2026-04-28, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormivattenglas
Bara lugn, SD massimporterar indier så någon brist lär det inte bli.
Precis på samma sätt som USA massimporterar indier och kineser. Vissa utlänningar är populärare än andra.
Citera
2026-04-28, 11:49
Medlem
Pinoputchins avatar
Här finns folk som slaktar, mördar och våldtar utan att bli utvisade och på samma utvisar dom någon pga fortförning, vafan...
Citera
2026-04-29, 12:21
Medlem
zerocolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Som kort kommentar till detta skulle jag vilja se bevis på att den finska bötes-varianten med skyhöga böter fungerar? Dvs får ner farten. På samma sätt om man skulle bli mer nitiskt.

Att bygga rondeller fungerar däremot alltid och får ner farten. I Malmö där jag bott byggde de rondeller överallt. Det beror på att Malmö-bilisten var Sveriges sämsta. Vilket i sin tur berodde på de otroligt långa fina raka vägarna.

Det är väl snarare så att antalet trafikdöda minskat till den minsta siffran någonsin och då blir det något slags krypskytte för att få ner dem ännu mer och i slutändan måste man förbjuda cyklar och motorcyklar för det dör ganska många på dem per km jämfört med bilar, som är det säkraste sättet att färdas.

Alla hastighetsmätare har 10% pålagt och polisen lägger på 10% till så det går alltså utmärkt att köra 15 km/h fortare utan att vala lagbrytare. Vilket jag provat med ett realtidstest i 40 år. Och bra är väl det. Genom att köra 10% snabbare så har jag sparat 1000-tals timmar i meningslös krypkörning som jag kan använda på FB.

Utvisning funkar ju inte heller, så det kan ju vara så att vissa inte kan låta bli att köra för fort. Och det är rätt många.
Kanske ett tecken på att höga böter inte heller funkar för vissa.
Jag tycker de är dåliga medborgare då och borde få betala för det.
Kanske med att de får en sämre ljudisolerad bil ett tag som straff?
Eller att de vore tvungna att ha en farträdd passagerare med sig som måste kissa var tionde mil?
Kul att tänka utanför boxen.
Citera
2026-04-29, 12:52
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerocola
Utvisning funkar ju inte heller, så det kan ju vara så att vissa inte kan låta bli att köra för fort. Och det är rätt många.
Kanske ett tecken på att höga böter inte heller funkar för vissa.
Jag tycker de är dåliga medborgare då och borde få betala för det.
Kanske med att de får en sämre ljudisolerad bil ett tag som straff?
Eller att de vore tvungna att ha en farträdd passagerare med sig som måste kissa var tionde mil?
Kul att tänka utanför boxen.
Hehe de kunde få sin sportbil utbytt mot en Renault Twingo i 6 månader. Rimligt straff, hårt men rättvist.
Citera
2026-04-29, 17:49
Medlem
RomernasKungs avatar
Framgent kanske det ska räcka med en fortkörningsbot eller en p-bot. Vad som än krävs för att fördriva mörkret...
Citera
2026-05-05, 17:55
Medlem
zerocolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Hehe de kunde få sin sportbil utbytt mot en Renault Twingo i 6 månader. Rimligt straff, hårt men rättvist.

Ja, det finns bilar som är mer som ett straff än en tillgång. Skulle nog också kunna räkna upp ett antal märken och modeller som jag personligen har fått uppleva. Men det kanske är mig det är fel på. Tack, känns lite bättre att inte vara ensam om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in