Herregud den var inte snygg.
Ser förjävlig ut. Två färger som inte passar ihop heller om det inte är en logga som är tänkt att finnas i flera färger. Skulle gissa på att det finns en feministisk certifiering bakom godkännandet av loggan.
Skulle vara intressant att höra motiveringen till varför de valde denna. Alltså vad loggan står för? Vad färgvalet står för och varför bokstaven A har valts att göras på det viset.
Det finns inte heller något unikt med den (nej att A:et lutar på det viset är inget unikt eller ovanligt). Inte den minsta lilla detalj som gör den unik. Priset för loggan är dock inget ovanligt. Bara det att jag nog hade förväntat mig något "smartare" resultat.
Att A:et lutar så konstigt finns inte heller motiverat i loggan på övrigt vis. Det framgår inte heller varför A:et ska luta så "fel". Det ser alltså helt omotiverat ut. Om de vill spela på
Avancez så fungerar inte det eftersom det är borttaget och den som ser loggan har ingen aning om det.
Vill de att det ska se konstigt ut så man fastnar för det och lägger extra energi på att läsa det så tror jag de misslyckas. Viking Line har väl gjort världens bästa (smartaste) reklam på just det viset en gång i tiden.
Vem har gjort loggan?
Loggan får ½ av 5 möjliga kalkryggar.