2026-04-27, 01:03
Medlem
Carpedijems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodsnusaren
Här är väl brottsmålen om jag har hittat rätt

B 18662-25

Bara att ta ut FUP

4 Babbar
1 svensk kvinna om jag såg rätt i domen
https://www.swisstransfer.com/d/f85a2a0e-d611-4f40-a7b0-fb8b2614aac8

Ushh jag hatar när en svensk brud hänger med massa blattar. Rasfärädare är vad dessa slynor är.
Citera
2026-04-27, 01:13
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoodur
Läste men de framgår väl inte riktigt hur mer än att de installerade bankid på telefon som inte hade det innan. Jag funderar på denna säkerhetslucka som är om man nu inte behöver enklare lösen för att komma vidare. Känns som algoritmer hos banker borde vara mer vaksamma på nya bankid och överföringar direkt efter nu med.
Det är egentligen inte någon säkerhetslucka i det tekniska systemet eftersom BankID i sig är en värdehandling.

De mer sociala säkerhetsluckorna är progressiva och jag anser att det kan sammamställas så här:

1. Svartskalle släpps in i Sverige.

2. Svartskalle släpps in på McDonalds.

3. Svensk får inte reda på hur extremt mycket farligare och tjuvaktiga svartskallar är jämfört med svenskar.

4. Svensk reagerar inte när ett helt gäng svartskallar närmar sig.

5. Svensk helt ovetandes om hur farliga svartskallar är när de låter svartskalle inleda en konversation istället för att omedelbart lämna platsen.

6. Svensk överlämnar fysisk värdehandling till svartskalle genom att "låna ut" sin telefon, och svartskallen skapar snabbt ett nytt BankID.

Om bara en enda av ovanstående punkter undvikits, då hade inte ett enda av dessa bedrägerier inträffat.

Det är inte fel på BankID's algoritmer, det är fel på vanligt folks värdegrund när det gäller invandrare.
Citera
2026-04-27, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoodur
Står det någonstans exakt hur tillvägagångssättet var? Har man tagit bort denna sårbarhet nu?

Ja, alla som är läskunniga har kunnat läsa det från första början.
Citera
2026-04-27, 04:11
Medlem
enlevandemans avatar
Fattar inte, för att skapa ett nytt bankid måste man först spärra sitt gamla och man måste även kunna sin pinkod. Går heller inte bara skapa ett om man ej har ett bankid utan då måste man logga in på internetbanken med dosa.

Så de sa sin pinkod och gav dosan till babbarna?
Citera
2026-04-27, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Fattar inte, för att skapa ett nytt bankid måste man först spärra sitt gamla och man måste även kunna sin pinkod. Går heller inte bara skapa ett om man ej har ett bankid utan då måste man logga in på internetbanken med dosa.

Men läs artikeln, hur svårt kan det vara?
Citera
2026-04-27, 04:19
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Men läs artikeln, hur svårt kan det vara?

Har läst tråden. Så säg om du vet eller håll käft fittunge
Citera
2026-04-27, 06:30
Medlem
ett tips till alla är att ändra i bank-id från kod till fingersvtryck i inställningar.

Så slipper man slå in koden vid enkla överföringar och drar fingeravtryck istället.
då spelar ingen roll om någon arab försöker se pinkoden.
Citera
2026-04-27, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carpedijem
Ushh jag hatar när en svensk brud hänger med massa blattar. Rasfärädare är vad dessa slynor är.

Ja dessa par, undrar om dom har parmiddag
Abdallah Doghmosh
Anastasia Volkova är hans tjej och det har hon varit sedan ca ett och ett halvår
tillbaka; förhållandet blev riktigt seriöst under maj 2025. De är ett normalt par
som hänger när de kan

Chanell Cooper
Hon var tillsammans med Abdurahman Adan i tre månader. Förhållandet tog
slut strax efter 1 maj. Var väl då snuten hade varit där om jag läser rätt i domen.

Nu låter varken
Anastasia Volkova eller Shanel Husidic Cooper
Särskilt svenskt...

