2026-04-25, 10:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
FFinns ingen rätt och fel ände alla sska ut.

Vi måste bara få igenom en grundlagsändring sså vi kan riva medborgarsskap sedan måste vi naturligtvis försvåra att få ett, nu får ju för fan folk som riskerar utvisning medborgarskap när de sitter häktade.

Mjo.

Tumme upp för namnet, Fedor är kung.
Citera
2026-04-25, 11:07
Medlem
zerocolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag har kört bil i 40 år och inte en enda gång i mitt liv fått fortkörningsböter. Jag ligger alltid på exakt 15km över hastigheten så jag är inte en bromskloss.

Å andra sidan finns det ju massor med artiklar om våldtäktsmän som inte utvisas och naturligtvis utmärker sig nitiska svenska byråkrater på ett extremt sätt genom att sila mygg och svälja kameler. Eftersom vett saknar bland svenska jurister så är man alltid utsatt för en total slumpmässighet.

Om du ligger 15 över så är det konstigt att du inte har fått böter. Möjligt att din hastighetsmätare är av glädjemätare-typen.
Opel?
Men visst, alla vet ju att det går att undvika böter genom att köra lagligt vid hastighetskontroller och fartkameror.
Grejen är ju att han har gjort något som varenda en gör, eller i alla fall hittills har gjort.
För de nya civila trafikövervakningsbilarna som är på väg ut kommer på samma sätt som i Storbritannien kunna mäta hastighet och ge tillräckliga bevis för böter bara du kör förbi.
Jag tänker att det är en kommande trend, fortkörningsböter kanske blir lika höga som i Norge och Finland framöver, och övervakning och kontroll över oss undersåtar är ju något statens företrädare gillar.
Samtidigt är det inte så dumt med ordning och reda i trafiken, det är ju lite av vilda västern på sina håll, vilket man ju kan tycka om man ser på en del olyckor som har hänt
och när man blir omkörd i 180 på vajerräckesväg eller på 70-sträckor vid plankorsning.
Ett fenomen är att det nästan har gått deflation i hastighetsgränser. Det är 80/40/30 istället för 90/70/50 så man har fått bygga fartgupp och rondeller överallt eftersom folk verkar ha tappat respekten för skyltarna.
Jag förstår vad norrmännen går igenom mentalt som gasar på för att vägarna är bredare här och böterna är låga jämfört med vad de är vana vid.
För att inte tala om hur en indier antagligen känner sig som är van vid riktigt dåliga vägar.
Det som är intressant är att bilarna har blivit tystare och bättre, och biltillverkarna marknadsför säkerhet.
Det kändes som att folk började köra för fort rutinmässigt när Saab 9000 och Volvo 740 kom ut på vägarna, hyllades som krocksäkra och faktiskt var relativt sköna att åka i 90-110.
För att inte tala om att sitta i en tysk premiumvagn som är byggd för Autobahn, det är svårt att inte bli fartblind med en sådan.
Det är helt enkelt så att bilarna är för bra för att folk ska kunna bedöma riskerna med hög hastighet korrekt.
Egentligen borde man någon gång i körkortsutbildningen få tillfälle att simulera en panikbromsning utan ABS med en stötig racebil fullproppad med en last av bandäck, öppet luftfilter, raka rör och rakskurna kugg utan isolering och öronproppar i 110 på dålig väg för att kunna uppleva vad det egentligen är den vanliga lyxbilen håller på med när man sitter där i sin mjuka läderstol och tycker att man glider fram. Det är samma krafter, men en annan konstruktion som är gjord för att ta bort allt det där racebilen är gjord för att förmedla som information. Dels får man en respekt för hur bra all teknik är på det den gör, och dels hur beroende man är av att allt fungerar som det ska om det skulle gå åt helvete. Egentligen skulle folk kanske få uppleva hur det är att krocka någon gång och se hur biljäveln bara fortsätter hur långt som helst. Och hur INTE kul det är att gå med smärtor i kroppen resten av livet.
