2026-04-26, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Att jag planerar att flytta till orten där företaget befinner sig! Missade detta å jag bor ca 7 mil från företaget nu så att jag inte väljs bort pga avståndet.

Arbetsgivaren skiter fullständigt i ifall du bor 20 mil bort eller 5 min från stället. Du gör så klart som du vill men det kommer verkligen inte gagna dig.
Citera
2026-04-26, 18:51
Medlem
Citat:
Att jag planerar att flytta till orten där företaget befinner sig! Missade detta å jag bor ca 7 mil från företaget nu så att jag inte väljs bort pga avståndet.

Känns lite muppigt att höra av sig "oj jag glömde nämna en viktig sak i min ansökan så jag vill ta upp det nu". Låter mest som du är förvirrad och slarvig.
Citera
2026-04-26, 21:37
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Känns lite muppigt att höra av sig "oj jag glömde nämna en viktig sak i min ansökan så jag vill ta upp det nu". Låter mest som du är förvirrad och slarvig.
Eller kanske man kan vrida på det och fråga om rekryteringsprocessen och bara säga att jag har planer på att flytta till den orten.
Citera
2026-04-26, 21:39
Medlem
Citat:
Eller kanske man kan vrida på det och fråga om rekryteringsprocessen och bara säga att jag har planer på att flytta till den orten.

Nej blir genomskinligt, då öppnar du för funderingar varför du inte tog med det i din ansökan.
Om de ens kopplar ihop ditt samtal med din ansökan, så egentligen kan dte vara bortkastad tid också. De kommer inte att srpinga in i HR-systemet och uppdatera din profil efter samtalet.
Citera
2026-04-26, 21:45
Medlem
Jag har under många år arbetat som rekryterande chef. Ring INTE . Är det en längre process med flera steg skulle det kunna vara aktuellt om uppgiften skulle tillföra något som tillkommit. Men ring absolut inte och försök marknadsföra dig själv.
Citera
2026-04-26, 22:08
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuSynsAlltid
Jag har under många år arbetat som rekryterande chef. Ring INTE . Är det en längre process med flera steg skulle det kunna vara aktuellt om uppgiften skulle tillföra något som tillkommit. Men ring absolut inte och försök marknadsföra dig själv.
Fick ett autosvars mail där de stod att de hör av sig till de mest relevanta kandidaterna inom en vecka, på tis blir det en vecka. Kanske man ska vänta några dagar och skicka iväg ett mail till dom istället?
Citera
2026-04-26, 22:16
Medlem
mail är bättre
Citera
2026-04-26, 22:21
Medlem
killawifes avatar
I dettafallet som du beskriver så tycker jag att du ska ringa. Att du inte påpekade detta i din ansökan är ju ett monumentalt misstag och det är viktigt att arbetsgivare får veta vilken jävla fuck-up du är så de kan inte bara kasta din ansökan, utan pissa på den och waterboarda den med.

Nu skojar jag bara. Jag tycker på riktigt att du borde ringa och påpeka detta då det kan vara viktigt för dem att veta.
Citera
2026-04-26, 23:03
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
I dettafallet som du beskriver så tycker jag att du ska ringa. Att du inte påpekade detta i din ansökan är ju ett monumentalt misstag och det är viktigt att arbetsgivare får veta vilken jävla fuck-up du är så de kan inte bara kasta din ansökan, utan pissa på den och waterboarda den med.

Nu skojar jag bara. Jag tycker på riktigt att du borde ringa och påpeka detta då det kan vara viktigt för dem att veta.
Haha 👍👍
Citera
2026-04-27, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Är bara störande att kandidater ringer och påtalar hur intresserade de är av tjänsten. Förstår inte hur idioterna ovanför ger förslaget att ringa och "sälja in" dig själv. Jag som arbetar som chef och rekryterar tämligen ofta garanterar att flera störs och irriteras av det än tvärtom.
Men fuck you då. Jag vill inte jobba för ett uppblåst rövhål som dig.
Citera
2026-04-27, 02:48
Medlem
Citat:
Har skickat ansökan till ett jobb men minns ej om jag nämnde i personligabrevet på deras hemsida, att jag faktist planerar att flytta till den orten eller omkring.

Skall jag ringa arbetsgivaren? På annonsen står direkt nummer till 2 chefer och det står "Välkommna att höra av er"!

Vill inte verka för påträngande men detta är en viktig detalj då det är ca 7 mil från mig. Så att jag inte sorteras bort för att jag bor för långt.
Du verkar desperat men dedikerad, kör på!
Citera
2026-04-27, 03:20
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Men fuck you då. Jag vill inte jobba för ett uppblåst rövhål som dig.

Det är det enda rätta svaret till en sån, ja.

Klart TS ska höra av sig, sådär i förbigående, "btw funderar på att flytta till er, om jag får jobbet"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in