2026-04-26, 12:45
Medlem
tarek90s avatar
Har skickat ansökan till ett jobb men minns ej om jag nämnde i personligabrevet på deras hemsida, att jag faktist planerar att flytta till den orten eller omkring.

Skall jag ringa arbetsgivaren? På annonsen står direkt nummer till 2 chefer och det står "Välkommna att höra av er"!

Vill inte verka för påträngande men detta är en viktig detalj då det är ca 7 mil från mig. Så att jag inte sorteras bort för att jag bor för långt.
Senast redigerad av tarek90 2026-04-26 kl. 12:47.
Citera
2026-04-26, 13:02
Medlem
Men snälla.
Att kontakta blivande arbetsgivare är bara av godo.

Så länge du inte flåsar i luren eller är för full.
Citera
2026-04-26, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Har skickat ansökan till ett jobb men minns ej om jag nämnde i personligabrevet på deras hemsida, att jag faktist planerar att flytta till den orten eller omkring.

Skall jag ringa arbetsgivaren? På annonsen står direkt nummer till 2 chefer och det står "Välkommna att höra av er"!

Vill inte verka för påträngande men detta är en viktig detalj då det är ca 7 mil från mig. Så att jag inte sorteras bort för att jag bor för långt.

Ring du, det har jag gjort när jag verkligen velat ha ett jobb och det har gett bra resultat!
Då står du ut mer än dom som bara söker för att få sin aktivitetsersättning.
Citera
2026-04-26, 13:19
Medlem
tarek90s avatar
Jag gör så, tack för ditt svar!
Citera
2026-04-26, 13:20
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
Men snälla.
Att kontakta blivande arbetsgivare är bara av godo.

Så länge du inte flåsar i luren eller är för full.
Tack för svar!
Citera
2026-04-26, 13:37
Medlem
Bilderberg78s avatar
Där har hittat nyckeln, men det beror på vem som är rekryteraren på företaget.
Somliga tar ut sin lön eller konsultarvode på att bara de har en kompetens och ska ta tid så det ser ut att
Konsta så mycket som de påstår.

Annat är det med bemanningsföretag som har ett kontakt med hyra ut x antal anställda men har inte fått tag i så många de hade lovat. Du blir anställd under samtalet du ringer. Det går att lista ut genom att studera annonserna, eller i ditt fall chefernas prestationer på webbsidan.

Generellt mindre företag utan konsult /avdelning i mellanled, desto bättre.
Citera
2026-04-26, 14:16
Medlem
Är bara störande att kandidater ringer och påtalar hur intresserade de är av tjänsten. Förstår inte hur idioterna ovanför ger förslaget att ringa och "sälja in" dig själv. Jag som arbetar som chef och rekryterar tämligen ofta garanterar att flera störs och irriteras av det än tvärtom.
Citera
2026-04-26, 15:18
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Där har hittat nyckeln, men det beror på vem som är rekryteraren på företaget.
Somliga tar ut sin lön eller konsultarvode på att bara de har en kompetens och ska ta tid så det ser ut att
Konsta så mycket som de påstår.

Annat är det med bemanningsföretag som har ett kontakt med hyra ut x antal anställda men har inte fått tag i så många de hade lovat. Du blir anställd under samtalet du ringer. Det går att lista ut genom att studera annonserna, eller i ditt fall chefernas prestationer på webbsidan.

Generellt mindre företag utan konsult /avdelning i mellanled, desto bättre.
I detta fallet är det företaget själv som rektyterar och produktionschefen och platschefen finns det kontaktuppgifter till.
Senast redigerad av tarek90 2026-04-26 kl. 15:23.
Citera
2026-04-26, 15:20
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Är bara störande att kandidater ringer och påtalar hur intresserade de är av tjänsten. Förstår inte hur idioterna ovanför ger förslaget att ringa och "sälja in" dig själv. Jag som arbetar som chef och rekryterar tämligen ofta garanterar att flera störs och irriteras av det än tvärtom.

Men hur ser du på att de skriver längst ner på annonsen "Välkommen att höra av er"? Finns även nummer till produktionschefen och platschefen.

Eller föredrar du att man mailar med de uppgifter jag vill framföra?
Citera
2026-04-26, 15:23
Medlem
Bilderberg78s avatar
Citat:
I detta fallet är företaget själv som rektyterar och produktionschefen och platschefen finns det kontaktuppgifter till.
Tumme upp av mig på det då.
Citera
2026-04-26, 15:52
Medlem
Citat:
Men hur ser du på att de skriver längst ner på annonsen "Välkommen att höra av er"? Finns även nummer till produktionschefen och platschefen.

Eller föredrar du att man mailar med de uppgifter jag vill framföra?

Exakt vad är det du vill framföra som du inte hade möjlighet att framföra i din ansökan?
Citera
2026-04-26, 18:40
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Exakt vad är det du vill framföra som du inte hade möjlighet att framföra i din ansökan?
Att jag planerar att flytta till orten där företaget befinner sig! Missade detta å jag bor ca 7 mil från företaget nu så att jag inte väljs bort pga avståndet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in