Citat:
Ursprungligen postat av
hank1338
Vill man diskutera SVT's mediahantering så ska en ny tråd skapas för det ändamålet.
Det är inte mediahanteringen som är diskussionsämnet.
Att de inte pudlar och tar bort artikeln tyder däremot på att de har på fötterna. Alltså räcker det inte att landslaget och förbundskapten hävdar att det är falska rykten för att man ska tro på dem. Detta eftersom SVT står fast vid uppgifterna. Därav borde inte tråden låsas.
Det kan finnas många anledningar till att ljuga om sådant. Som det lät på det hela tror jag det gick till så här:
Förbundskapten lackar ur i en diskussion om Truls och säger att han säger upp sig och smäller igen dörren och går. Han blir uppringd av ledningen och de diskuterar (i första versionen av artikeln säger SVT att de försöker nå förbundskapten men han säger att han sitter i viktiga möten och inte kan prata längre och lägger på luren). Ledningen svarar inte med ett rakt nej i initialskedet utan kommer med ”jag kan inte kommentera det här”.
För lagsammanhållningens skull, stolthet, personlig integritet eller annat så tror jag alltså att de ljuger. Jag tror att händelsen inträffade och Sveriges television hävdar likaså.
Summa summarum: Stäng inte tråden bara för att en person hävdar att något inte har hänt när det gagnar den personen att hävda detta samtidigt som det finns en annan sida, SVT, som står fast vid att det har hänt.
Det står dessutom i trådstarten högst upp sedan kl 14:27 igår att uppgifterna dementeras så det är inte något som undangöms precis.