Citat:
Ursprungligen postat av deLuze
Dogmosh är en ökänd palestinsk kriminell klan från Gaza. Ni kanske minns att det spreds några avrättningsvideor efter vapenvilan; det var ju Hamas som tog sitt samhällsansvar och avlivade några av de kackerlackorna

Effektivt, om inte annat...

Verkar ju vara Abdallah Doghmosh som är "ledaren" i de flesta fallen han är med i de flesta stämmningsansökningarna förutom där Yousef Madi är ensam.
Så är deras mamma "The big mamma som är "bossen""
Citera
2026-04-27, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman

Du kan ha minst två bank-ID
Jag har det både på min privata mobil och min arbetsmobil.
MEN det kan vara så att en del banker har det kravet du nämner.
Citera
2026-04-27, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klippendorf
ett tips till alla är att ändra i bank-id från kod till fingersvtryck i inställningar.

Så slipper man slå in koden vid enkla överföringar och drar fingeravtryck istället.
då spelar ingen roll om någon arab försöker se pinkoden.

Du har väl inte fingeravtryck på Iphone
Har inte dom tagit bort det och kör bara med Face-ID
Citera
2026-04-27, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klippendorf
är det en random anastasia eller hon från utredningen?

har du fup?

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Tänk den dagen svenskar började jaga i flock (igen)... Klart det är babbar som alltid. Ger sig på svenska unga män och kvinnor.

Men borde ju finnas FUP så japp fram med namn på svinen! För att se om det stämmer om babbar.

https://www.swisstransfer.com/d/94c894d8-34e4-457b-b160-24efaf944b21
Bad om FUP
Fick detta
Din begäran omfattar 2725 sidor och kommer innebära en kostnad på 5480 kr. Det är också möjligt att kostnadsfritt läsa handlingarna på plats på domstolen.

Men bad om dagboksbladet så man kan ta ut en och en .
Två stycken har överklagat domen till hovrätten.
635 2026-04-16 517 ÖVERKLAGANDE från Yousef Madi
639 2026-04-17 518 ÖVERKLAGANDE från Shanel Husidic Cooper

Om någon vill ta ut FUP så är det dessa man ska fråga efter
Aktbilaga
224 Förundersökningsprotokoll (23:18)
279 Förundersökningsprotokoll (23:18) (E)
280 Förundersökningsprotokoll (23:18) (E)
281 Förundersökningsprotokoll (23:18) (E)
282 Förundersökningsprotokoll (23:18)
311 Förundersökningsprotokoll (E)

Jag ska be om ett i taget se vad jag kan få ut och inte få ut.

För er andra

“Begär ut aktbilaga XXX i mål B 18662-25”

Skicka till:
gbg.tingsratt@dom.se

Ange gärna exakt vilka aktbilagor du vill ha (t.ex. aktbilaga 518, 497 osv), annars kan de fråga vad du menar.
Citera
2026-04-27, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mlon.eusk
Det är egentligen inte någon säkerhetslucka i det tekniska systemet eftersom BankID i sig är en värdehandling.

De mer sociala säkerhetsluckorna är progressiva och jag anser att det kan sammamställas så här:

1. Svartskalle släpps in i Sverige.

2. Svartskalle släpps in på McDonalds.

3. Svensk får inte reda på hur extremt mycket farligare och tjuvaktiga svartskallar är jämfört med svenskar.

4. Svensk reagerar inte när ett helt gäng svartskallar närmar sig.

5. Svensk helt ovetandes om hur farliga svartskallar är när de låter svartskalle inleda en konversation istället för att omedelbart lämna platsen.

6. Svensk överlämnar fysisk värdehandling till svartskalle genom att "låna ut" sin telefon, och svartskallen skapar snabbt ett nytt BankID.

Om bara en enda av ovanstående punkter undvikits, då hade inte ett enda av dessa bedrägerier inträffat.

Det är inte fel på BankID's algoritmer, det är fel på vanligt folks värdegrund när det gäller invandrare.

Svensk kvinna vill ha Svart trollspö i sig
Den glömde du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in