Citat:
Ursprungligen postat av
Lilythepixie
Inte på sociala medier i alla fall. Att sprida ljus över och informera om relationsvåld är en sak. Att skriva utlämnande saker om en specifik person för alla att läsa är en annan. Jag ogillar folkdomstolar och offentliga uthängningar. Ingen utom de närmast berörda kan faktiskt veta vad som egentligen hänt. Ingen av oss, som inte känner J och A (och knappt ens de) kan veta vad som är sant. Jag tar inte ställning för A, han kanske är en hemsk person bakom stängda dörrar och ryktena som sprids kanske är sanna. Kanske. Men ingen utomstående kan veta. Jag vill tro en kvinna som berättar om vad hon blivit utsatt för och jag tror att J är uppriktig om vad som hänt. Men det är bara en känsla, jag vet ju ingenting egentligen.
Så då antar jag att du är en av dem som är emot dumpen också? Hade jag blivit utsatt för relationsvåld, sexuellt våld, våld överlag, är det enligt min mening min och samhällets plikt att belysa världen om detta. Vad är det med folk som vill skydda förövare? Hur kan de vara viktigare än att den utsatte ska få prata fritt? Problemet är väl inte att de pratas om på sociala medier utan att de ens skett från första början??
Jag ser 0 anledning till att J skulle ljuga, jag förstår inte vad hon skulle få ut av det öht. ”En framtida bok” som någon skrev? Så hon skaffar två barn med en man som hon dessutom gett allt, barn, byggt företag, pengar, köper hus tillsammans m.m, sen måste fly ifrån för att ”få ut en bok för det?” Jag är helt säker på att ifall J fått chansen så hade hon levt livet resten ut med A (ifall han va bra dvs) och barnen, baka sina bakverk, skriva böcker, ta hand om familjen. Hon känns ju knappast som en partyprinsessande golddigger som ljuger om sådana här saker för.., en bok? Eller vad det nu än skulle handla om.