2026-04-27, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Har skickat ansökan till ett jobb men minns ej om jag nämnde i personligabrevet på deras hemsida, att jag faktist planerar att flytta till den orten eller omkring.

Skall jag ringa arbetsgivaren? På annonsen står direkt nummer till 2 chefer och det står "Välkommna att höra av er"!

Vill inte verka för påträngande men detta är en viktig detalj då det är ca 7 mil från mig. Så att jag inte sorteras bort för att jag bor för långt.
Klart du ska höra av dig, det är ju inte en kontaktannons direkt. 😄
Jag blev kickad av olika skäl nyligen men de vill ge mig bra referenser allihop. Både ägaren och chefen. Och jag ville inte jobba kvar, så det var ömsesidigt. En relation som tog slut.
Citera
2026-04-27, 04:10
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Arbetsgivaren skiter fullständigt i ifall du bor 20 mil bort eller 5 min från stället. Du gör så klart som du vill men det kommer verkligen inte gagna dig.

Vad är det för tramsråd du ger i tråden? Arbetsgivaren skiter inte alls i om en kandidat bor 20 mil bort eller 5 min från jobbet.
Citera
2026-04-27, 11:01
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Eller kanske man kan vrida på det och fråga om rekryteringsprocessen och bara säga att jag har planer på att flytta till den orten.
Jag tycker det låter trevligt!
Citera
2026-04-27, 11:45
Medlem
Citat:
Att jag planerar att flytta till orten där företaget befinner sig! Missade detta å jag bor ca 7 mil från företaget nu så att jag inte väljs bort pga avståndet.

7 mil? Det är grannkommunen där jag kommer mer ifrån och ett helt normalt pendlingsavstånd.
Citera
2026-04-27, 12:29
Medlem
man ska ALLTID ringa innan man skickar in cv FYI

Citat:
Har skickat ansökan till ett jobb men minns ej om jag nämnde i personligabrevet på deras hemsida, att jag faktist planerar att flytta till den orten eller omkring.

Skall jag ringa arbetsgivaren? På annonsen står direkt nummer till 2 chefer och det står "Välkommna att höra av er"!

Vill inte verka för påträngande men detta är en viktig detalj då det är ca 7 mil från mig. Så att jag inte sorteras bort för att jag bor för långt.
Citera
2026-04-27, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Vad är det för tramsråd du ger i tråden? Arbetsgivaren skiter inte alls i om en kandidat bor 20 mil bort eller 5 min från jobbet.

Jo, det gör han/hon. Sluta lägg dig i när du uppenbarligen är en arbetslös jävla nolla!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in