Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
M-m. Vet du, det här skulle man kunna skriva en roman om.
Nätdejting är väl ändå dugligt, men ack så ytligt, foton, utseende är 90%.
Fulingarna måste väl ha någonstans där de kan träffas också. Hmm, radio? Chatt?
Jo, lite så.
Dugligt, men ytligt är nog en ganska träffande beskrivning. Men det säger kanske lika mycket om apparna som om samhället i stort. Vi har ju blivit rätt bra på att sortera människor på yta först och innehåll sen.
Och där är du ändå inne på något vettigt med föreningar och kurser. Det var ju så mycket funkade förr, att man rörde sig i sammanhang där folk faktiskt lärde känna varandra över tid. Problemet idag är väl snarare att mycket av det där har tunnats ut eller flyttat online. Samtidigt känns det som att det kanske är på väg tillbaka lite igen, folk börjar sakta söka sig till saker som händer i verkligheten.
Och ja, fulingarna får väl ha sina appar också. Någonstans ska ju även vi andra hänga även om jag nog inte tänker anmäla mig frivilligt till den kategorin.
Sen kan jag väl tycka att hela den där uppdelningen blir lite väl enkel. Det ena utesluter ju inte det andra. Man kan börja i det ytliga och ändå landa i något djupare, problemet idag är väl snarare att vi allt oftare stannar kvar på ytan.