Citat:
Ursprungligen postat av
Gbggenius
Jag skulle vilja påstå att gruppen kvinnor har varit ett ökande problem sedan slutet av 50 talet
Kvinnnors brottslighet har ökat med flera hundra procent. Och sista tiden verkar kvinnor har blivit mer delaktiga i grövre brottslighet. En liten andel kvinnor men en problematisk grupp.
Förenklat kan en säga att när vi höjer nivån för vad som är brottsligt så blir andelen kvinnnor större vad gäller misstänkta.
Det här är troligtvis varför en del radikalfeminister inte vill ha en jämställd lag vad gäller hatbrott och kön. Eller en lagstiftning om psykisk misshandel.
För att det kommer innebära att andelen kvinnnor som är misstänkta och dömda kommer vara hög.
för att ursprungssiffran varit så extremt låg ja.
men, det är fortsatt män som är överväldigande dominerande inom alla former av våld och brottslighet, överallt i världen.
Och nu blu jag fan trött på dig, jag har precis suttit i ex. antal inlägg och bevisat för dig att tolkningen att dessa jurister m.m vill att hatbrottet ska ändras med "kvinnor" istället för "kön" är ett rent påhitt.
Högst troligt för att den typen av vinklingar på artiklar gör att X antal fler triggas att klicka på dem.
När de handlar om hat, diskriminering, förtryck etc....avseende kön, så är inte män de stora offren, utan fortsatt kvinnor, vad nu än div. antifeminsiter försöker lägga upp det, så är inte män förtryckta av kvinnor på samhällsnivå.
Alltså kommer det vara mest kvinnor som denna ev. nya tillägg till hatbrottslagen med "kön" kommer gälla.