2026-04-27, 07:00
Medlem
Tror inte det blir ”FIRE” för min del, men vill ha ett fuck off-kapital som ger mig självförtroende i nuet, och guldkant framöver.

Försöker att ”leva nu” också, så sparkvoten är inte så stor som den kunde varit. Men tillräckligt för att det ska bli en gedigen slant efter 55, om framtida börsutveckling står sig som historiskt.
2026-04-27, 07:00
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Just nu till barnen så de får en slant med sig när de flyttar hemifrån, till pensionen, buffert, ny luftvärmepump
Exakt samma saker som vi sparar till. 😃 Planerar att köpa värmepumpen nästa sommar.
2026-04-27, 11:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Planerat Fire sedan länge, slutade jobba i höstas. Har ff en inkomst och lever som vanligt och förbereder inför nästa vinter i Spanien.
Vi är lika!! Hade tänkt spanien men hade inte koll på deras förmögenhetsskatt. De räknar globala tillgångar och det verkar dessutom väldigt opålitligt. Verkar som att de kan ändra sig från år till år. (Så för min del blir det Portugal.)

Just nu har Spanien en förmögenhetsskatt för alla som har totala tillgångar över 3 milj eur…Men du kanske inte kommer skriva dig utomlands..själv är jag mer än trött på Sverige och säger ciao ciao
Senast redigerad av macranna 2026-04-27 kl. 11:17.
2026-04-27, 11:15
Avstängd
Jag är förövrigt fri sedan i höstas och jobbar nu med att ”arbeta” i min egen trädgård och att ta hand om hus och hem. Älskar varje dag, särskilt vardagarna då jag påminns om att jag inte behöver åka till jobbet.

Fattar att detta låter provocerande men det är möjligt för många!
2026-04-27, 16:16
Moderator
Trixtons avatar
Inget vidare diskussionsunderlag. Dessutom finns det liknande trådar redan, så vi behöver nog inte en till.

Låst.

Moderator
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in