2026-04-24, 12:40
Medlem
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/PdvrdR/stjernfeldt-jammeh-barn-i-fangelse-ar-fel-vag

I artikeln lyfter man fram att polisen i Malmö “bygger relationer” genom att baka pizza med ungdomar i Rosengård.
Syftet beskrivs som att skapa förtroende och förebygga brott.

Samtidigt vet vi hur läget ser ut i området med återkommande problem kring kriminalitet och otrygghet.

Det intressanta är hur detta presenteras som en lösning – och att ledarsidor som Aftonbladets gärna lyfter just den här typen av insatser som vägen framåt.

Anders Lindberg på Aftonbladet verkar vara lyrisk över hur bra detta funkar. Vad säger folket på flashback, är S:s strategi i Malmö vägen att gå istället för hårda straff?
Citera
2026-04-24, 12:44
Medlem
Vad är din lösning? Fängsla alla tonåringar i Rosengård? Skjuta på allt som rör sig och utvisa alla?
Det är väl tur att någon, någongång tar tag i grundproblemet? Eller?
Citera
2026-04-24, 12:48
Medlem
Airwave92s avatar
Kan dom inte slicka deras röv också? Så kanske kriminaliteten minskar?
Citera
2026-04-24, 12:52
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkonkungen
Vad är din lösning? Fängsla alla tonåringar i Rosengård? Skjuta på allt som rör sig och utvisa alla?
Problemet är att halva Malmö består av folk ifrån Mellanöstern.
Citera
2026-04-24, 13:02
Medlem
Citat:

Hmm vad sägs om att bara skicka hem den?
Citera
2026-04-24, 13:29
Medlem
pn222jws avatar
Det intressanta är väl att förstå - så exakt som möjligt - varför en specifik invandrarkille går över gränsen. Att han vill ha mer pengar räcker inte som förståelse... varför är X. beredd att döda medans Y. inte tycker att det ät värt den risken? Psykologisk analys, som går att använda för att minska våldet och kontrollera grupper.
Citera
2026-04-24, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Hmm vad sägs om att bara skicka hem den?
Hmmm, vad sägs om att sluta vara ultrahöger? Kanske lite realism i ditt one-liner fascistliv?
Citera
2026-04-24, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Problemet är att halva Malmö består av folk ifrån Mellanöstern.
Du visade på problemet men inte på några lösningar.
Typiskt ultrahöger.
Citera
2026-04-24, 14:02
Medlem
Citat:
Du visade på problemet men inte på några lösningar.
Typiskt ultrahöger.

Du pekar finger på de som belyser problemet. Själv har du huvudet i sanden och anklagar alla som inte delar din världsbild för fascister. Typiskt extremvänster beteende.
Citera
2026-04-24, 14:29
Medlem
Citat:

Anser du att grundproblemet är att polisen bakar för lite pizza med invandrare i Sverige?
Citera
2026-04-24, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/PdvrdR/stjernfeldt-jammeh-barn-i-fangelse-ar-fel-vag

I artikeln lyfter man fram att polisen i Malmö “bygger relationer” genom att baka pizza med ungdomar i Rosengård.
Syftet beskrivs som att skapa förtroende och förebygga brott.

Samtidigt vet vi hur läget ser ut i området med återkommande problem kring kriminalitet och otrygghet.

Det intressanta är hur detta presenteras som en lösning – och att ledarsidor som Aftonbladets gärna lyfter just den här typen av insatser som vägen framåt.

Anders Lindberg på Aftonbladet verkar vara lyrisk över hur bra detta funkar. Vad säger folket på flashback, är S:s strategi i Malmö vägen att gå istället för hårda straff?
När jag var liten så hade vi cykellektioner med polisen vilket gjorde att vi såg upp till dem vilket allt tjänade på när jag blev strulig tonåring. Den respekten finns kvar än i dag vilket gjort att jag aldrig nekat till brott jag begått.
Nu är inte pizzaknådande en lösning på problemet men jag köper att det är en del av en lösning medan hårda straff skapar värre kriminella.
Citera
2026-04-24, 15:31
Avslutad
Det är ju väldigt svårt få respekt från någon om du inte visar auktoritet. Det som funkar allra bäst är ju om man kan få ungarna att veta om att det blir j-la konsekvenser om du begår brott. Om man nu fängslade 13 åringar och skolklasser i grundskolan fick besöka dessa fängelser och de intagna… fick de då se dessa 13 åringar ha det riktigt tufft och vistelsen verkar mardrömslik. Nog vore det väl troligare att de tog intryck att här vill jag absolut inte hamna än; 17 det är ju nicare här i fängelset om jag knäpper en gubbe, än i min vanliga skola…hmm, trevligt! Jag har i vart fall sett gränsdragning och riktigt tuff inställning som någon man lyssnar på och har respekt för, när man varit dum, än nån som nästan kryper av snällhet. Det blir ju fel signaler. Sen tror jag att nån 13 åring som dödat någon eller har inget samvete för göra ett sådant försök. Det barnet/ungdomen kommer aldrig bli i ordning resten av livet. I vart fall den stora merparten. Oavsett åtgärder. Man är redan för psykiskt skadad.
Senast redigerad av DrGiggles 2026-04-24 kl. 15:39.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in