2026-07-07, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
helt sjukt kommer man ifrån vissa knas delar av värden kan man göra vad som helst här utan riskera utvisning
Håller med här.. Det här är helt sanslöst vad det här kostar samhället.
Citera
2026-07-07, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simon-hitlerson
Ljudupptagningarna från rättegången kan höras på Svenska Rättegångskanalens YouTube-kanal.

https://www.youtube.com/watch?v=tTZYYZCikKQ&t=68s

Huvudmannen i målet och några av hans medhjälpare kommer från det ockuperade palestinska området och kommer därför inte att utvisas, trots att de har dömts till långa fängelsestraff.

Citat:
helt sjukt kommer man ifrån vissa knas delar av värden kan man göra vad som helst här utan riskera utvisning

Det här är humor på hög nivå...

Att lyssna på detta
https://www.youtube.com/watch?v=tTZYYZCikKQ

"Jag har aldrig blviit kontrollerad hos en Linda Hedman på Madängsgatan 4a "
Men polisen har en rapport på att han varit där

Åklagaren är så underbar"

Citat:
Ursprungligen postat av pelleplutt007
Ännu ett avsnitt har kommit ut

Alltså den åklagaren är faan underbar att lyssna på.
JÄVLAR vad rap hon är

LIGAN HITTADE SINA OFFER PÅ MCDONALD'S PÅ AVENYN I GÖTEBORG | TILLTALAD 3&4

Citera
2026-07-08, 02:14
Medlem
Citat:

Det känns som att personer från vissa delar av världen i praktiken kan begå mycket allvarliga brott utan att riskera utvisning. I det här fallet dömdes flera personer som kom från Gaza. Eftersom situationen där ser ut som den gör kan de för närvarande inte utvisas, eftersom det skulle strida mot internationella regler och principen om att inte skicka människor till områden där de riskerar allvarlig fara.

Jag tycker att Sverige borde ha betydligt strängare påföljder för personer som begår grova brott när de inte kan utvisas. Går det inte att verkställa en utvisning borde de kunna hållas frihetsberövade under mycket lång tid. Man skulle nästan behöva bygga en särskild fängelseö, ungefär som i filmen Papillon eller koncentrationsläger.
Citera
2026-07-08, 04:26
Medlem
Citat:
Det känns som att personer från vissa delar av världen i praktiken kan begå mycket allvarliga brott utan att riskera utvisning. I det här fallet dömdes flera personer som kom från Gaza. Eftersom situationen där ser ut som den gör kan de för närvarande inte utvisas, eftersom det skulle strida mot internationella regler och principen om att inte skicka människor till områden där de riskerar allvarlig fara.

Jag tycker att Sverige borde ha betydligt strängare påföljder för personer som begår grova brott när de inte kan utvisas. Går det inte att verkställa en utvisning borde de kunna hållas frihetsberövade under mycket lång tid. Man skulle nästan behöva bygga en särskild fängelseö, ungefär som i filmen Papillon eller koncentrationsläger.
det är bara sverige som följer dessa regler, länder vägrar ju tom ta emot sina egna medborgare efter de varit här och begått brott, frågan är varför tar vi emot hela värdens avskum
Citera
2026-07-08, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Får hoppas dom blir utvisade nu på automatik med tanke på den nya vandel lagen.

Man får ständigt läsa om skötsamma invandrare att dom blir utvisade så varför inte alla kriminella invandrare.

Citat:
Ursprungligen postat av deLuze
Dogmosh är en ökänd palestinsk kriminell klan från Gaza. Ni kanske minns att det spreds några avrättningsvideor efter vapenvilan; det var ju Hamas som tog sitt samhällsansvar och avlivade några av de kackerlackorna

Effektivt, om inte annat...

Citat:

Citat:
det är bara sverige som följer dessa regler, länder vägrar ju tom ta emot sina egna medborgare efter de varit här och begått brott, frågan är varför tar vi emot hela värdens avskum

Framförallt så denna straffrabatt borde försvinna.
Det är helt sjukt att tiden i häktet också ska räknas.

Sen att dom tom fick SÄNKT straff i hovrätten ... JÄVLA SILKESHANDSKAR
Citera
2026-07-08, 11:03
Medlem
Citat:

Håller fullständigt med dig.

Alltså att dom där personerna kan vara ute om 2 år är helst sanslöst, sen har dom säkert gömt pengar både här och där så när dom kommer ut så lever dom som kungar.

Älskar också hur han ser på den där pundarbruden som "någon han bara har för skoj skull"
"jag har inget boende, jag bor hos tjejer som jag träffar bara"

Sen verkar det som han hade flera på en gång, var ju någon Linda Hedman med"
Jag har läst det namnet någonstans i något dokument, kommer bara inte ihåg var.

eller som en annan sa här
Citat:
Ursprungligen postat av mlon.eusk
hon ville ha AIDS-pinne i underlivet?

