En lustig grupp människor i samhället är vita som leker jamaicaner. Har någon träffat på en sådan lodare någon gång?
Erfarenheter?
De har rastaflätor eller fejkat krulligt hår. Sedan försöker de prata och sjunga med jamaicansk dialekt, sån dialekt man bara har om man kommer från Jamaica eller Nigeria. Vissa, speciellt kvinnor, färgar håret svart och drar på lite brun utan sol ock.
I Sverige är väl den kändaste wiggern den käre pissluffaren Kapten Röd, även om han som tur var inte löpte linan ut.
Jag har dock inget emot reggae eller Jamaica. Men tycker att det blir lite väl mycket skämskudde när vita ska lajva, helt seriöst.
Föreställ er ett gäng blånegrer från Kongo lajva svenskt dansband.