2026-05-15, 17:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
För några inlägg sedan skrev du att feminismen är demokratisk samtidigt som vi alla vet att det är de som kallar sig feminister som jobbat för jmf lagen som i praktiken gjort saker som tex negerboll om inte olagligt så åtminstone i det närmaste ett tabubelagt ord.

Var det bara feministerna som ville ändra från "negerboll" till chokladboll?

Vad har du annars för gigantiska lyxproblem? Blåste vinden lite för hårt på dig idag? Eller blev kaffet en aning för svagt? Asfalten var kanske lite för hård att gå på? Konstigt att där inte kan komma nån kommunanställd och fläkta din panna och lägga ut mjuka filtar framför dig att gå på.
Citera
2026-05-15, 19:39
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Japp!
Det är exakt samma socialkonstruktivistiska destruktivitet.
Sedan dess har negerproblemen fullständigt exploderat dessutom.
Helt fantastiskt att få se.

Värdegrunden omfattar det mesta som kräver totalt hål i huvudet för att acceptera.

Vi som är "vassa" och "hårda" drabbas sällan/aldrig av era egenskapade/konstruerade negerproblem. Det roligaste är att just ni står välförtjänt i skottlinjen när negrerna behöver kompensera för att ha åkt på pumpen med en av oss och är frustrerade. Då saknar ni dessutom språk och kultur för att hantera det.
Fantastiska tider.
Citera
2026-05-15, 22:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Japp!
Det är exakt samma socialkonstruktivistiska destruktivitet.
Sedan dess har negerproblemen fullständigt exploderat dessutom.
Helt fantastiskt att få se.

Värdegrunden omfattar det mesta som kräver totalt hål i huvudet för att acceptera.

Vi som är "vassa" och "hårda" drabbas sällan/aldrig av era egenskapade/konstruerade negerproblem. Det roligaste är att just ni står välförtjänt i skottlinjen när negrerna behöver kompensera för att ha åkt på pumpen med en av oss och är frustrerade. Då saknar ni dessutom språk och kultur för att hantera det.
Fantastiska tider.

Såja, lugn o fin nu Mr Scrooge, du dör inte av att visa andra en gnutta hänsyn
Citera
2026-05-16, 08:25
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:

Vad har du annars för gigantiska lyxproblem? Blåste vinden lite för hårt på dig idag? Eller blev kaffet en aning för svagt? Asfalten var kanske lite för hård att gå på? Konstigt att där inte kan komma nån kommunanställd och fläkta din panna och lägga ut mjuka filtar framför dig att gå på.
Nu tar du till din special igen, trams och personangrepp såfort dina argument inte räcker till.
Så du anser alltså att feminismen är en demokratisk rörelse?
Citera
2026-05-16, 08:32
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:

Vad är det du syftar på, vad är det du har fått för dig att jag vill förbjuda?
Bla användning av ordet neger och diskussioner om att förintelsens storlek är väldigt överdriven, varför måste vissa saker förbjudas?
Du har uppenbarligen själv fördommar och använder kränkande språkbruk hur kan det komma sig att det är ok?
Hur vet man vilka fördommar och kränkningar som är ok?
Framför allt vem ska bestämma över detta i en demokrati?
Citera
2026-05-16, 09:32
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Såja, lugn o fin nu Mr Scrooge, du dör inte av att visa andra en gnutta hänsyn

Jag visar/tar hänsyn till alla faktorer och belönas därefter.
Mitt konto var upp 21,75% igår, för i år. Bara ett exempel.
För ca. en månad sedan betalade jag enorma fakturor för en långsiktig investering. Den utgiften är helt täckt av vinsterna från min hänsyn.

Att era jurister försöker använda rättsväsendet som erat radikalpoliticerade vapen kommer att bita er och hela det radikalpoliticerade etablissemanget i arslet, nå djävulskt.
Och jag kommer att vara här för det.
Det svenska rättsväsendet är redan satt ur spel/komprometerat(funktionellt sett).

Det är så jävla skönt att ha gjort bra analyser i tid och bra val i bättre tid.
Citera
2026-05-16, 10:29
Avslutad
Citat:
Nu tar du till din special igen, trams och personangrepp såfort dina argument inte räcker till.
Så du anser alltså att feminismen är en demokratisk rörelse?

Jag har svårt för att ta dig på allvar. Det går inte att ta en man på allvar som sitter och gnäller över att han inte får säga "negerboll"

Ja, jag anser att feminismen och den tidigare kvinnosakskampen går hand i hand med den demokratiska ideologin.

Citat:
Bla användning av ordet neger och diskussioner om att förintelsens storlek är väldigt överdriven, varför måste vissa saker förbjudas?
Du har uppenbarligen själv fördommar och använder kränkande språkbruk hur kan det komma sig att det är ok?
Hur vet man vilka fördommar och kränkningar som är ok?
Framför allt vem ska bestämma över detta i en demokrati?

Får du inte lov att säga att 250 000 människor gasades under 2a världskriget? Det uppstår troligen diskussioner beroende på i vilket sammanhang du säger det, men jag är 100% säker på att du får lov att säga det.

Vem har sagt att det är ok att jag har fördomar?

