Hehe den som använder ordet "television" och inte känner till att streaming slagit ut all TV sedan många år har bott på en camping i Landskrona lite för länge. Eller är ett troll.
1995 fanns ingen streaming och man kunde inte ens se rörliga bilder någonstans på internet pga kass bandbredd. T.ex Youtube kom 2005 och var pyttelitet i många år. Troll.
Jag slutade titta på television 1995 när jag fick min första dator. Min fru och jag lever utan tv sedan 1995, så vi måste leva i en subkultur. En subbkultur som inte många svenskar känner till. Att gå tillbaka till television kommer inte på frågan. Internet har det mesta och vi saknar inget.
Att leva utan en tv-apparat är som bo i en husvagn året runt, tycker många. Men så tycker inte vi.
Skulle du kunna leva utan en tv-apparat och i en subkultur?
Annat?
Nej det där är ingen subkultur. Att vara helt efterbliven kanske kan vara en subkultur och där kvalar du in med råge däremot.
TS är efterbliven eftersom han inte fattar hur skönt det är att ligga lite halvfull i soffan samtidigt som man sippar rödtjut och kollar på YouTube, Vimeo, Mm.
Har tre Tv-apparater men den primära i vardagsrummet är en 70” 4K Tv med Ambilight. Den är kopplat till en fet HiFi med Denonförstäkare och 5 Jamohögtalare + en subwoofer. När vi emellanåt ser någon film så förstärker den känslan och det blir nästan lite magiskt.
Frugan å andra sidan har nog inte missat någon serie på BrittBox, HBO, Netflix, ViaPlay, Amazon Prime, AppleTv+ Så utan Tv skulle vi omöjligt kunna vara utan att jag måste umgås onödigt mycket med frun.
Men Nej det är ingen subkultur, Ts är bara efterbliven. Han har inte heller några barn eller barnbarn vilket är annan form av fattigdom i livet.
Ok. Det verkar som om det är ganska konstaterat att sakna innehav av tv numera inte är klassat som subkultur. Dessutom verkar knappast någon förstå vad som var diskussionsämnet.