2026-04-24, 21:58
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Hur mycket använder människor sin sexualitet för att klättra i arbetslivet?

Finns det skillnader mellan arbetsplatser och människor?

Hur gör de detta?

Har du några exempel?
Citera
2026-04-24, 22:23
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Att knulla sig uppåt fungerar nog bara för kvinnor, i branscher där resultatet inte är särskilt viktigt, tex politik och andra stora byråkratiska organisationer.

Göran Perssons fru är ett sådant exempel.
Citera
2026-04-24, 22:42
Medlem
MisterPartyfucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Att knulla sig uppåt fungerar nog bara för kvinnor, i branscher där resultatet inte är särskilt viktigt, tex politik och andra stora byråkratiska organisationer.

Porrbranschen är annars ett exempel.
Citera
2026-04-24, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma

Alltså syftar inte på samlag. Syftar kanske på att man spelar på sin sexualitet. Kanske en man som medvetet går runt med linne, spänner muskler, pratar om bananer eller en kvinna som har väldigt tighta brallor eller kort kjol och putar avsiktligt med rumpan.

Kanske personer som försöker ge överordnade intrycket av att det kan bli rajtaj tajtan utan att de säger det rakt ut.

Förkommer sådant?
Senast redigerad av KapitalismKnullad 2026-04-24 kl. 23:01.
Citera
2026-04-24, 23:01
Medlem
Menar du att det finns folk som drogar sina kollegor och sedan knäpper bilder där man sexuellt trakasserat eller våldtagit i syfte att kunna utpressa?
Eller menar du att man har haft sex med chefen och när chefen fått en hejdundrande orgasm så får man chefens jobb som tack?
Citera
2026-04-24, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amelberga
Menar du att det finns folk som drogar sina kollegor och sedan knäpper bilder där man sexuellt trakasserat eller våldtagit i syfte att kunna utpressa?
Eller menar du att man har haft sex med chefen och när chefen fått en hejdundrande orgasm så får man chefens jobb som tack?

Nej inget av det.

Alltså jag har själv sett människor liksom "bjuda ut sig själva". De snackar sex, pratar om sin kropp på vissa sätt, olika beteenden, vissa kläder osv. Du måste ju sett detta någon gång. Både män och kvinnor.

Alltså det är väl lite som på gymnsiet typ att de studenter som de andra tycker är tilldragande blir mer populära. Så minns jag det i alla fall.

Man håller med den man är mest tänd på i en diskussion osv.

Jag kommer ihåg på en arbetsplats jag var, där mer eller mindre juckade två kollegor på varandra.
De var båda gifta så jag tyckte det var smaklöst.
Citera
2026-04-24, 23:10
Medlem
Zaedrewss avatar
Linda Staaf är ju ett exempel. Knulla män som var hennes chefer till att gå upp och upp i hierarkin.

Men funkar väl för män också. Om vi ser batikhäxor så kan de sitta med bra uppdrag inom en kommun och sedan anställer sina afghanpojkar.
Citera
2026-04-24, 23:19
Medlem
Undrar hur vanligt det är med riktigt snygga män som har sex med inte så snygga kvinnliga chefer för att bli befodrade?
Citera
2026-04-24, 23:25
Medlem
Crabbofixs avatar
jag har inte använt min sexualitet för att klättra i arbetslivet, men jag önskar jag känt till detta så kanske jag haft ett bättre jobb !!!
Citera
2026-04-24, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
jag har inte använt min sexualitet för att klättra i arbetslivet, men jag önskar jag känt till detta så kanske jag haft ett bättre jobb !!!

Jag med
Citera
2026-04-24, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix

Nä men seriöst. Du måste väl någon gång observerat en arbetsgrupp och sett hur deras beteenden, utseenden och utstyrsel används för att få fördelar.
Människor som de andra är dragna till får mer respekt.
Citera
2026-04-25, 01:25
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Kvinnor får suga mycket kuk för att lyckas i livet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto