• 1
  • 2
2006-09-12, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
Lergigan är kan läggas till gruppen milda lugnande medel (antihistaminer)..
Bens är suveräna preparat, har dock flertalet vänner som är beroende och enligt dem kan abstinensen jämställas med opiatabstinens..
Vet inte, men jag personligen tycker att antihistaminer (Lergigan, Tavegyl mm...) inte är ett dugg lugnande. De få gånger jag tar antihistaminer så är det för klåda eller åksjuka.
Citera
2006-09-12, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esrimoon
Vet inte, men jag personligen tycker att antihistaminer (Lergigan, Tavegyl mm...) inte är ett dugg lugnande. De få gånger jag tar antihistaminer så är det för klåda eller åksjuka.
Ok, men de skrivs ofta ut i lugnande/ångestdämpande syfte..
Citera
2006-09-12, 21:38
Medlem
blir det svårare att gå upp på morgonen när man har desa lungnande medel? orkar man träna ordentligt eller är man ständigt trött och pömsig?

tror nog att jag skulle fungera bättre i de flesta sociala situationer med lugnande medel.så kan man vara riktigt cool lugn och prata långsamt och fint
Citera
2006-09-13, 13:38
Citat:
Ursprungligen postat av Lex Talionis
Brukar inte beta-blockare användas mot sånt här?
Jo, just det! De glömde jag bort. Det är många som tar det inför t.ex föredrag. Min polare fick de som medicin mot social fobi. Det är egentligen en hjärtmedicin, men de verkar genom att t.ex minska puls o blodtryck, så att man blir lugnare, o man blir inte alls trött.

Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
Bens är suveräna preparat, har dock flertalet vänner som är beroende och enligt dem kan abstinensen jämställas med opiatabstinens..
Jo, visst är de jättebra, men abstinensen är som sagt inte kul...
Den sitter i mycket längre än opiatabsinens, o är lika jävlig! När jag var som mest nere, så tog jag (på egen hand införskaffade) preparat. Började med benzo, gick väl på dem i några månader, sen märkte jag att morfin, oxykodon, fentanyl o andra opiater hade ännu bättre lugnande effekt. Gick på det i 3-4 månader. Sen orkade jag inte mer.

Erkände allt o blev intagen för avgiftning, opiaterna gick på nån vecka, men kul var det ju inte. Sen ville jag skriva ut mig, iom. det rörde sig om ett illegalt missbruk, så fick man ingen nedtrappning, utan det var totalt stopp som gällde. Till slut lyckades jag tjata mig till en nedtrappning, på villkoret att jag lämnade in mina enorma mängder illegala preparat...

Så, alltså benzona var omöjliga att sluta med. Sen fick jag ny läkare, som skrev ut konstant dos åt mig, eftersom jag nästan alltid har kraftig ångest, och har som sagt fått det utskrivet i 3 år nu.

Men jag fasar inför den dagen jag skall avgiftas...
Citera
2006-09-13, 21:15
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanchez
blir det svårare att gå upp på morgonen när man har desa lungnande medel? orkar man träna ordentligt eller är man ständigt trött och pömsig?

tror nog att jag skulle fungera bättre i de flesta sociala situationer med lugnande medel.så kan man vara riktigt cool lugn och prata långsamt och fint

Jag har en dos Sobril ( benso) utskrivet att ta, och jag blir inte pömsig av dem. Talar inte heller lugnare eller så, utan blir som " vanliga" människor; Dvs. kan umgås med folk och inte ha total panik och svår ångest, tex. när telefonen ringer.

Tror inte direkt att du är aktuell för att få bensopreparat utskrivet, nix...
Citera
2006-09-13, 21:17
Medlem
DanSnows avatar
Stämmer det som det står i Fass, att man inte utvecklar tolerans mot Xanors ångestdämpande effekt, utan enbart mot den sederande effekten? Eller är det bara skitsnack?
Citera
2006-09-14, 14:25
Citat:
Ursprungligen postat av DanSnow
Stämmer det som det står i Fass, att man inte utvecklar tolerans mot Xanors ångestdämpande effekt, utan enbart mot den sederande effekten? Eller är det bara skitsnack?
Jo, du utvecklar oftast tolerans mot först den sederande effekten, och så småningom också mot den ångestdämpande (anxiolytiska) effekten.

Tycker det är mycket konstigt att det står så i FASS, alla mina läkare har sagt att Xanor slutar verka ångestdämpande i längden (vid konstant dos), jag hade dem kontinuerligt i ca ett halvår.

Det enda du inte utvecklar tolerans emot, är den muskelavslappnande (antikonvulsiva) effekten.

EDIT:
Jag ska faktiskt maila till LIF, de som ger ut FASS, för att få klarhet i det hela!
Återkommer förhoppningsvis med svar!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in