Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Aspartam är inget gift. Det är ett mycket bra sötningsmedel.
Jag köper dock aldrig dessa smaksatta vatten och de har väl inte detta i den smakfria Ramlösa väl?
Citat:
Ursprungligen postat av
BallaKlava
Jo, det innehåller aspartam. Läs på innan du svarar nästa gång din spamhora.

Intressant iakttagelse. Nu har jag ingen flaska Ramlösa hemma för att läsa på och på Ramlösas egen hemsida är informationen knapphändig. Det anges endast (för original) "Mineralinnehåll per liter" och att vattnet är "Naturligt mineralvatten, kolsyra".
Så om nu
kalkryggar är en "spamhora" (jag är benägen att hålla med

), var hittar du
BallaKlava aspartam i den smakfria Ramlösan?