2026-04-24, 15:49
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det är ju extremt jvla märkligt att man kan utvisa folk med fortkörningsböter, samtidigt som man låter mördare och våldtäktmän stanna.

Jag får inte ihop det riktigt.

Dessa typer har svenskt medborgarskap, det är därför de får stanna.
Citera
2026-04-24, 15:49
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Besök it avdelningen på Ikea Helsingborg. Indier är den största gruppen invandrare i kommunen.

Tänk på det när du besöker ikea... utan indierna hade du fått betala mer för Billy och Dvala..
Ja för oj vad mycket dyrare det hade blivit med svenska anställda, jag tror hela IKEA hade riskerat konkurs då
Citera
2026-04-24, 15:58
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Nej, tycker inte det är rimligt. Hade han stulit/snattat/ringa stöld en gång hade det varit rimligt att skicka hem. Inte för tre fortkörningar, däremot kanske han borde tänka sig för lite mer när han kör bil? Kanske inte skulle ha körkort alls?
Det låter lite som att myndigheterna inte tänkt igenom påföljderna, med det nämnt så undrar jag var fan det är för fel på företagare och den kroniska oförmågan att kunna följa trafikreglerna. Har Raja "fetast SUV (och buk)"-kör fortastmentalitet?

Det vore kanske nyttigt för Raja att ta bussen eller bli skjutsad till entreprenörssuccén i ett år eller fem?
Citera
2026-04-24, 16:04
Medlem
Glödskals avatar
Ja det är rimligt, Tom utmärkt.
Citera
2026-04-24, 16:05
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laafham
Framgångsrika indier borde få köra så fort de vill.

Ja, men hemma i Indien.
Citera
2026-04-24, 16:08
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Jag har kört bil i 40 år och inte en enda gång i mitt liv fått fortkörningsböter. Jag ligger alltid på exakt 15km över hastigheten så jag är inte en bromskloss.

Å andra sidan finns det ju massor med artiklar om våldtäktsmän som inte utvisas och naturligtvis utmärker sig nitiska svenska byråkrater på ett extremt sätt genom att sila mygg och svälja kameler. Eftersom vett saknar bland svenska jurister så är man alltid utsatt för en total slumpmässighet.
Citera
2026-04-24, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Besök it avdelningen på Ikea Helsingborg. Indier är den största gruppen invandrare i kommunen.

Tänk på det när du besöker ikea... utan indierna hade du fått betala mer för Billy och Dvala..

Importen av indier används för att pressa ner lönerna i en redan pressad bransch som hotas av AI. Ska vi behandla byggarbetare och varför inte renskötare på samma sätt?

Det finns nog hundra miljoner indier som är villiga att jobba för halva timpriset på svenska byggarbetsplatser. Tänk vilka biliga hus vi kan få!

Och renkött skulle bli vardagsmat.
Citera
2026-04-24, 16:11
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
Äntligen lite rättvisa han borde utvistas redan vid den första, eller förestten vad gör han här? det är väl inte krig i Indien
Indier finns överallt i världen och svämmar t.ex över Australien och min dotter som bor där har sett regelrätta demonstrationer mot för många indier. Vilket man enkelt inser om man ställer Indiens befolkning 1.4 miljarder mot Australiens 30M.

Vissa länders invånare borde inte släppas utanför sitt hemland. Jag tänker på Indien, Kina, Pakistan, Nigeria. Länder med regeringar som uppmuntrar överbefolkning ska inte hjälpas av övriga världen.
Citera
2026-04-24, 16:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Indier finns överallt i världen och svämmar t.ex över Australien och min dotter som bor där har sett regelrätta demonstrationer mot för många indier. Vilket man enkelt inser om man ställer Indiens befolkning 1.4 miljarder mot Australiens 30M.

Vissa länders invånare borde inte släppas utanför sitt hemland. Jag tänker på Indien, Kina, Pakistan, Nigeria. Länder med regeringar som uppmuntrar överbefolkning ska inte hjälpas av övriga världen.
är enig Indien kan ge varje land i värden en miljon indier och ändå ha en miljard indier kvar i indien.

Finns fler exempel kanda där har de spridit sig som en sjukdom med, samt att de har tagit över hela google det är i princip bara indier som jobbar där då de endast anställer andra indier.

Sverige har ju skrivit under avtal med indien nu att hur många indier som helst ska få komma hit och studera blir ganska intressant se när de tar över alla våra högskolor och universitet, eller inte
Citera
2026-04-24, 16:26
Medlem
grungewhores avatar
Än en gång bevisar myndigheter att de använder minsta motståndets lag, och utövar aktivism för de som de själva ömmar för.

Unga människor, barn rentav, och människor från länder som inte har "ömmande kvalitet" utövar man nitiskhet för att upprätta en illusion om att följa direktiv.

Sossefieringen av svenska myndigheter måste rensas ut. Eller så kan vi göra tjänstemännen personligt ansvariga för de monster de låter vara kvar utan att blinka, med vaga motiveringar.
Citera
2026-04-24, 16:35
Medlem
slemhogs avatar
Vad gör ens indiern här, varför? Det finns 1 miljard indier, stora delar fattiga. Ska alla de få komma till Sverige inkl alla andra fattiga afrikaner för de har de svårt? Att köra för fort och torska 3 ggr visar på en systematisk grundläggande laglöshet. Han borde blivit utslängd redan innan fortkörningarna.
Citera
2026-04-24, 17:06
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
Finns fler exempel kanda där har de spridit sig som en sjukdom med, samt att de har tagit över hela google det är i princip bara indier som jobbar där då de endast anställer andra indier.

Men Google uppfanns utav en ryss. Sergey Brin, Сергей Михайлович Брин, inte av indier.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sergey_Brin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in