så pass aggressiv att hon hade bitit sig fast i hans hund så hårt att han inte ens kunde sparka eller dra bort henne utan var tvungen att hoppa och tackla henne för att hon skulle släppa taget (inget av det hände då jag bevittnade allt)
Hans hund behövde inte uppsöka veterinär och fick inga skador, han själv fick inga skador, min hund fick inga skador. Allt var egentligen helt lugnt. Jag gick dit, tog tag i min hund, vi pratade lite och gick skilda vägar.
Men iallafall fick jag en anmälan, jag fick möjlighet att göra ett eget yttrande i ärendet och ärendet lades ned direkt.

Oavsett så behöver du inte vara orolig över att något kommer hända.
Citera
2026-04-30, 10:59
Medlem
bomhulls avatar
Låter som att ni båda är wt😂
Förövrigt så borde folk som bor i lägenhet ej ha hund.
Är förbannat trött på min granne som har en hund som skäller dygnet runt
Citera
2026-04-30, 11:01
Medlem
Full-Retards avatar
Det låter som att din granne behöver en omgång i sänghalmen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem