Citat:
Ursprungligen postat av
Bojo1969
Jag ser egentligen inte problemet med om han känner att han måste bo själv och äta fritt. Får väl stå för alla extra kostnader själv bara så kan han fokusera fullt ut på sin pingis? Jag hade inte heller kunnat jobba särskilt bra om jag ska dela dusch och rum med en person jag inte känner eller tycker om...
Tycker för övrigt Truls verkar jävligt osympatisk, en av Sveriges minst sköna idrottare. Påminner väldigt mycket om norska shackspelaren....
Det kan vara ett problem då ett landslag/landstrupp får problem om det blir för mycket av detta.
Meningen med ett landslag/trupp är ju seniora och juniora ska umgås så att juniora kan få erfarenhet, tips och stöttning osv - sånt som kanske inte dyker upp på vanlig träning/aktiviteter.
Det vi ser är helt enkelt lagandan/sättet det fungerat på länge ställas mot individualism - jaget ställs framför laget.
Truls tror att han kan spela till 100% om han får göra det på sitt sätt och det är bäst för honom - men för LAGET/TRUPPEN så kanske det vore bättre om Truls umgicks med laget och spelade till kanske 96% om det betyder att flera andra i laget höjer sin kapacitet med tiotals procent - framförallt på längre sikt.