2026-04-20, 03:53
Medlem
OriginalSwedess avatar
Dubbel trubbel i pingis himlagården.
Citera
2026-04-20, 04:20
Medlem
https://www.gp.se/sport/forbundskaptenen-slar-tillbaka-efter-uppgifter-om-avgang-i-bordtennislandslaget.488e46ee-8b5b-4034-b a51-154a75884099 Han avgår alltså INTE som förbundskapten. Tråd kan låsas.
Citera
2026-04-20, 04:32
Medlem
WetCigarettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
https://www.gp.se/sport/forbundskaptenen-slar-tillbaka-efter-uppgifter-om-avgang-i-bordtennislandslaget.488e46ee-8b5b-4034-b a51-154a75884099 Han avgår alltså INTE som förbundskapten. Tråd kan låsas.
Tråd borde inte låsas. Det är högst intressant att SVT kom ut med uppgifterna, de dementeras av de inblandade, men SVT står på sig och pudlar inte. Deras artikel är kvar och den bygger på källor. Nu är inte sportfolk kända för att vara stora tänkare men det ligger alltså en hund begraven här.

Byte av rubrik kan jag däremot förstå. Förslagsvis ”Stor konflikt i pingislandslaget — Anledning? Truls Möregårdh vill ha specialbehandling”
Senast redigerad av WetCigarette 2026-04-20 kl. 04:34.
Citera
2026-04-20, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WetCigarette
Tråd borde inte låsas. Det är högst intressant att SVT kom ut med uppgifterna, de dementeras av de inblandade, men SVT står på sig och pudlar inte. Deras artikel är kvar och den bygger på källor. Nu är inte sportfolk kända för att vara stora tänkare men det ligger alltså en hund begraven här.

Byte av rubrik kan jag däremot förstå. Förslagsvis ”Stor konflikt i pingislandslaget — Anledning? Truls Möregårdh vill ha specialbehandling”

Vill man diskutera SVT's mediahantering så ska en ny tråd skapas för det ändamålet.
Citera
2026-04-20, 04:46
Medlem
WetCigarettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Vill man diskutera SVT's mediahantering så ska en ny tråd skapas för det ändamålet.
Det är inte mediahanteringen som är diskussionsämnet.

Att de inte pudlar och tar bort artikeln tyder däremot på att de har på fötterna. Alltså räcker det inte att landslaget och förbundskapten hävdar att det är falska rykten för att man ska tro på dem. Detta eftersom SVT står fast vid uppgifterna. Därav borde inte tråden låsas.

Det kan finnas många anledningar till att ljuga om sådant. Som det lät på det hela tror jag det gick till så här:

Förbundskapten lackar ur i en diskussion om Truls och säger att han säger upp sig och smäller igen dörren och går. Han blir uppringd av ledningen och de diskuterar (i första versionen av artikeln säger SVT att de försöker nå förbundskapten men han säger att han sitter i viktiga möten och inte kan prata längre och lägger på luren). Ledningen svarar inte med ett rakt nej i initialskedet utan kommer med ”jag kan inte kommentera det här”.

För lagsammanhållningens skull, stolthet, personlig integritet eller annat så tror jag alltså att de ljuger. Jag tror att händelsen inträffade och Sveriges television hävdar likaså.

Summa summarum: Stäng inte tråden bara för att en person hävdar att något inte har hänt när det gagnar den personen att hävda detta samtidigt som det finns en annan sida, SVT, som står fast vid att det har hänt.

Det står dessutom i trådstarten högst upp sedan kl 14:27 igår att uppgifterna dementeras så det är inte något som undangöms precis.
Senast redigerad av WetCigarette 2026-04-20 kl. 04:57.
Citera
2026-04-20, 05:06
Medlem
Han har sin storhetstid och låter den inte grusas av saker som inte fungerar för honom. Risken att bli smittad av någon annan, fastna med rumskamrat som sabbar hans vibe, äta mat som inte fungerar för honom etc.

Jag har samma krav varenda gång jag reser i tjänsten - eller rättare sagt så är det standard för alla som inte tillhör absolut lägsta kastet. Varför skulle en elitidrottare ha lägre krav?
Citera
2026-04-20, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slagskott
Närhelst jag reser på jobb så får jag ett eget rum, det är perfekt att kunna koppla av och få lite tid för mig själv och inte behöva stå ut med jobbiga rumskamrater som kanske vill spela tv-spel, lyssna på musik eller vila.

Alla varvar ned och laddar upp på olika sätt, självklart borde han få ett eget rum

Han vill antagligen vara ensam så att han kan gråtrunka sig till sömns. Tänk att vara i den åldern, ha bättre bollsinne än Zlatan, och inse att man kastat bort talangen på en fattigmanssport som pingis!
Citera
2026-04-20, 07:22
Medlem
Vuxna människor ska inte behöva dela rum. Att det anses krävande är bara löjligt.
Citera
2026-04-20, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WetCigarette
Det är inte mediahanteringen som är diskussionsämnet.

Att de inte pudlar och tar bort artikeln tyder däremot på att de har på fötterna. Alltså räcker det inte att landslaget och förbundskapten hävdar att det är falska rykten för att man ska tro på dem. Detta eftersom SVT står fast vid uppgifterna. Därav borde inte tråden låsas.

Det kan finnas många anledningar till att ljuga om sådant. Som det lät på det hela tror jag det gick till så här:

Förbundskapten lackar ur i en diskussion om Truls och säger att han säger upp sig och smäller igen dörren och går. Han blir uppringd av ledningen och de diskuterar (i första versionen av artikeln säger SVT att de försöker nå förbundskapten men han säger att han sitter i viktiga möten och inte kan prata längre och lägger på luren). Ledningen svarar inte med ett rakt nej i initialskedet utan kommer med ”jag kan inte kommentera det här”.

För lagsammanhållningens skull, stolthet, personlig integritet eller annat så tror jag alltså att de ljuger. Jag tror att händelsen inträffade och Sveriges television hävdar likaså.

Summa summarum: Stäng inte tråden bara för att en person hävdar att något inte har hänt när det gagnar den personen att hävda detta samtidigt som det finns en annan sida, SVT, som står fast vid att det har hänt.

Det står dessutom i trådstarten högst upp sedan kl 14:27 igår att uppgifterna dementeras så det är inte något som undangöms precis.

Nu går du off topic då tråden avhandlar en nyhet (som nu visat sig inte stämma). Till råga på allt verkar de ovanstående användarna ha missat mitt inlägg och fortsätter diskussionen om förbundskaptenens avgång.

Finns det någon moderator här inne som kan låsa tråden?
Citera
2026-04-20, 07:50
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalSwedes
Dubbel trubbel i pingis himlagården.

Vänder man på orden i Truls, blir det Strul.

Han kanske skulle tagga ner sitt ego lite grann.
Citera
2026-04-20, 07:58
Medlem
Jag ser egentligen inte problemet med om han känner att han måste bo själv och äta fritt. Får väl stå för alla extra kostnader själv bara så kan han fokusera fullt ut på sin pingis? Jag hade inte heller kunnat jobba särskilt bra om jag ska dela dusch och rum med en person jag inte känner eller tycker om...

Tycker för övrigt Truls verkar jävligt osympatisk, en av Sveriges minst sköna idrottare. Påminner väldigt mycket om norska shackspelaren....
Citera
2026-04-20, 08:05
Medlem
Ska man bli bäst ska man vara lite ego, det är sen gammalt. Sen är det Truls som vinner saker. Inte förbundskaptenen som ska stötta grabben i sin satsning.

Sicket trams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in