2026-04-20, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Vänder man på orden i Truls, blir det Strul.

Han kanske skulle tagga ner sitt ego lite grann.
Är det ett Norskt namn?
Citera
2026-04-20, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bojo1969
Jag ser egentligen inte problemet med om han känner att han måste bo själv och äta fritt. Får väl stå för alla extra kostnader själv bara så kan han fokusera fullt ut på sin pingis? Jag hade inte heller kunnat jobba särskilt bra om jag ska dela dusch och rum med en person jag inte känner eller tycker om...

Tycker för övrigt Truls verkar jävligt osympatisk, en av Sveriges minst sköna idrottare. Påminner väldigt mycket om norska shackspelaren....

Det kan vara ett problem då ett landslag/landstrupp får problem om det blir för mycket av detta.

Meningen med ett landslag/trupp är ju seniora och juniora ska umgås så att juniora kan få erfarenhet, tips och stöttning osv - sånt som kanske inte dyker upp på vanlig träning/aktiviteter.

Det vi ser är helt enkelt lagandan/sättet det fungerat på länge ställas mot individualism - jaget ställs framför laget.

Truls tror att han kan spela till 100% om han får göra det på sitt sätt och det är bäst för honom - men för LAGET/TRUPPEN så kanske det vore bättre om Truls umgicks med laget och spelade till kanske 96% om det betyder att flera andra i laget höjer sin kapacitet med tiotals procent - framförallt på längre sikt.
Citera
2026-04-20, 08:46
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Han vill kunna knulla Kinesiska pingisgroupies ostört. Case closed.

Vi får hoppas att så är fallet

Fick J-O Waldner knulla många pingisgroupies i kina?
Citera
2026-04-20, 08:52
Medlem
Truls kan suga kuk hemma om han inte ens kan vara en lagspelare. Det låter ju som autistisk särbehandling om han nu måste skärmas av.

Vafan är det för tramsnamn ens?

Dålig stil Trams-Truls!

Hatar divor.
Citera
2026-04-20, 09:38
Medlem
wwrs avatar
När Lagerbäck ansåg att Zlatan måste följa samma regler som de övriga gnällde den svenska pressen, vad jag kommer ihåg. Diva-Zlatan strejkade och en del tyckte t.o.m. att Lagerbäck skulle åka till Italien (var det väl) och be Zlatan om ursäkt!
Det var en stor händelse i media.

Google
Citat:
Händelsen du refererar till är känd som "krogskandalen" eller "fotbollsfesten i Göteborg" i september 2006, där dåvarande förbundskaptenen Lars Lagerbäck skickade hem Zlatan Ibrahimović, Olof Mellberg och Christian Wilhelmsson från landslagssamlingen.

Här är detaljerna kring händelsen:
Orsaken: Spelarna lämnade hotellet för att besöka en krog efter lagets samling, vilket bröt mot de regler som Lagerbäck satt upp.

Aktionen: Lagerbäck reagerade direkt och skickade hem de tre stjärnorna från truppen inför EM-kvalmatchen mot Liechtenstein.

Efterspelet: Zlatan Ibrahimović kände sig orättvist behandlad av beslutet och tog som en direkt protest en "time-out" från landslaget under en period efteråt.

Lagerbäcks synpunkt: Lagerbäck har i efterhand stått fast vid sitt beslut och betonat vikten av ledarskap och att regler gäller för alla, även om det var ett tungt beslut att ta.

Senast redigerad av wwr 2026-04-20 kl. 10:06.
Citera
2026-04-20, 10:16
Medlem
Guzs avatar
"Tränare tros tröttnat på trilskande Truls"?
Citera
2026-04-20, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guz
"Tränare tros tröttnat på trilskande Truls"?

källa?
Citera
2026-04-20, 11:15
Medlem
Dranghoffs avatar
Truls Möregårdh blir Kalle Anka-figur.

https://www.sydsvenskan.se/sydsvenskan-direkt/?ifr-dir-postId=4f036916-4f68-4bd2-a571-ffa92899d9b7
Citera
2026-04-20, 11:20
Medlem
Ruskartuppens avatar
Möregårdh har inte ens vunnit OS-guld, ta ett först sen kan du komma med krav
Citera
2026-04-20, 11:22
Medlem
slagskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixelsexuell
Han vill antagligen vara ensam så att han kan gråtrunka sig till sömns. Tänk att vara i den åldern, ha bättre bollsinne än Zlatan, och inse att man kastat bort talangen på en fattigmanssport som pingis!

Jösses hur tragiskt det lät, jag hade aldrig acceoterat att bo annat än ensam när jag jobbar
Citera
2026-04-20, 11:31
Medlem
Tubalkains avatar
Visst men varför?

Tro mig, man umgås med andra i laget tillräckligt vid andra tillfällen men som individuell idrottsutövare drar jag mig ärna tillbaka i min egna bubbla för att ladda upp. Vidare finns det en fördel ur ett smittoperspektiv. Dessutom har ju förbundet eget sim som belöning då den med högst ranking får eget rum. Märkligt upplägg. Om nu eget rum ses som en fördel borde det väl kunna tillhandahållas till alla spelarna. Bordtennis är en individuell sport. Att man lägger ett sådant fokus på laget i dessa sammanhang är överdrivet. De som behöver ha kemi är dubbelspelarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Även de i individuella sporterna bor tillsammans. Truls verkar vara lite gnällig bara. Han har väl gråtit ut förr? Bland annat om att han inte får välja sin tränare själv till landslagets tävlingar.
Citera
2026-04-20, 11:46
Medlem
Flundran90s avatar
Oskönt, känns inte Som JO höll på med sånt här strunt. Han var väl polare med landslagskompisar tom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in