2026-04-27, 23:55
  #1
Avslutad
Fick migrän efter att ha druckit ramlösa mer smak deras nya flaska och undra vad fan som hände får migrän av aspartam läste innehållet aspartam! Hur fan lyckas de förgifta mineralvatten med detta gift banditer vill stämma dom. Börjar undra om aspartam nu finns i all ramlösa?
Citera
2026-04-27, 23:58
  #2
Medlem
Crabbofixs avatar
Skyll dig själv om du köper Mer med smak av aspartam
Citera
2026-04-28, 00:05
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrikSimonsson
Fick migrän efter att ha druckit ramlösa mer smak deras nya flaska och undra vad fan som hände får migrän av aspartam läste innehållet aspartam! Hur fan lyckas de förgifta mineralvatten med detta gift banditer vill stämma dom. Börjar undra om aspartam nu finns i all ramlösa?
Du blev överraskad av att smaksatt vatten var smaksatt. Vad ska du bli förvånad av härnäst? Typ att din hårsnott består av plast, eller att mjölk kommer från kons tuttar?
Citera
2026-04-28, 00:15
  #4
Medlem
kalkryggars avatar
Aspartam är inget gift. Det är ett mycket bra sötningsmedel.

Jag köper dock aldrig dessa smaksatta vatten och de har väl inte detta i den smakfria Ramlösa väl?
Citera
2026-04-28, 00:18
  #5
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Aspartam är inget gift. Det är ett mycket bra sötningsmedel.

Jag köper dock aldrig dessa smaksatta vatten och de har väl inte detta i den smakfria Ramlösa väl?

Jo, det innehåller aspartam. Läs på innan du svarar nästa gång din spamhora.
Citera
2026-04-28, 00:19
  #6
Medlem
Voloteas avatar
Vem köper ens Ramlösa? Ramlösa är otjänligt vatten.

Ramlösa innehåller för höga halter av fluorid, över 1,5 mg/liter, vilket är gränsen för vanligt dricksvatten. På grund av detta bör barn under sju år inte dricka Ramlösa regelbundet. Det står till och med på etiketten.
Ramlösa; 2,3 mg/L

Köp Loka eller kedjornas egna märken.
Citera
2026-04-28, 00:22
  #7
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Aspartam är inget gift. Det är ett mycket bra sötningsmedel.

Aspartame is classified by the WHO's International Agency for Research on Cancer (IARC) as "possibly carcinogenic to humans". Kör på!!!
Citera
2026-04-28, 01:02
  #8
Medlem
Jazkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Aspartam är inget gift. Det är ett mycket bra sötningsmedel.

Jag köper dock aldrig dessa smaksatta vatten och de har väl inte detta i den smakfria Ramlösa väl?


Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Jo, det innehåller aspartam. Läs på innan du svarar nästa gång din spamhora.

Intressant iakttagelse. Nu har jag ingen flaska Ramlösa hemma för att läsa på och på Ramlösas egen hemsida är informationen knapphändig. Det anges endast (för original) "Mineralinnehåll per liter" och att vattnet är "Naturligt mineralvatten, kolsyra".

Så om nu kalkryggar är en "spamhora" (jag är benägen att hålla med ), var hittar du BallaKlava aspartam i den smakfria Ramlösan?
Citera
2026-04-28, 01:07
  #9
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazker
Intressant iakttagelse. Nu har jag ingen flaska Ramlösa hemma för att läsa på och på Ramlösas egen hemsida är informationen knapphändig. Det anges endast (för original) "Mineralinnehåll per liter" och att vattnet är "Naturligt mineralvatten, kolsyra".

Så om nu kalkryggar är en "spamhora" (jag är benägen att hålla med ), var hittar du BallaKlava aspartam i den smakfria Ramlösan?

Det finns inget som heter smakfri Ramlösa. Men Spambögen försöker som vanligt vinkla till det i sina svar. Tråden handlar om Ramlösa MER smak, som innehåller Aspartam. Så inlägget är som i de flesta fall helt ointressant, och endast skrivet för att få skriva något. Tack och hej.
Citera
2026-04-28, 01:22
  #10
Medlem
zombie-nations avatar
Smaksatt vatten ska ju inte ha sötma. Det är ju själva grejen. Annars kan man köpa läsk.
Citera
2026-04-28, 02:49
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Aspartame is classified by the WHO's International Agency for Research on Cancer (IARC) as "possibly carcinogenic to humans". Kör på!!!


Trams. Aspartam ligger på nivå 2B alltså mer riskfritt än rött kött och på samma nivå som inlagda grönsaker. Alkohol ligger på nivå 1 ändå är det aldrig någon som nämner gift i samband med fredagsölen. Det krävs enorma mängder aspartam, dag efter dag, år efter år för att möjligen se en pytteliten höjning i statistiken. I praktiken är det helt ofarligt att dricka Cola Zero.

Alltså.... borde inte alla veta om detta?
Citera
2026-04-28, 02:57
  #12
Medlem
Drick Ramlösa Original så råkar du inte illa ut. Har du allergi mot födoämne bör du läsa på innehållet innan du förtär det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in