Citera
2026-04-25, 11:42
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerocola
Om du ligger 15 över så är det konstigt att du inte har fått böter. Möjligt att din hastighetsmätare är av glädjemätare-typen.
Opel?
Men visst, alla vet ju att det går att undvika böter genom att köra lagligt vid hastighetskontroller och fartkameror.
Grejen är ju att han har gjort något som varenda en gör, eller i alla fall hittills har gjort.
För de nya civila trafikövervakningsbilarna som är på väg ut kommer på samma sätt som i Storbritannien kunna mäta hastighet och ge tillräckliga bevis för böter bara du kör förbi.
Jag tänker att det är en kommande trend, fortkörningsböter kanske blir lika höga som i Norge och Finland framöver, och övervakning och kontroll över oss undersåtar är ju något statens företrädare gillar.
Samtidigt är det inte så dumt med ordning och reda i trafiken, det är ju lite av vilda västern på sina håll, vilket man ju kan tycka om man ser på en del olyckor som har hänt
och när man blir omkörd i 180 på vajerräckesväg eller på 70-sträckor vid plankorsning.
Ett fenomen är att det nästan har gått deflation i hastighetsgränser. Det är 80/40/30 istället för 90/70/50 så man har fått bygga fartgupp och rondeller överallt eftersom folk verkar ha tappat respekten för skyltarna.
Jag förstår vad norrmännen går igenom mentalt som gasar på för att vägarna är bredare här och böterna är låga jämfört med vad de är vana vid.
För att inte tala om hur en indier antagligen känner sig som är van vid riktigt dåliga vägar.
Det som är intressant är att bilarna har blivit tystare och bättre, och biltillverkarna marknadsför säkerhet.
Det kändes som att folk började köra för fort rutinmässigt när Saab 9000 och Volvo 740 kom ut på vägarna, hyllades som krocksäkra och faktiskt var relativt sköna att åka i 90-110.
För att inte tala om att sitta i en tysk premiumvagn som är byggd för Autobahn, det är svårt att inte bli fartblind med en sådan.
Det är helt enkelt så att bilarna är för bra för att folk ska kunna bedöma riskerna med hög hastighet korrekt.
Egentligen borde man någon gång i körkortsutbildningen få tillfälle att simulera en panikbromsning utan ABS med en stötig racebil fullproppad med en last av bandäck, öppet luftfilter, raka rör och rakskurna kugg utan isolering och öronproppar i 110 på dålig väg för att kunna uppleva vad det egentligen är den vanliga lyxbilen håller på med när man sitter där i sin mjuka läderstol och tycker att man glider fram. Det är samma krafter, men en annan konstruktion som är gjord för att ta bort allt det där racebilen är gjord för att förmedla som information. Dels får man en respekt för hur bra all teknik är på det den gör, och dels hur beroende man är av att allt fungerar som det ska om det skulle gå åt helvete. Egentligen skulle folk kanske få uppleva hur det är att krocka någon gång och se hur biljäveln bara fortsätter hur långt som helst. Och hur INTE kul det är att gå med smärtor i kroppen resten av livet.
Som kort kommentar till detta skulle jag vilja se bevis på att den finska bötes-varianten med skyhöga böter fungerar? Dvs får ner farten. På samma sätt om man skulle bli mer nitiskt.

