2026-04-29, 23:12
Medlem
Drickbacks avatar
Kontakten är väldigt minimal och bra huvuddomaren ändrar sitt eget beslut för oavsett vad VAR säger har huvuddomaren sista ordet.

Sen måste domarna börja se att spelare i allmänhet förstärker och twistar sina kroppar för att få det se värre läs klarare ut.
2026-04-29, 23:15
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Inte heller Niva och Ljungberg i studion förstår varför VAR går in och ändrar i en ren bedömningsfråga. Om detta är vad VAR ska syssla med så är fotbollen som vi känner den riktigt illa ute, och inga matcher kommer att VARa i under 100 minuter.
VAR är här för att stanna....eller hur....så bara att vänja sig och glädjas. Kommer att bli ett rättvist VM som vi har att få uppleva under största möjliga rättvisa tack vare VAR!
2026-04-29, 23:24
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Arsenal kommer få spela under mental press i returen där man förväntas ta sig vidare med fördel av hemmaplan medans AM kan spela utan samma press.

Dagens match slutade rättvist oavgjort.

Så Madrid har ingen press menar du? Förlorar de så förlorar de, men det gör inget. Ingem press alltså.
2026-04-29, 23:30
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Så Madrid har ingen press menar du? Förlorar de så förlorar de, men det gör inget. Ingem press alltså.

Arsenal har all press på sig överallt. Hans nya favoritlag har ingen press i ligan överhuvudtaget heller dock.
2026-04-29, 23:35
Medlem
Vanstertrollets avatar
Dessutom är ju PSG och Bayern överlägsna dom här lagen. Men självklart är det bottling om Arsenal skulle förlora mot nåt av dessa lag.
2026-04-29, 23:37
Medlem
Citat:

Haha, reagerade också på det. Det är underhållande hur han fortsätter med floskler.
2026-04-29, 23:45
Medlem
Beaver14s avatar
Jag är uppenbart biased så förstår om jag blir hånad.

Att VAR går in och tar bort Arsenals andra straff är exakt varför jag inte gillar VAR. För där gör VAR en solklart subjektiv bedömning enligt något kriterie som vi inte har någon aning om. Det är otvivelaktigt att Eze är först på bollen och därefter stämplar Hanko Eze. Det är en lätt stämpling, men domaren blåser straff. Vad är det VAR menar?

Att det inte är kontakt? Då ljuger dem.
Att det inte är tillräckligt mycket kontakt? Var i regelboken står att man får stämpla lite?
Jag hade förstått om domaren inte blåste straff, men nu gjorde han det.

Sen tycker jag ju inte att Whites hand är i en onaturlig position heller, dessutom tar den på benet först. Men vet att i Europa gäller typ hand = straff. Handsen i gårdagens match var ännu värre.

Men Arsenals bortdömda irriterar mig fruktansvärt. Tänk om en domare faktiskt skulle våga gå emot VAR någon gång, det är trots allt den domare vi ser som ska vara den som bestämmer. Inte nån tjomme som sitter skyddad i nåt fint rum i Zürich, eller var fan de sitter.
2026-04-30, 00:21
Avstängd
Citat:
Jag är uppenbart biased så förstår om jag blir hånad.

Att VAR går in och tar bort Arsenals andra straff är exakt varför jag inte gillar VAR. För där gör VAR en solklart subjektiv bedömning enligt något kriterie som vi inte har någon aning om. Det är otvivelaktigt att Eze är först på bollen och därefter stämplar Hanko Eze. Det är en lätt stämpling, men domaren blåser straff. Vad är det VAR menar?

Att det inte är kontakt? Då ljuger dem.
Att det inte är tillräckligt mycket kontakt? Var i regelboken står att man får stämpla lite?
Jag hade förstått om domaren inte blåste straff, men nu gjorde han det.

Sen tycker jag ju inte att Whites hand är i en onaturlig position heller, dessutom tar den på benet först. Men vet att i Europa gäller typ hand = straff. Handsen i gårdagens match var ännu värre.

Men Arsenals bortdömda irriterar mig fruktansvärt. Tänk om en domare faktiskt skulle våga gå emot VAR någon gång, det är trots allt den domare vi ser som ska vara den som bestämmer. Inte nån tjomme som sitter skyddad i nåt fint rum i Zürich, eller var fan de sitter.

Det tog bra lång tid för dem också.
2026-04-30, 01:36
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Okej du är ju löjligt enögd.

Hahaha har du inte märkt att Generalen är en större idiot än Cokehyena förut?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in