Citat:
Ursprungligen postat av
Chicagostiftelsen
Har du en Tormek, ska du så klart använda den och sen komplettera för hand med en riktigt fin sten.
Jag slipar handsmidda kockknivar på tormeken och det fungerar fint.
Jo jag vet, maskinen klarar det nog men jag ser hur jag men dåligt handhavande får fula slipmärke framme på kniven, jag har det på mina vardagsknivar, vill inte fördärva denna Kai Shun. Det kommer reta mig länge..