Alltså ärligt vet i faan om det räcker med dubbla kondomer med sådana brudar.
Dykardräkt får man nog ha... Om man ens ska träffa dom.
Citera
2026-07-08, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe87t
Framförallt så denna straffrabatt borde försvinna.
Det är helt sjukt att tiden i häktet också ska räknas.

Sen att dom tom fick SÄNKT straff i hovrätten ... JÄVLA SILKESHANDSKAR
Att tiden i häktet räknass in förstår jag det är betydligt jobbigare sitta häktad än på anstalt, att straffen sänktes förvånar mig med jag trodde de skulle fastställas, men verkar som de blev friade på någon punkt.

Strafffrabbaten tycker jag bara ska skipas vid grova brott, ganska sjukt om någon får flera års fängelse för säg 10 ringa narkotikabrott
Citera
2026-07-08, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mlon.eusk
Inkräktande invandrare med namn som Abdurahman, Abdallah, Kefah, Monirah, Husidic, Yousef, Volkova
kanske kan se relativt "lugna" ut så länge de göds med bidrag och våra skattepengar.

De kom hit enbart för att parasitera genom bidrag, stölder, rån och knarkhandel, men alla invandrare som idag lever gott på bidrag, subventioner, inkvoteringar och annat kommer att bli extremt obehagliga den dag pengarna tar slut och vi inte har råd med deras "gratis" välfärd längre.

Och att pengarna tar slut är oundvikligt när parasiterna ständigt ökar i andel och arbetande närande svenskar minskar i antal.

Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Snyggt jobbat med informationen. Tyvärr visar Sverige åter igen att brott lönar sig.

Citat:
Ursprungligen postat av kodsnusaren
Tyvärr är det försent med detta
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ExzMma/strommer-mangdrabatt-avskaffas?utm_medium=SocialEchobox&utm_source=Face book&fbclid=IwY2xjawSwe25leHRuA2FlbQIxMABicmlkETBv UEpTZW5ONUZrYURRT24xc3J0YwZhcHBfaWQQMjIyMDM5MTc4OD IwMDg 5MgABHtAXhRBH0yUnHy9DWuokhftdTEH69HsoO2INzbF147agD D6yYGXyv87yADz1_aem_2mNhSWmfYyxhwWfIIf7NAQ#Echobox =1782815075

Men då hade dom fått sitta längre.

Citat:
Ljudupptagningarna från rättegången kan höras på Svenska Rättegångskanalens YouTube-kanal.

https://www.youtube.com/watch?v=tTZYYZCikKQ&t=68s

Huvudmannen i målet och några av hans medhjälpare kommer från det ockuperade palestinska området och kommer därför inte att utvisas, trots att de har dömts till långa fängelsestraff.

Citat:
Att tiden i häktet räknass in förstår jag det är betydligt jobbigare sitta häktad än på anstalt, att straffen sänktes förvånar mig med jag trodde de skulle fastställas, men verkar som de blev friade på någon punkt.

Strafffrabbaten tycker jag bara ska skipas vid grova brott, ganska sjukt om någon får flera års fängelse för säg 10 ringa narkotikabrott

Allt det här jävla daltandet
Klart som faan dom gör brott då

Sen om man sitter i häkte eller inte.
Spelar nog ingen större roll om dom har pengar kvar när dom kommer ut.
Sen att dom får stanna här det här faan otroligt
Men så länge det finns batikhäxor som den sneknullade pundarbruden

Men kollade upp den där Linda Hedman som dom pratar om i förhöret som den mörka saken som gav pundarbruden en annan sorts kebabrulle med sås bodde hos också.. hon var ju var ju ännu äldre, säkert mer snedknullad med.
Citera
2026-07-08, 17:13
Medlem
Citat:

Tycker inte det ska räknas i tiden ändå
Även om det varit värre så är dom här svinen ute om mindre än 2 år ändå
Det är det som är värst här
Citera
2026-07-08, 17:19
Medlem
Här är hela spellistan sen
Det är två kvar som ska komma ut för dom som inte är medlemmar.

https://youtube.com/playlist?list=PLHcFC1W2zTN0&si=wQD8vnGwG5cfrAjG

Dels är det
Syrran, morsan och pundarbruden

Sen är det ett gäng till som dom lurat.

Alltså Den där åklagaren är så underbar att lyssna på
Citera
2026-07-08, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelleplutt007
Här är hela spellistan sen
Det är två kvar som ska komma ut för dom som inte är medlemmar.

https://youtube.com/playlist?list=PLHcFC1W2zTN0&si=wQD8vnGwG5cfrAjG

Dels är det
Syrran, morsan och pundarbruden

Sen är det ett gäng till som dom lurat.

Alltså Den där åklagaren är så underbar att lyssna på
vad heter åklagaren?
Citera
2026-07-08, 23:05
Medlem
Citat:
vad heter åklagaren?

Åklagaren i målet var kammaråklagare Maria Bengtsson. Hon har tidigare arbetat som kommunjurist och har även genomfört notarietjänstgöring vid tingsrätt innan hon gick vidare inom rättsväsendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in