Att bygga rondeller fungerar däremot alltid och får ner farten. I Malmö där jag bott byggde de rondeller överallt. Det beror på att Malmö-bilisten var Sveriges sämsta. Vilket i sin tur berodde på de otroligt långa fina raka vägarna.

Det är väl snarare så att antalet trafikdöda minskat till den minsta siffran någonsin och då blir det något slags krypskytte för att få ner dem ännu mer och i slutändan måste man förbjuda cyklar och motorcyklar för det dör ganska många på dem per km jämfört med bilar, som är det säkraste sättet att färdas.

Alla hastighetsmätare har 10% pålagt och polisen lägger på 10% till så det går alltså utmärkt att köra 15 km/h fortare utan att vala lagbrytare. Vilket jag provat med ett realtidstest i 40 år. Och bra är väl det. Genom att köra 10% snabbare så har jag sparat 1000-tals timmar i meningslös krypkörning som jag kan använda på FB.
Citera
2026-04-25, 12:21
Medlem
Utvisa de som sköter sig och gulla med kriminella klan-muslimer. Jo det känns igen i svensk politik från 7-klövern.
Citera
2026-04-25, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Dessa typer har svenskt medborgarskap, det är därför de får stanna.

Långt ifrån alla.
Citera
2026-04-25, 13:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Guldner.Spessart
Trots att de skapat arbetstillfällen och engagerat sig lokalt genom att sponsra föreningar, hotas nu parets framtid i Sverige.
För vilka har de skapat arbetstillfällen? De youtube-klipp jag glor på från tid till annan tjatar alltid om att indier endast anställer indier. Är det så i detta fall också?
Citera
2026-04-25, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
För vilka har de skapat arbetstillfällen? De youtube-klipp jag glor på från tid till annan tjatar alltid om att indier endast anställer indier. Är det så i detta fall också?
Det vet jag inte, du får gå och kolla i affärerna.
Citera
2026-04-25, 13:38
Avstängd
Citat:
Indier är ganska lika judar gör bara affärer och hjälper och anställer bara andra Indier se även hur det tex blivit på google.
Citera
2026-04-25, 13:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
Indier är ganska lika judar gör bara affärer och hjälper och anställer bara andra Indier se även hur det tex blivit på google.
Ja, det är det intrycket man får när man kollar youtube/google men är det sant? Hur är det i detta fall? Finns väl någon från aktuell stad som vet hur det står till.
Citera
2026-04-25, 14:07
Medlem
Är rubriken inte felaktig?
Det är väl inte utvisning när uppehållstillsteåndet tar slut?
Citera
2026-04-25, 14:32
Avstängd
Citat:
Ja, det är det intrycket man får när man kollar youtube/google men är det sant? Hur är det i detta fall? Finns väl någon från aktuell stad som vet hur det står till.
Du kan ju kolla på indiernas intåg på google i kanada och australien tex så ser du attg de ligger till så.

Det är deras strategi ta över värden.

Säger det igen indien kan ge alla länder en miljon indier och ändå han en miljard kvar i indien
Citera
2026-04-25, 14:33
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagden
Ja vinst efter allting, inkl lön. Verkligen inte alla som kan ta ut löner så fort efter start, inkl extremt många svenskar.

Jag skulle klassa dem som framgångsrika. Du måste skilja på FRAMGÅNGSrik och PENGArik. Du är medveten att dem har tagit ut lön på 591 961 kr och bidragit till statens kassa och har säkert ett bra liv där dem bor?

Men du kikade bara säkert fort och sket i att öppna den detaljerade PDFen på allabolag.se eller vilken sida du nu använde.

Du förstår att dem ex skulle kunna ta mindre lön och då få mer resultat på sista raden och faktiskt kunna få ner skatter genom utdelningar (enbart 20% på vissa summor) men nej det gjorde dem inte.

Det här är verkligen varför det rekommenderas att gå gymnasiet.

För det första, så jag behöver inte titta djupare än omsättning och vinst eftersom vinstmarginalen på matvaror är mycket låg. En omsättning på 4 miljoner, när nästan allt går till varuinköp, kan inte ge annat än en skitlåg bruttovinst. (Alltså stor skillnad mot att ha en omsättning på 4 miljoner i ett bolag utan höga varukostnader, t.ex. om man är konsult, jurist, etc.) Så dom siffrorna säger egentligen allt jag behöver veta.

Jag är medveten om att bolaget har en lönekostnad på 591 961 kr TOTALT FÖR ALLA ANSTÄLLDA I BOLAGEET FÖRE SKATT. Han påstår också att det är 5-9 anställda.

Omsättning på 3.78 miljoner och kostnad för varor på 2.74 miljoner ger en vinstmarginal på 27%. Det blir 1 miljon kronor för hela året, 83 000 kr i månaden.

83 000 kr i månaden som ska täcka hans lön, hans frus lön, eventuella andra anställdas löner, lokalhyra, el, reklam, inventarier, kostnader för banktjänster och korttransaktioner, o.s.v. o.s.v.

Personalkostnad 591 000 kr / 12 månader = 49 000 kr.

Av dessa så ska minst 12 000 kr till staten i arbetsgivaravgift så blir en utbetalningsbar lön på 37 000 kr / månad. TOTALT FÖR ALLA ANSTÄLLDA.

Det är inte heller arbete på 40 timmar i veckan. Eftersom han har öppet 7 dagar i veckan. Enligt Google har han öppet 66 timmar i veckan; måndag till fredag 10 timmar, lördag 9 timmar och söndag 7 timmar.

Absolut mest konservativt räknat. Förutsatt att han bara jobbar själv hela tiden och har 0 andra anställda och bara jobbar 66 timmar i veckan själv, så han får ut hela lönekostnaden på 37 000 kr i månaden, så skulle han tjäna 129 kr i timmen.

Han tjänar mindre i timmen än en 18-åring på McDonalds.

Förutsatt att han inte behöver dela lönekostnaden med någon annan. Vilket jag misstänker att han gör. (Alltså att både mannen och kvinnan jobbar där och delar på 129 kr.)

Så nej, han kan inte ta ut mindre lön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in