2026-04-25, 11:07
Medlem
Onan-erarens avatar
Marilyn Monroe använde sig ju av sin sexualitet sen om den var äkta eller spelad är en annan sak, visst hon dog ung men hon blev en ikon.
Citera
2026-04-25, 11:34
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Tror inte ni riktigt förstår vad jag menar. Talar mer om det implicita. Det outtalade.
Det är ju liksom människor som beter sig i grupp helt enkelt även om man kallar det arbete eller vad man än kallar det.
I dessa grupper så har jag sett hur människor behandlas olika beroende på hur andra reagerar på dem.
Det är ju fel så klart. Det är inte rättvist. Men det sker.
Vissa kändisar är ju kända bara för att de har stark sex appeal t.ex.
Sådana här saker har en påverkan även inom andra yrken, även om det egentligen inte har med saken att göra.
Citera
2026-04-26, 17:03
Medlem
Amazon-mannens avatar
Med tanke på att jag har manliga chefer, så måste de bögat loss rejält för att hamna där de är..
Citera
2026-04-27, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Marilyn Monroe använde sig ju av sin sexualitet sen om den var äkta eller spelad är en annan sak, visst hon dog ung men hon blev en ikon.

Hon och miljarder andra..kvinnor och män.
Citera
2026-04-27, 00:57
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalismKnullad
Hon och miljarder andra..kvinnor och män.

Det finns en koppling mellan inkomst och hur fysiskt attraktiv en person är. Effekten är förvånande nog störst bland män.

Om det beror på att attraktiva fysiska drag hänger samman med andra egenskaper eller om det är en subtil form av "sexuellt signalerande" kanske kan diskuteras men personligen tror jag på det sistnämnda.
Citera
2026-04-27, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Det finns en koppling mellan inkomst och hur fysiskt attraktiv en person är. Effekten är förvånande nog störst bland män.

Om det beror på att attraktiva fysiska drag hänger samman med andra egenskaper eller om det är en subtil form av "sexuellt signalerande" kanske kan diskuteras men personligen tror jag på det sistnämnda.

Alltså i Sverige har vi ju så många kvinnliga chefer så det är väl inte alls osannolikt att dessa positivt särbehandlar män de verkligen är våta över. Känns väl rätt sannolikt rent av.

Äldre tanter ökar i testosteron och blir väl "gubbsjuka" på unga män kanske.
Citera
2026-04-28, 09:50
Medlem
Man behöver ju inte aktivt och medvetet använda sig utav sin sexualitet för att dra nytta av den. Sedan att se bra ut är ju något var och en kan tycka om att man själv gör, är ju en stor industrin kring detta. Att man aktivt använder sig av det för att få komma upp sig i arbetslivet och få nya finare tjänster på samma arbetsplats är nog inte så vanligt, men förekommer. Att se snygg ut är helt enkelt en enorm fördel men behöver ofta backas upp av viss annan kunskap och förmåga som faktiskt rör arbetet också när det kommer till skott men att se bra ut ät utan tvekan en positiv faktor för en person inom alla sociala sammanhang.

Citat:

Du är halvt inne på rätt spår med det förstnämnda, inte nödvändigtvis att det hänger ihop med det utan att andra personer är mer villiga att tillskriva en person som är attraktiv andra positiva egenskaper, fenomenet kallas Halo effect och fungerar inom mer än bara hur folk ser ut utan också uppfattning kring märken osv. Inom engelskan talar man ju också om sk. pretty privilige vilket är ett välstuderat och upplevt fenomen.

Att vara konventionellt attraktiv är helt enkelt lite av en fuskkod i livet.
Citera
2026-04-28, 11:56
Medlem
Black.Panthers avatar
där jag jobbar har några kvinnor legat sig till de positioner de har idag.
Citera
2026-04-28, 12:00
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:

warren buffert är ju en hunk så det måste stämma.
Citera
2026-04-30, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
warren buffert är ju en hunk så det måste stämma.

Sant.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in