Citat:
Ursprungligen postat av
bomben79
Vad säger folket på flashback, är S:s strategi i Malmö vägen att gå istället för hårda straff?
Jag fick precis ett sms från en polare som bor med fru och barn i filipinerna. Där får de flesta ungarna sommarlov eller "summer classes" beroende på vad deras studieresultat är. Någonstans så måste man belöna bra incitament över walla kompis-kompis gullande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bajsmoderatorer
Sluta skjut band, hoppborg, pizza, fritidsgårdar och föreningar som hustlar bidrag o rekryterar... Vi har varit naiva? Handhjärtan? Sverige bygger inga murar? Vinst på sikt?
"Hade vi bara kört på Legoland direkt så hade vi inte behövt gör allt det här."
Citat:
Sara Capions tal rinner snabbt som en vårflod. Hon är chef på ”Tegelhuset”, Rosengårds fritidsgård. Det bultande hjärtat i ett stort nätverk av människor, föreningar, kyrkor, moskéer och myndigheter som ska göra Rosengård tryggt för barn och unga.
Det är sant att det krävs en by för att fostra ett barn men jag förstår bara inte att de själva inser att tidigare generationer inte behövde det där för att vara normala människor? En 12 årig version av mig idag hade kastat matteboken över axeln för att baka pizza med snutarna.