2026-04-24, 06:29
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softsea
Ja. Och ändå är karisma något de flesta kan få/skaffa sig.

Absolut inte karisma har man eller inte. Däremot är det vissa som har karisma men håller låg profil och inte fattar det och därför utstrålar dom inte den.
Citera
2026-04-24, 06:35
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Absolut inte karisma har man eller inte. Däremot är det vissa som har karisma men håller låg profil och inte fattar det och därför utstrålar dom inte den.
Det du argumenterar för är att karisma som egenskap är genetiskt och medfött, det vill säga något man inte kan kultivera eller utveckla. Är du verkligen säker på att det stämmer?
Citera
2026-04-24, 08:48
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Jag har beskrivits som en person med stark animalisk magnetism. Det kan inte jag hjälpa.

tycka det i märks i hur du skriva att du har jätte stark karisma som en djur jag gillar i det väldig mycket lyssna inte i kreti ock pleti
Citera
2026-04-24, 09:29
Medlem
Citat:
Hur känner ni med stark personlig utstrålning att ni blir bemötta pga er goda hållning, colgateleende och genuina intresse för andra? En känd sångare blev tydligen nerslagen pga sitt bländande leende.

Min erfarenhet är att man, om man är väldigt karismatisk, bör ignorera avundsjukan och vid akut behov tona ner utstrålningen.

Man kan bli lite trött och misstänksamma mot folk som är för mycket men inte provocerad
Citera
2026-04-24, 09:49
Medlem
fndsaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Men vad gör man då egentligen, narcissist är väl det hemskaste du kan vara, ringer man psykiatrin då eller?

Nä, du glider bara gradvis in i total irrelevans och ensamhet allt eftersom nära och kära drar sig undan. Narcissister är jobbiga att interagera med och har ofta inget av värde att bidra till en relation.

Dom TROR att dom är bäst och kämpar extremt hårt mot insikten om att inte vara det.

Vackra narcissister klarar väl sig lite bättre.. ett tag, men alla åldras ju.
Citera
2026-04-24, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gratrunkarn
tycka det i märks i hur du skriva att du har jätte stark karisma som en djur jag gillar i det väldig mycket lyssna inte i kreti ock pleti

Tack! Många säger bra saker i tråden nu. Orkar inte skriva så mycket för tillfället men njuter av att läsa det ni skrivit
Citera
2026-04-24, 11:46
Medlem
Sockerssons avatar
Det är skillnad på att ha karisma och att vara en översocial jobbig jävel med påklistrat tandkrämsleende, något TS bevisligen vägrar förstå.

Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Jag har arbetat länge som säljare,

Tackar för självrapporteringen! Säljare i synnerhet är den perfekta arketypen för det konstlade beteende TS ger uttryck för i tråden.
Citera
2026-04-24, 11:52
Medlem
Fick erbjudande om att gå en kurs i medieträning när jag var med i en klubb. Någon som testat?
Citera
2026-04-24, 11:52
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockersson
Det är skillnad på att ha karisma och att vara en översocial jobbig jävel med påklistrat tandkrämsleende, något TS bevisligen vägrar förstå.

Tackar för självrapporteringen! Säljare i synnerhet är den perfekta arketypen för det konstlade beteende TS ger uttryck för i tråden.
Ja, det är definitivt så. Men samtidigt bör man beakta att det finns undantag, även om de är få. Det finns faktiskt säljare som genuint vill att du ska få en bra och funktionell produkt utan att behöva betala överpris för den. De är kanske ungefär 1 av 100 du stöter på (kanske till och med en pessimistisk bedömning), men poängen är inte att alla säljare är giriga eller ute efter att utnyttja dig eller göra karriär på det sättet jag argumenterar emot, utan att det handlar om principen.

Jag ger dig ett utmärkt exempel: det inlägg du svarade på. Betraktade du det inte som användbart, ärligt och beskrivande? Ett argument och perspektiv som du i detta fall inte ens behövde betala för, utan kunde betrakta som sant?

Jag säljer mig som det ärliga undantaget.
Citera
2026-04-24, 12:12
Medlem
norther1s avatar
Jag brukar ändå uppskatta dessa personer då de har en tendens att liva upp stämningen oavsett sammanhang. Oftast väldigt roliga att konversera med. Men ibland kan de väl bara vara sig själva lite för mycket, vilket helt klart kan göra dem jobbiga att ha i sin närhet. Då kan det helt klart uppfattas som provocerande. Tror också att det finns ett starkt samband mellan hög karisma och ett uppskattande av att slicka penis, vilket inte brukar vara speciellt uppskattat i vissa kulturer. Är man då en neger som innehar mycket naturlig aggression och vidare har väldigt låg självbehärskning finns förstås risken att något slår slint. De flesta andra hade ju bara skrockat lite och gått därifrån.
Citera
2026-04-24, 23:59
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Tack! Många säger bra saker i tråden nu. Orkar inte skriva så mycket för tillfället men njuter av att läsa det ni skrivit

många pk bög som inte öpp-skatta rigtig charm ock karisma ock tro det är i troll men vi som är i bättre iq ock smart vet ju i bättre haha lol
Citera
2026-04-25, 10:01
Medlem
Citat:
Fick erbjudande om att gå en kurs i medieträning när jag var med i en klubb. Någon som testat?

Ingen som testat? Jag är genuint intresserad av hur det går till, ledsen att jag lät det rinna ut i sanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in