2026-04-19, 21:58
Medlem
Tycker detta ämne förtjänar en egen tråd. Här kan vi tipsa varandra om var man får tag på dessa godbitar, vilka som är bäst och vilka man ska se upp med.
Själv kör jag uteslutande på regummerade däck och jag anser att de är minst lika bra som vanliga.
2026-04-19, 22:04
Medlem
(FB) Stora däcktråden - här diskuteras allt kring däck!!!
2026-04-19, 22:08
Medlem
RiMaXs avatar
Det körde jag med förr i tiden fram tills halva slitbanan lossnade på ett bakdäck under färd. Efter det har det enbart varit nya däck. Jag rekommenderar inte regummerat.
2026-04-19, 22:28
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Tycker detta ämne förtjänar en egen tråd. Här kan vi tipsa varandra om var man får tag på dessa godbitar, vilka som är bäst och vilka man ska se upp med.
Själv kör jag uteslutande på regummerade däck och jag anser att de är minst lika bra som vanliga.

Som V-däck funkar det bra. Använde Viking-däck, Hakkapelitta-mönster på 1990-talet. Saab 900-1987.
2026-04-19, 22:41
Medlem
haxor4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Regummerade däck sätter man på en hästkärra men aldrig på en bil med 50% säkerhet så får du efter en tid plocka upp gummibitar eller hela slitbanan från körbanan.
2026-04-19, 22:50
Medlem
franges avatar
Varför regummerat? Har du inte råd med riktiga däck?
2026-04-19, 22:50
Medlem
I början av mitt bilägande, på 80 talet körde jag uteslutande på regummerade däck, både sommar som vinter, det fungerade bra och var billigt.

Men allt eftersom verkade kvaliten på regumeringarna sjunka, samtidigt som priset höjdes, så då slutade jag med dessa däck.

Nuförtiden finns billiga typ Kinesdäck att köpa, tror att dessa är lika bra/dåliga som regumeringar.

Finns det ens regumerade personbilsdäck att köpa längre, i Sverige?

Jag pratar om personbilsdäck, lastbilsdäck är kanske en annan historia och pris, vad vet jag.
2026-04-19, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balderis

Kan du inte läsa? Denna tråd handlar om REGUMMERADE däck
2026-04-20, 00:31
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balderis

Fortsätt där.

*Klick*

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in