2026-04-19, 12:08
  #25
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Musikanter är ett jävla drägg och ska slås sönder och samman.
Ingen uppskattar att bli störd av deras fyllevisor.
Jag uppskattar både musikanter och att se folk bli avhysta och att se folk bli misshandlade.
Vinn vinn vinn för mig.
Citera
2026-04-19, 12:13
  #26
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jirachi
William verkar inte för en sekund tro att någon kanske störs av det verkar som... Men det driver väl följare till hans instagram så han skiter väl i det... jävla tomte!

Eller är det jag som är ute och flyger? Vad tycker flashback?
Musiker som vill bli aktuella användar alltid olika knep för att bli omskrivna.
Cornelis söp och sket i skattmasen.
Hårdrockare knarkar och slår sönder hotellrum.
Citera
2026-04-19, 12:15
  #27
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Så vi ska dras med rumäner som står och tjatar om pengar, men inte nån som spelar en låt på gitarr?
Njae, rumänerna är inte heller bra och OV kan avvisa personer som uppfattas som påträngande, går genom vagnar och ber om pengar då detta klassas som störande. Problemet med dessa är att dom aldrig ger upp.

Men tillåts en spela vill alla andra också spela. Det blir ohållbart.
Citera
2026-04-19, 12:18
  #28
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jirachi
Länk till artikeln: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/william-stoppas-fran-att-sjunga-pa-tunnelbanan-sl-ingen-fri-scen

Själv tänker jag att det är ett jävla gissel just i tunnelbanevagnen, utanför spärrarna ok...

William verkar inte för en sekund tro att någon kanske störs av det verkar som... Men det driver väl följare till hans instagram så han skiter väl i det... jävla tomte!

Eller är det jag som är ute och flyger? Vad tycker flashback?

Nollvision. Inga (INGA) trubadurer eller musikanter tillåtna i vagnarna!!!

Helst inga tiggare, eller musikanter på perrongen heller.

Vad hände med SL's trygghetsvision? Ska vi som pröjsar dyrt för att ta oss till och från jobb etc inte kunna göra det utan att ofredas? För det ÄR ett jävla ofredande.

Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Så vi ska dras med rumäner som står och tjatar om pengar, men inte nån som spelar en låt på gitarr?

NEJ nej nej nej NEJ!!!

Varken eller!
Citera
2026-04-19, 12:35
  #29
Medlem
Nej.
Tunnelbanan och tunnelbanevagnarna ska vara fredade från dylikt larmande. De flesta vill nog resa i lugn och ro. Det fungerar inte heller med någon sorts undantag för Taube eller Bellman.
Citera
2026-04-19, 12:47
  #30
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Det var bättre med de äldre vagnarna som slamrade mer. Så slapp man höra på andras ointressanta samtal och blev inte lika störd av musiker.

Tysta vagnar verkade som en bra idé för någon skrivbordsteoretiker. Men i praktiken blev det sämre.
Citera
2026-04-19, 13:24
  #31
Medlem
Det är en himla cirkus i kollektivtrafikens tunnelbana, tvärbanor och pendeltåg.

Personer som springer runt och spelar onödiga druddelutter och tigger på tågen får gärna avlägsnas.

Förutom alla resenärer som trängs så blir jag också störd på annat folk som stoppar en på vägen omkring dessa stationer exempelvis marknadsundersökare, ideella föreningar som vill ha gåvor, elbolag som vill ha nya abonnenter, jehovas vittnen och förlåt ungdomar som vill sälja saker, mäklare som delar ut kaffe, politiska partier som delar ut broshyrer mm. Det är så stressande, varje dag dessutom.

Man åker ju kollektivtrafik för att man inte är rik nog att köra bil och betala för dyr parkering som kanske inte ens finns där man jobbar i Stockholm. Varför skulle jag då ha råd att pröjsa 1000 pers på vägen?

Lite lugnande soft bakgrundssmusik i lagom låg volym hade däremot kunnat varit skönt i vissa passager.

Jag är så himla trött på cirkusen. Nä, bil eller buss är bäst.
__________________
Senast redigerad av Tissetiss 2026-04-19 kl. 13:49.
Citera
2026-04-19, 13:47
  #32
Medlem
kalkryggars avatar
I en storstad där det finns överdrivet med ljud och händelser så ska man kunna klara av det här.

Jag anser att lokaltrafiken borde anställa såna som spelar musik och underhåller i tunnelbanan. Det ska finnas på varje perrong och några solos som sitter i vissa vagnar.

Enda undantaget är när det är rusningstrafik och det är lite för mycket folk. Det ska vara under tider när det är lite glesare med folk.

Så mitt på dagen och under kvällspassen så borde musiker gå på arbetspass i stationer och på vissa tåg. Ska nog skicka in förslag till politikerna om det. Håll tummarna.
Citera
2026-04-19, 13:49
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jirachi
Länk till artikeln: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/william-stoppas-fran-att-sjunga-pa-tunnelbanan-sl-ingen-fri-scen

Själv tänker jag att det är ett jävla gissel just i tunnelbanevagnen, utanför spärrarna ok...

William verkar inte för en sekund tro att någon kanske störs av det verkar som... Men det driver väl följare till hans instagram så han skiter väl i det... jävla tomte!

Eller är det jag som är ute och flyger? Vad tycker flashback?

Aldrig brytt mig men tycker de är konstigt att de inte är fler musikanter typ i stan eller är de för vi har strikta lagar på det!?…. I Moskva och St petersburg i Ryssland tex är de överallt.. folk drar ut sitt trumset och elgitarrer å allt möjligt .. så mysigt och bra stämning och feeling. I Sverige är de stendött!
Citera
2026-04-19, 13:55
  #34
Medlem
Wyrdkins avatar
Nej det är inte OK, vissa människor störs faktiskt av det. Det hör till allmänt hyfs att inte störa andra.
Citera
2026-04-19, 14:04
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Njae, rumänerna är inte heller bra och OV kan avvisa personer som uppfattas som påträngande, går genom vagnar och ber om pengar då detta klassas som störande. Problemet med dessa är att dom aldrig ger upp.

Men tillåts en spela vill alla andra också spela. Det blir ohållbart.

Problemet är att man inte tar tiggandet seriöst.

Det är alltid såhär som väktare och polis jobbar.
Man tar de ”enkla” fallen (musiker) samtidigt som man skiter i de jobbiga fallen (rumänerna som faktiskt stör folk på allvar).
Citera
2026-04-19, 14:16
  #36
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jirachi
Länk till artikeln: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/william-stoppas-fran-att-sjunga-pa-tunnelbanan-sl-ingen-fri-scen

Själv tänker jag att det är ett jävla gissel just i tunnelbanevagnen, utanför spärrarna ok...

William verkar inte för en sekund tro att någon kanske störs av det verkar som... Men det driver väl följare till hans instagram så han skiter väl i det... jävla tomte!

Eller är det jag som är ute och flyger? Vad tycker flashback?

Hellre någon som kan spela musik som för lite "oljud" än någon som inte kan språket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in