2026-04-29, 18:17
Medlem
Idag rymde en av mina hundar runt kl 8 på morgonen.
Han var ensam ute i rastgården och lyckades riva upp grinden.
Jag var tvungen att springa in en sväng och upptäckte att det var tomt.
Jag ropade och han kom tillbaka.
Tänkte inte mer på detta.
10 timmar senare står det en skitförbannad tjej som ser ut som en tjackpundare utanför min dörr och skriker att hon på morgonen har blivit jagad och biten av min hund.
Ja det måste vara denna då säger jag för han hade rymt.
Nej säger hon det var en annan.
Nej säger jag det var denna för han hade rymt.
Jag får skållning efter skållning med skäll men hon har inte trasiga byxor och då jag vill se såret vägrar hon.
Ja säger jag men vi får ta det via mitt försäkringsbolag då måste du ju ta bild på såret och gå till läkaren för att få det dokumenterat annars kommer ju inte mitt försäkringsbolag godkänna något.
Ja jag skulle minsann få se vad hon skulle göra för hon kanske skulle ringa länsstyrelsen.
Ja gör det sa jag för jag har godkänts av dom för att jag följer djurskyddslagen.
Ja det är inte första gången dina hundar rymt. En annan gång stod det en annan hund utanför.
Jaha sa jag. ibland rymmer hundar.
Ja du får ju uppfostra dom bättre så dom inte rymmer eller biter folk.
Ja sa jag detta har ju inget med uppfostran att göra.
Ja det jag dina jävla äckel hundar igen ska jag sparka på dom. Ja gör det svarar jag.
Sen går hon.
Vad tror ni kommer hända?
Senast redigerad av Allaballawalla 2026-04-29 kl. 21:37.
Citera
2026-04-29, 18:28
Medlem
Blir väl svårt för henne att bevisa att det är just din hund som bet henne om hon inte fotat.
Speciellt som hon själv säger att det inte såg ut som den hunden som smitit ut.

Kommer väl förmodligen Polisanmäla dig, med all rätt om du inte kan hålla ordning på dina hundar.
Om hundarna rymmer, springer runt och biter folk, då ska hunden självklart avlivas...
Citera
2026-04-29, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
Blir väl svårt för henne att bevisa att det är just din hund som bet henne om hon inte fotat.
Speciellt som hon själv säger att det inte såg ut som den hunden som smitit ut.

Kommer väl förmodligen Polisanmäla dig, med all rätt om du inte kan hålla ordning på dina hundar.
Om hundarna rymmer, springer runt och biter folk, då ska hunden självklart avlivas...
Ja detta är ju inte något som händer speciellt ofta...
Och dessutom så tror jag inte hon blev biten
Då väntar man väl för fan inte 10 timmar
Citera
2026-04-29, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
10 timmar senare står det en skitförbannad tjej som ser ut som en tjackpundare utanför min dörr och skriker att hon på morgonen har blivit jagad och biten av min hund.
Jag får skållning efter skållning med skäll men hon har inte trasiga byxor och då jag vill se såret vägrar hon.
Ja säger jag men vi får ta det via mitt försäkringsbolag då måste du ju ta bild på såret och gå till läkaren för att få det dokumenterat annars kommer ju inte mitt försäkringsbolag godkänna något.
Ja jag skulle minsann få se vad hon skulle göra för hon kanske skulle ringa länsstyrelsen.
Ja gör det sa jag för jag har godkänts av dom för att jag följer djurskyddslagen.
Ja det är inte första gången dina hundar rymt. En annan gång stod det en annan hund utanför.
Ja det jag dina jävla äckel hundar igen ska jag sparka på dom. Ja gör det svarar jag.
Sen går hon.

Är det bara för att hon ser ut som en tjackpundare som du inte tar henne på allvar?

Självklart har det att göra med uppfostran om dina hundar ibland rymmer och biter folk.
Citera
2026-04-29, 18:42
Medlem
Nä men att det inte händer ofta är inget försvar...

Nästa gång kanske det är en 5åring som fått ansiktet bortslitet av din hund!

Men hon kan vilja lura dej med, hon ksnske såg din hund rymma och ville tjäna lite pengar på att få dej betala, särskilt om hon var typ pundare som du påstod.

Vet att folk gjort typ så med osandade trottoarer på vintern, sagt att de då halkat och velat ha pengar för att inte anmäla...
Citera
2026-04-29, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Är det bara för att hon ser ut som en tjackpundare som du inte tar henne på allvar?

Självklart har det att göra med uppfostran om dina hundar ibland rymmer och biter folk.

Eftersom jag erbjöd henne att vi tar eventuella ersättningaspråk via mitt försäkringsbolag så tar jag det på absolut allvar

Och att en hund river upp en grind har inget med uppfostran att göra
Citera
2026-04-29, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
Nä men att det inte händer ofta är inget försvar...

Nästa gång kanske det är en 5åring som fått ansiktet bortslitet av din hund!

Men hon kan vilja lura dej med, hon ksnske såg din hund rymma och ville tjäna lite pengar på att få dej betala, särskilt om hon var typ pundare som du påstod.

Vet att folk gjort typ så med osandade trottoarer på vintern, sagt att de då halkat och velat ha pengar för att inte anmäla...
Ja det finns folk till allt
Jag har iallafall erbjudit mig att göra rätt för mig
Men hon ville ju ej det eftersom hon kommer 10 timmar senare
Citera
2026-04-29, 19:08
Medlem
Citat:
Eftersom jag erbjöd henne att vi tar eventuella ersättningaspråk via mitt försäkringsbolag så tar jag det på absolut allvar

Och att en hund river upp en grind har inget med uppfostran att göra

Du skrev i ditt inlägg att hundar rymmer ibland. Som att det är något normalt och acceptabelt.

Jag kan hålla med om att det var lite märkligt att hon vägrade visa foto på ett sår, det låter misstänkt. Men det är fortfarande ditt ansvar att se till så att dina hundar inte biter folk. Det är inte okej att tänka att det kan jag lösa med en försäkring.
Citera
2026-04-29, 19:11
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Om kvinnan inte tog någon bild/filmade hunden och det saknas vittnen, så kan det nog bli svårt att bevisa att det var just din hund som bet henne.

Jag hoppas i alla fall att du ser till att fixa grinden så det inte blir någon mer rymning. Nu när du vet att det är ett problem borde du ju själv vilja åtgärda det om du är en ansvarsfull hundägare.

För nyfikenhetens skull, vad är det för hundras?
Citera
2026-04-29, 19:14
Medlem
Popetoterors avatar
Citat:
Sen går hon.

kalla inte en person för tjackpundrare det är förtal med dryga böter
Citera
2026-04-29, 19:19
Medlem
Onanikrems avatar
Varför biter dina hundar människor?

Mina är snälla som lamm, biter ingen utomhus, inte ens brevbäraren.
Har dem aldrig lösa för rådjur och katter biter de.

Öppnar du ytterdörren utan mitt godkännande och de inte känner dig kan eller kommer de bita. (har hänt)
Citera
2026-04-29, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Varför biter dina hundar människor?

Mina är snälla som lamm, biter ingen utomhus, inte ens brevbäraren.
Har dem aldrig lösa för rådjur och katter biter de.

Öppnar du ytterdörren utan mitt godkännande och de inte känner dig kan eller kommer de bita. (har hänt)
Mina bits inte heller
Däremot är det jakhundar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här