För någon som inte kan nån historia så förstår jag att det kan vara snårigt. Börja med att fråga din chef vad man får lov och inte får lov att kalla sina kollegor på ditt jobb tex. Det skulle kunna vara en bra fingervisning. Utöver detta är yttrandefriheten väldigt generös, iallafall här i Sverige. Du får lov att kritisera politiker, kungahuset, poliskåren, med mera med mera hur mycket du vill. Sålänge du inte mordhotar dem och börjar bygga bomber därhemma.
Citera
2026-05-16, 10:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Jag visar/tar hänsyn till alla faktorer och belönas därefter.
Mitt konto var upp 21,75% igår, för i år. Bara ett exempel.
För ca. en månad sedan betalade jag enorma fakturor för en långsiktig investering. Den utgiften är helt täckt av vinsterna från min hänsyn.

Att era jurister försöker använda rättsväsendet som erat radikalpoliticerade vapen kommer att bita er och hela det radikalpoliticerade etablissemanget i arslet, nå djävulskt.
Och jag kommer att vara här för det.
Det svenska rättsväsendet är redan satt ur spel/komprometerat(funktionellt sett).

Det är så jävla skönt att ha gjort bra analyser i tid och bra val i bättre tid.

Ja det är bra mr Scrooge, håll koll på varenda krona och släpp inte in någon, de vill bara ha o ha o ha.
Citera
2026-05-16, 17:06
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Jag har svårt för att ta dig på allvar. Det går inte att ta en man på allvar som sitter och gnäller över att han inte får säga "negerboll"

Ja, jag anser att feminismen och den tidigare kvinnosakskampen går hand i hand med den demokratiska ideologin.

Får du inte lov att säga att 250 000 människor gasades under 2a världskriget? Det uppstår troligen diskussioner beroende på i vilket sammanhang du säger det, men jag är 100% säker på att du får lov att säga det.

Vem har sagt att det är ok att jag har fördomar?

För någon som inte kan nån historia så förstår jag att det kan vara snårigt. Börja med att fråga din chef vad man får lov och inte får lov att kalla sina kollegor på ditt jobb tex. Det skulle kunna vara en bra fingervisning. Utöver detta är yttrandefriheten väldigt generös, iallafall här i Sverige. Du får lov att kritisera politiker, kungahuset, poliskåren, med mera med mera hur mycket du vill. Sålänge du inte mordhotar dem och börjar bygga bomber därhemma.
Jo men feminister vill ju kvotera in kvinnor och hucklen, dom lobbade hårt för hmf lagen vilket är en grov kränkning av yttrandefriheten.
Att man hotar mm faller utanför denna frihet såklart.

Jag har ett soltecken från sanskrit väl synligt på kontoret, många som sett det ska börja bli kränkta o andras vägnar. Fastän man berättar vad det är så kan feministerna inte kontrollera sig.
I en demokrati har man åsikts och yttrandefrihet, man kan inte ha det med undantag vilket Sverige har samtidigt som politikerna låtsaa som att vi har demokrati så länge dom håller sig kvar i riksdagen och kan dega sig genom livet.
Citera
2026-05-16, 17:31
Avstängd
Knivur-273s avatar
Mitt ex. är inte så värst feministisk. Hon känner sig trygg som kvinna, men även kunskaper som att tända elden, eller att göra något på bilen som får den att gå.
Senast redigerad av Knivur-273 2026-05-16 kl. 17:33.
Citera
2026-05-16, 17:33
Avslutad
Citat:
Jo men feminister vill ju kvotera in kvinnor och hucklen, dom lobbade hårt för hmf lagen vilket är en grov kränkning av yttrandefriheten.
Att man hotar mm faller utanför denna frihet såklart.

Ja ok.

HMF lagen är inte en grov kränkning av yttrandefriheten.

Citat:
Jag har ett soltecken från sanskrit väl synligt på kontoret, många som sett det ska börja bli kränkta o andras vägnar. Fastän man berättar vad det är så kan feministerna inte kontrollera sig.

Ja det gamla soltecknet/hjulet är vackert, synd att det kapades och svärtades ner av nazisterna, iallafall för oss europeer. Japaner med flera använder det ju fortfarande flitigt när de vill önska någon välgång.

Hur kan dina kollegor inte kontrollera sig efter att du berättat för dem?

Citat:
I en demokrati har man åsikts och yttrandefrihet, man kan inte ha det med undantag vilket Sverige har samtidigt som politikerna låtsaa som att vi har demokrati så länge dom håller sig kvar i riksdagen och kan dega sig genom livet.

Vi hade inte haft någon demokrati utan vissa undantag och lagar.
Citera
2026-05-17, 08:03
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ja ok.

HMF lagen är inte en grov kränkning av yttrandefriheten.

Ja det gamla soltecknet/hjulet är vackert, synd att det kapades och svärtades ner av nazisterna, iallafall för oss europeer. Japaner med flera använder det ju fortfarande flitigt när de vill önska någon välgång.

Hur kan dina kollegor inte kontrollera sig efter att du berättat för dem?

Vi hade inte haft någon demokrati utan vissa undantag och lagar.
HMF är absolut en av de grövsta kränkningarna vi har av våra rättigheter.
Bakgrunden är ett FN förslag, som tack och lov inte tagit sig igenom fullt ut, än, som går ut på att helt förbjuda kritik av immigranter och även gör bruket av ordet flykting till ett tabu, typ neger då det av vissa anses ha negativ klang.
Allt orkestrerad av Israel för att påfyllningen av Mena och annat civiliserat ska gå smidigare.

De som inte kan kontrollera sig efter att ha sett mitt soltecken är de som från steg ett redan tolkat och bestämt sig för vad och varför detta tecken används.
Dom har sin uppfattning klar och ingen logik biter för dom har bestämt sig och vet bäst. Ibland kallas dom för rabiata kärringar ibland feminister men det är ofta det samma, lite som många här på forumet där faktaresistensen är hög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in