2026-04-23, 21:57
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Det var absolut inget solklart fall. Man hade att pröva Utlänningslagens bestämmelser om anknytning, EKMR bestämmelser om rätten till privat- och familjeliv samt FN:s Barnkonvention. Man kunde då konstatera att den tilltalade hade permanent uppehållstillstånd, kom till Sverige när han var 16 år gammal, att han sedan ankomsten till Sverige endast haft begränsad anknytning till hemlandet Irak, att han talar flytande svenska och har varit etablerad på den svenska arbetsmarknaden i 10 år. Men framförallt att han hade en 6-årig dotter, som är svensk medborgare, som han träffar regelbundet.
Solklart att dottern klarar sig bättre utan pappan.
Brottet han har begått är allvarligare än att förbise någon slags rätt till att träffa unge behov. Här har man öppet mål att rensa upp, men skiter i det. Så jävla ansvarslöst.
Citera
2026-04-23, 22:00
Medlem
Alla vet förstås vad detta beror på.
Jag tycker dock synd om de som sköter sig och gör ett bra jobb men blir misstänkliggjorda bara för att de är invandrare. Ungefär som med män i förskolor.
Citera
2026-04-23, 22:09
Avstängd
otellos avatar
SVD Ledarredaktionen tog upp detta i förra fredagspodden, jag tror dom landade i att det i mångt och mycket handlade om dominansbeteende och hatbrott.
Citera
2026-04-23, 22:14
Medlem
Kapitalistkalles avatar
En våldtäkt ska alltid innebära utvisning. Den som tycker nåt annat är dum i huvudet.
Citera
2026-04-23, 22:16
Medlem
Ograsts avatar
Det här personer som känner total frånkoppling avseende empati vad gäller konsekvenserna för deras vedervärdiga handlingar.
Citera
2026-04-23, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somali-Hen
Inom hemtjänsten och äldrevården begås nu väldigt många våldtäkter.

Länk om hur omfattande det har varit de senaste 5 åren:
https://www.senioren.se/nyheter/gigantiskt-morkertal-manga-aldre-valdtas-i-hemmet/

Citat
"400 anmälningar mellan 2021-2026"..

"Våldtäkter mot äldre kvinnor begångna av hemtjänstpersonal i den utsattas hem kan vara ett mycket större och mer utbrett problem än vad som är känt."

Exempel på enskild händelse med dom:
Man dömdes för våldtäkt av 100 åring. Han slapp utvisning:
https://www.varldenidag.se/nyheter/hemtjaenstanstaelld-som-valdtog-100-aring-slipper-utvisning-vaecker-reaktioner/898390

Citat:

"Mannen döms till fyra års fängelse för våldtäkt. Åklagaren hade även yrkat på utvisning för mannen, men tingsrätten anser att hans anknytning till Sverige väger tyngre."

Vad är orsaken till detta haveri? Är det Stefan Lövfens gossepöjkar som är i farten? Det har exploderat i omfattning

Moderaternas massinvandring är svaret
Citera
2026-04-23, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rogare.pontare
Yep men man får det man röstar på. Kan bara hoppas att 100 åringen var en V eller S
Eller ännu hellre en M- M som i massinvandring.
Citera
2026-04-23, 22:34
Medlem
det är djur vi pratar om här och det borde vara skjutpengar på asen
Citera
2026-04-23, 22:39
Medlem
Somali-Hens avatar
Citat:
1. Haha all respekt för dig. Men du förstår nog själv hur din "ställning" blir i denna debatten när jag poängterar att det inte bara är personer med utländsk bakgrund som begår dessa övergrepp och ger exempel från verkligheten (SR-länk, FB-grupp, domar/FUP) och du svarar: "Löjligt". Bättre kan du :-)

2. Studierna som gjorts på ämnet visar att det i många fall av övergrepp mot äldre handlar om en hypersexualitet som även är gränslös i frågan om ålder. Ofta kan detta kopplas ihop med drivkraften att känna sexuell tillfredsställelse, där den äldre blir en kompensation för att man t ex har svårt att få till sexuell intimitet med andra jämnåriga. Det kan också handla om andra faktorer som spänning och att man vill göra det förbjudna. Ibland handlar det också om faktorer som makt, kontroll och sadism där vederbörande har en attraktion för att det inte finns samtycke. Men det kan också handla om gerontofili, vilket är att man tänder på äldre personer. Dvs motsvarigheten till pedofili. Fråga: Skulle sådana här (biologiska, genetiska och psykiatriska) faktorer inte ha funnits före massinvandringen?

3. Jag är man och har aldrig importerat någon...och är heller inte "idiot" eller "PK-skadad". Om du hade satt dig ned i båten och läst vad jag skrivit här i tråden så hade du sett att jag skrivit att det i många fall varit personer med utländsk bakgrund som begått dessa brotten. Vi är alltså inte oense om det. Det enda jag tillagt är att det inte endast beror på etnicitet (läs studierna ovan) samt att det inte alltid är personer med utländsk bakgrund som begår dessa brott. Att du inte förstår detta, och inte ens kan ta till dig av konkreta exempel, tycker jag säger mer om dig än om mig.

Det är inte alltid....

Häpp... bara flyktingmigranter i 97 fall av 100.

Men låt oss betona att alla inte är invandrare...
Citera
2026-04-23, 22:50
Avstängd
Citat:
Tjenare!? Då kommer inte Sverige klara av att bedriva äldreomsorg i den omfattningen som behövs. Idag är 53% av Sveriges vårdbiträden av utländsk påbrå...
Varför gick det före vi ökade med 2,5 miljoner i invällar på tidigt 200-tal då för?
Citera
2026-04-23, 22:51
Medlem
Dundersnubbens avatar
Socialdemokraternas kärnväljare i dubbel bemärkelse. Vinsten kommer senare, håll ut!
Citera
2026-04-23, 22:55
Avstängd
Citat:
Läs: "För utan dom hade inte äldrevården fungerat".
Nej håller med dig utan våldtäkterna i hemtjänsten hade den aldrig fungerat,

tillåt mig vara fördomsfull men du är så partisk i det här så jag gissar på du inte härstammar ifrån norden, för inga här vill ha sin farmor våldtagen av abdulla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in