2026-04-29, 22:59
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daninho
Helt enig. Samtidigt har jag sett 100 mer horribla situationer som slutat med straff efter granskning och av den anledningen är jag hårt anti-VAR. Det är fortfarande en bedömning som skall göras och förutom att det fortfarande blir fel allt som oftast så stör det rytmen rycker det sönder matcher.

Så är det. Och det är ju inte så att diskussionerna upphör med VAR, snarare kan tonläget bli ännu högre när ett gäng viktigpettrar sitter och vevar situationerna om och om igen och ändå fattar ett felaktigt/diskutabelt beslut. Så den där "gudomliga rättvisan" som vissa trodde att VAR skulle medföra existerar inte.

I det här sista fallet när VAR mer eller mindre uppmanar domaren att ta bort straffen så har alltså gänget i bunkern ansett att domslutet var "uppenbart fel" - för det var ju så det var sagt, att först då skulle VAR ingripa. Men hur kan det anses vara uppenbart fel när det tydligt syns att Atleticospelaren träffar Eze? Visst kan man hävda att det inte var nån jättehård spark och att Eze förstärkte situationen, men han träffades likväl.

Uppenbarligen växlar även kriterierna för när VAR ska användas för att ändra domslut, vilket bara spär på kritiken och motståndet mot systemet.
2026-04-29, 23:00
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
De vevade reprisen mycket där eze dyker lite väl tidigt kanske.
Ser man på den reprisen så ser man också att Ezes fot sparkas bakåt, har han tänkt att sätta ner den med tyngd bakom o nån sparkar foten så den sätts ner 1 dm längre bak ens balans adjö.

Konstigt att domaren hävde straffen även om kontakten var liten, Lookman fick precis innan ingen straff när White var på honom.

Konsekvent åtminstone.

Japp han förstärker absolut situationen, men det är ändå en tydlig träff på Ezes fot. Hade domaren inte dömt straff så hade jag förstått det då det är en 50/50-situation. Men domarna ska ju bara ändra uppenbara fel, och det där var inte ett uppenbart fel enligt mig.

Men jag är också bias och mitt uppe i en match. Så om något dygn kanske jag ser annorlunda på situationen. 🙃
2026-04-29, 23:01
Medlem
Drickbacks avatar
Arsenal kommer få spela under mental press i returen där man förväntas ta sig vidare med fördel av hemmaplan medans AM kan spela utan samma press.

Dagens match slutade rättvist oavgjort.
2026-04-29, 23:01
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Det var skolgård igår och CL semi idag.
Hönsgård idag

Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Väldigt många vackra spelmål också.
Matchen igår var super - som en handbollsmatch fast fotboll - full fart framåt för båda lagen - knappt en sidleds
2026-04-29, 23:02
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Japp han förstärker absolut situationen, men det är ändå en tydlig träff på Ezes fot. Hade domaren inte dömt straff så hade jag förstått det då det är en 50/50-situation. Men domarna ska ju bara ändra uppenbara fel, och det där var inte ett uppenbart fel enligt mig.

Men jag är också bias och mitt uppe i en match. Så om något dygn kanske jag ser annorlunda på situationen. 🙃

Great minds think alike, biased eller ej.
2026-04-29, 23:03
Medlem
HycklarSveriges avatar
White är så jävla avdankad att det finns inte, sorgligt.
2026-04-29, 23:04
Medlem
Storfetdases avatar
två skitlag, hur gör lookman inte minst 1 mål? Fan en rullator kärring hade gjort mål på dom där chanserna
2026-04-29, 23:04
Avstängd
Atleti slog barca på bortaplan med 0-2 så inget är över än.
Kan bournemouth så kan nog atleti med
2026-04-29, 23:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Hönsgård idag

Matchen igår var super - som en handbollsmatch fast fotboll - full fart framåt för båda lagen - knappt en sidleds

Igår var 22 hjärndöda höns som sprang mot varandra.

Idag var 22 raketforskare och genier som försökte utmanövrera varandra.
2026-04-29, 23:07
Avstängd
Eze filmade, ser man på slowmotion replayen.
2026-04-29, 23:10
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Det var skolgård igår och CL semi idag.
"Old school" fotboll påstås det av den engelska expertisen att det spelades ikväll mot "the fantastic" igår
2026-04-29, 23:11
Medlem
ingetbranicks avatar
Inte heller Niva och Ljungberg i studion förstår varför VAR går in och ändrar i en ren bedömningsfråga. Om detta är vad VAR ska syssla med så är fotbollen som vi känner den riktigt illa ute, och inga matcher kommer att VARa i under 100 minuter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in